ההמלצה: בני נוער בגילים 18-16 יחוסנו מפני קורונה. adobestock

ההמלצה: בני נוער בגילים 18-16 יחוסנו מפני קורונה

ועדת התעדופים של משרד הבריאות ממליצה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי לחסן תיכוניסטים בכיתות י"א-"י"ב על רקע בחינות הבגרות הקרבות. כך נודע ל-ynet. הוועדה לא מאשרת חיסון מחלימים. רוב בעד חיסון נשים בשליש האחרון להריון, מחלוקת לגבי היתר

ב-ynet מפרסמים לראשונה: בני נוער בגילים 18-16 יחוסנו מפני קורונה. כך ממליצה הערב (יום ה') ועדת התעדופים של משרד הבריאות. ההמלצה לחסן תיכוניסטים בכיתות י"א-י"ב מגיעה על רקע חשש מהחמצת בחינות הבגרות. בשלב זה עוד לא ברור מתי בדיוק ייצא לדרך מבצע החיסונים שלהם. המלצות הוועדה כפופות לאישור המנכ"ל פרופ' חזי לוי ויוגשו אליו הערב.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי: 

במקביל, אצל גורמים במערכת הבריאות גוברות ההערכות שמבצע החיסונים ייפתח בקרוב לכל האוכלוסייה. הוועדה החליטה בשלב זה לא להמליץ על חיסון מחלימים מקורונה - כלומר להמשיך ולדבוק במדיניות הקיימת.

פרופ' דוד גרינברג, יו"ר החטיבה לרפואת ילדים במרכז הרפואי סורוקה וחבר הצוות לטיפול במגיפות וחבר בוועדת החיסונים של משרד הבריאות, בירך על ההחלטה. "זה בדיוק הכיוון שאנחנו מדברים עליו", אמר. "זה לא יביא לחיסון עדר אבל זה יגרום לילדים שיתחסנו לנוע יותר בחופשיות. עם זאת, אנחנו צריכים לראות מה יהיה אחוז ההתחסנות. מה יהיה הפתרון עבור אלו שלא יתחסנו? ילמדו בזום. אין לנו תשובה וזהו סוג של לקונה. אני חושב שצריך לעשות 'תו ירוק' למבוגרים. האם זה יגרום לכך שיהיה לחץ על התלמידים? בוודאי שזה מה שיקרה".

© adobestock | אילוסטרציה

פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בשיבא, הוסיפה: "אני חושבת שחייבים לחסן ילדים. על מנת להתגבר על מגפה, לא ניתן לעשות זאת בלי לחסן ילדים. עם זאת, אי אפשר לחסן כרגע מתחת לגיל 16 כי זה עדיין לא מאושר אך אני מעריכה שבקרוב כן ניתן יהיה כי פייזר עובדת על זה. אני מעריכה שתהיה היענות גבוהה ושלא תהיה בעיה בקרב ילדים שלא יתחסנו. מגיע לילדים האלו, שכל כך סבלו במשך התקופה הזו; צריך לתת להם לפחות לעבור את בחינות הבגרות. אנחנו צריכים להיות מודעים ומוכנים לכך שתופעות הלוואי עשויות להיות שכיחות יותר בקרב צעירים".

© AdobeStock | אילוסטרציה
תגובות