אמ;לק: רופאה עם שיתוק מוחין תדליק משואה. צילום מסך מפייסבוק

אמ;לק: רופאה עם שיתוק מוחין תדליק משואה

אנטישמיות בפולין, נבחרים נוספים להדלקת המשואות, מתקפת הטרור בסרי לנקה והשיבושים בתנועת הרכבות מהצפון למרכז • סיכום החדשות השבועי של פרוגי, כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש

הייתם עסוקים כל כך בהכנת העבודה לחופש ופספסתם את מתקפת הטרור בסרי לנקה? יכול להיות שהפסדתם את העומס בשמורות הטבע והגנים הלאומיים? סיכום החדשות השבועי של פרוגי, יעשה לכם סדר בבלאגן וישאיר אתכם הכי מעודכנים שיש.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון

נשיא יהודי לאוקראינה

ו?לודימיר זלנסקי, קומיקאי יהודי, ניצח את הנשיא המכהן, פטרו פורושנקו, ברוב קולות של 73% לעומת 25%, ונבחר לנשיאות אוקראינה.

אנטישמיות בפסח בפולין

תושבי העיירה פרוחניק שבדרום פולין, ערכו במקביל לערב ליל הסדר את אירוע "משפט שדה", המסמל בגידה בישו הנוצרי, לבובה של יהודה איש קריות בעלת סממנים יהודיים - עם אף גדול, פאות ומגבעת חרדית, שבסופו תלו את הגופה, חבטו בה ואז שרפו אותה.

© gettyimges.ILKeystone

מזג האוויר החורפי

מערכת מזג אוויר חורפית וחריגה לשליש האחרון של חודש אפריל, הובילה לתופעות שלא נראו כבר עשרות שנים בארץ בתקופה זו של השנה. בצפון רמת הגולן, ירדו שלגים כבדים שאף הצטברו על הקרקע, וזאת לצד טמפרטורות שהובילו לעליית אדים במאגרי מים באזור. שלג ירד בכפרים הדרוזים הסמוכים לחרמון, וגם ביישובים נמרוד ונווה אטי"ב, בקיבוץ אלרום ועוד. בגוש דן ירד ברד בכמה מקומות. מזג האוויר החורפי, שיבש תוכניות של מטיילים רבים והביא לביטול פעילויות שתוכננו במיוחד לחול המועד; מופע הסוסים בקיסריה בוטל היום, המסלולים בשמורות עין גדי ועין עבדת נסגרו חלקית ופסטיבלים שונים נדחו למועד אחר. מטיילים רבים שיצאו לאתרי הטבע ביום הראשון של חול המועד נאלצו לשוב על עקבותיהם בעקבות מזג האוויר.

מתקפת הטרור בסרי לנקה

מעל ל-200 בני אדם נהרגו ומעל ל-450 בני אדם נפצעו, בפיצוצים שאירעו במתקפת טרור שהחלה בכנסיות ובמלונות יוקרה בבירת סרי לנקה, קולומבו, ובעיר סמוכה. הפיצוצים התרחשו בשעה שנוצרים רבים התכנסו לתפילות לרגל חג הפסחא. ממשלת סרי לנקה הכריזה על עוצר, מחשש שמחבלים מתכוונים לבצע פיגועים נוספים. הממשלה הודיעה גם כי חסמה את הגישה לרשתות חברתיות גדולות ולאפליקציות להעברת מסרים מידיים.

יום שני

האחריות לטבח בסרי לנקה

ממשלת סרי לנקה קבעה כי הארגון המוסלמי "ג'מאעת א-תווחיד הלאומית" (NTJ), הוא שביצע את מתקפת הטרור בכנסיות ובבתי מלון שבה נרצחו אתמול (יום א') 290 בני אדם וכ-500 נפצעו. עם זאת, הדגישה הממשלה כי במתקפה היו מעורבים גם פעילים שאינם מסרי לנקה, וכי הפיגועים בוצעו בסיוע "רשת בינלאומית".

