אמ;לק: העמודים הנסתרים מהיומן של אנה פרנק. צילום מסך מיוטיוב

אמ;לק: העמודים הנסתרים מהיומן של אנה פרנק

הסערה סביב בית"ר ירושלים, הפרידה מהדולפינריום בתל אביב והירי בתיכון בטקסס. סיכום האירועים החשובים והמרכזיים של השבוע, כדי שתישארו הכי מעודכנים שיש

חרשתם לבגרות באנגלית ולבגרות בתנ"ך, ולא היה לכם זמן להתעדכן בחדשות? רציתם לדעת יותר, אך הייתם עסוקים בחתונה המלכותית? בדיוק בשביל זה, ריכזנו עבורכם גם השבוע את כל העדכונים שאסור לכם להחמיץ.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ראשון

51 שנים למלחמת ששת הימים

יום ירושלים ה-51 לאיחודה של העיר, צוין בשורה של אירועים חגיגיים, שהגיעו לשיאם ביום למחרת (ב') עם חנוכת שגרירות ארה"ב בירושלים. ביום ראשון בשעות אחר הצהריים, נערך טקס בהיכל הזיכרון בהר הרצל, ירושלים, שבו נכחו בין היתר: שר הביטחון, אביגדור ליברמן ונשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין. בנאומו, אמר ריבלין כי "מצבנו הביטחוני והכלכלי טוב לאין ערוך, אך יש עוד איומים עלינו ועליהם יש לתת מענה. מדינת ישראל ערוכה ומוכנה לכל תרחיש. מי שינסה להכות אותנו בכוח - ייפגע בכוח".

שני

עימותים בגבול הרצועה

כ- 40 אלף פלסטינים התעמתו עם כוחות הביטחון בגבול רצועת עזה והשתתפו בצעדת השיבה לאורך גדר המערכת ברצועה. המפגינים נמצאו ב-12 מוקדים והשליכו מטענים ובקבוקי תבערה לעבר הגדר וכוחות צה"ל. מפרי הסדר אף הבעירו צמיגים, יידו אבנים ושיגרו חפצים בוערים, מתוך כוונה להבעיר שריפות בשטח ישראל. הכוחות פעלו לפיזור ההפגנות וכן הגיבו בירי בהתאם להוראות הפתיחה באש.

שלישי

האמירות הגסות ביומנה של אנה פרנק

מוזיאון אנה פרנק חשף שני עמודים שאינם מוכרים מיומנה של אנה פרנק, שככל הנראה הוסתרו מאחורי נייר חום דביק. על פי ההשערות, הנערה היהודייה, שהייתה אז בת 13, כיסתה את שני העמודים, מתוך חשש שאנשים אחרים, שהסתררו עמה במחבוא יקראו אותם. למה? כנראה בשל העבודה שהעמודים כוללים מספר בידחות גסות והרהורים בנושא מין. פרנק כתבה את יומנה במלחמת העולם השנייה, בעת שהסתתרה בדירה באמסטרדם יחד עם בני משפחתה ונוספים. לאחר שהמידע על מקום המצאותם הובא לידי הכוחות הנאצים, הם נאסרו ובהמשך נרצחה פרנק במחנה הריכוז ברגן בלזן, גרמניה.

 

דרמה בבית"ר ירושלים

הבעלים של בית"ר ירושלים, הודיע במסיבת עיתונאים שכינס, כי הוא החליט לעזוב את המועדון. עוד הוא הצהיר כי בשלב זה ינהל את בית"ר אלי אוחנה, עד למציאת רוכש. יש לציין כי אוהדי הקבוצה התקשו לקבל את הודעתו של אוחנה, שכן בעקבותיה עשרות אוהדים המתינו בסמוך לביתו בשעות הלילה וקיללו אותו, עד שהמשטרה הגיעה למקום ופיזרה אותם. קודם לכן, הודיעה הקבוצה המוכרת על ההחלטה להוסיף לשמה את המילה "טראמפ" כאות הוקרה לנשיא ארה"ב, טראמפ, על העברת השגרירות האמריקאית מתל אביב לבירה. אבל, בעקבות פרישתו של טביב, אוחנה יהיה זה שיחליט אם לאמץ את הרעיון.