רופאה עם שיתוק מוחין תדליק משואה

הוועדה לענייני סמלים וטקסים, בחרה בד"ר הודיה אוליאל, בת 28 מאשדוד שנולדה כפגה ואובחנה כסובלת משיתוק מוחין, להדליק את אחת המשואות בטקס הממלכתי בהר הרצל בערב יום העצמאות ה-71 למדינת ישראל.

מנהיג הקהילה ש- 11 מבניה נרצחו בבית כנסת ידליק משואה

הוועדה לענייני סמלים וטקסים בחרה בג'ף פינקלשטיין, נשיא ומנכ"ל הפדרציה היהודית בעיר פיטסבורג שבארצות הברית, שבשנה שעברה נרצחו בה 11 מתפללים בבית הכנסת "עץ חיים", להדליק את משואת התפוצות בטקס הממלכתי בהר הרצל בערב יום העצמאות ה-71 למדינת ישראל.

יום שלישי

ניצולת שואה שטיפלה ב- 52 ילדי אומנה תדליק משואה

הוועדה לענייני סמלים וטקסים, הודיעה כי בחרה במארי נחמיאס מעפולה, ניצולת שואה, אם לשמונה ילדים, אשר שימשה אם אומנת ל-52 ילדים וילדות, להדליק את אחת המשואות בטקס הממלכתי בהר הרצל בערב יום העצמאות ה-71 למדינת ישראל.

דאע"ש קיבל אחריות על מתקפת הטרור בסרי לנקה

ארגון הטרור דאע"ש, קיבל אחריות על סדרת הפיגועים שארעה שלשום (יום א') בסרי לנקה, במהלכה נרצחו 290 בני אדם וכ-500 נפצעו. ההודעה על לקיחת האחריות נמסרה בסוכנות הידיעות "אעמאק", המשמשת כשופר התעמולה של הארגון, אך לא סופקו הוכחות לכך שהוא עומד מאחורי הפיגועים.

עומס בשמורות הטבע והגנים הלאומיים

כ-230 אלף מטיילים, ניצלו את מזג האוויר החמים ופקדו את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. בכמה משמורות הטבע והגנים הלאומיים התפוסה מלאה, וגם הם נסגרו לכניסת מבקרים. בכבישים שמובילים לאתר החרמון נרשם עומס חריג, והאתר נסגר למבקרים.

יום רביעי

שיבושים זמניים בתנועת הרכבות מהצפון למרכז

שתי מסילות בין נהריה לקריות, נסגרו לאחר שרכבת ריקה מנוסעים פגעה בבעל חיים שנהרג במקום. בשל האירוע, נסגרו תחילה נסגרו שתי מסילות הרכבת בין נהריה לקריות ויצרו עומס בתחנות. כשעה לאחר האירוע נפתחה מסילה אחת מבין השתיים באזור.

רב הותקף בשוד בקניה

הרב שמואל נוטייק ורעייתו שמתגוררים בקניה ומשמשים כשליחי חב"ד, הותקפו בשוד אלים. על פי דיבריהם נתקלו בשני בחורי ישיבה, ואז התחיל המאבק - הם קשרו את ידיהם ורגילהם וקשרו את פיהם בבד. הרב, ניסה לצאת מהסיטואציה הזו ובנסיון להזעיק עזרה, החלו להכות ולאיים שאם לא ישתף פעולה, יפגעו בו ובמשפחתו. מצבו של הרב קל, רעייתו נאלצה לעבור ניתוח בעקבות המאורע.

יום חמישי

סקר ארצות הברית על ישראל

לאחרונה, נערך סקר בו תושבי ארצות הברית הביעו את דעתם על מדינת ישראל. בתוצאותיו, ניתן להבחין כי תושבי ארצות הברית אוהבים את ישראל - את תושביה, אופיה ומנהגיה אך למרות זאת, עם ממשלתה הם פחות מתחברים.

 

תגובות