אלי אוחנה, מנהל הקבוצה הנוכחי
אלי אוחנה, מנהל הקבוצה הנוכחי © מוטי קמחי

רביעי

פתיחת שגרירות גואטמלה

שגרירות גואטמלה נחנכה באופן רשמי בירושלים, יומיים לאחר שהאמריקאים חנכו את שגרירות ארה"ב בבירה. בטקס כיבדו בנכחותם בין היתר ראש הממשלה, בנימין נתניהו ונשיא גואטמלה, ג'ימי מוראלס, אשר הגיע ארצה יום קודם לכן. נתניהו אמר בנאומו כי "גואטמלה הייתה המדינה השנייה להכיר בישראל. השגריר שלכם באו"ם היה מאוד פעיל למען המדינה באותה תקופה כדי לתמוך בתוכנית החלוקה. אנחנו חולקים כל כך הרבה ערכים ומטרות על אף שאנחנו רחוקים, אבל אנחנו לא באמת רחוקים".

נפרדים מהדולפינריום 

להתראות, דוליפינריום. הריסת המבנה בטיילת בתל אביב כבר החלה ועל פי הודעת העירייה, עשויה להימשך כחודשיים. במקומו של המבנה שהוקם בשנת 1978 ועמד מוזנח במשך שנים, מתכוונת עיריית תל אביב להקים פארק חופי, מרכז ספורט ימי קהילתי וטיילת חוף ציבורית, אשר תשלים את רצף הטיילות לאורך החוף התל אביבי.

מתחם הדולפינריום הנטוש בתל אביב, לפני הריסתו
מתחם הדולפינריום הנטוש בתל אביב, לפני הריסתו © מוטי קמחי

חמישי

תמורת 2,000 שקלים: בן 16 פוצץ מטען בבניין

המשטרה עצרה את הגורם שהניח מטען במעלית בבניין בראשון לציון, תלמיד כיתה י', ללא כל עבר פלילי. בתמורה ל-2,000 שקלים, הסכים בן ה-16 להניח מטען חבלה במעלית ולהפעילו בדצמבר אשתקד. כתוצאה מכך, נהרסה המעלית, אך במזל לא היו נפגעים.

סוף השבוע

השריפות והשיבושים בנתב"ג

עקב השרב הכבד, שרר אתמול (ו'), פרצו שריפות במספר מוקדים ברחבי הארץ. אלו גרמו לשיבושי תנועת המטוסים, הרכבות והמכוניות. כוחות הכיבוי פעלו במטרה לעצור את התקדמות האש. בנתב"ג נרשמו עיכובים ומספר טיסות שהיו אמורות להמריא משדה התעופה יצאו באיחור.

נתב
נתב"ג © מוטי קמחי

 ירי בתיכון בטקסס

אתמול (ו'), הייתה שוב מתקפת ירי בתיכון בארה"ב, הפעם בעיירה סנטה פה, טקסס. בירי ההמוני נרצחו 10 בני אדם, בנוסף ללמעלה מ-12 שנפצעו, כאשר מרביתם תלמידים. המשטרה המקומית עצרה את דמיטריוס פגורציס, 17, בחשד לביצוע הטבח בתיכון. ככל הנראה, הנער פרץ לכיתה בחולצת "נולד להרוג" וירה לכל הכיוונים. כזכור, רק בפברואר האחרון, אירע ירי המוני בארה"ב, שבו  נרצחו 17 תלמידים.

רובה, אילוסטרציה
רובה, אילוסטרציה © Fotolia

 

 

תגובות