אורחים נוספים הגיעו: בני נוער שהיינו רוצים לארח בסוכה. צילום: shutterstock

אורחים נוספים הגיעו: בני נוער שהיינו רוצים לארח בסוכה

חג הסוכות ממש עוד רגע נגמר ואנחנו הכנו רשימה של בני נוער שונים ומעניינים מהארץ ומעולם שהיינו מתים שיבקרו אותנו בסוכה. מה שבטוח, איתם לא ישעמם בארוחת החג

כידוע, חג הסוכות ידוע מאז ומתמיד כחג של אירוח, ויש אף מושג לכך ביהדות: אושפיזין (אורחים בארמית). אז לכבוד החג המיוחד הזה, הכנו רשימה של אורחים שהיינו שמחים מאוד לארח לסעודת חג בסוכה שלנו, לשאול אותם כמה שאלות ולפתח דיון מעניין ושונה.

מאליה וסשה אובמה

מאליה (17) וסשה (14) הן בנותיו של האזרח מספר 1 בארצות הברית ואולי אחד האנשים החשובים בעולם המערבי – ברק אובמה. הבנות הן אמנם חלק מהמשפחה החשובה בארצות הברית, אך בסופו של דבר הן נערות רגילות שחיות את חייהן ומנסות לעבור את גיל ההתבגרות כמו כולם ואף ליהנות. לחיות במעמד שלהן זה בטח די נחמד ויש המון יתרונות ופינוקים, אך יש לזכור שזה לא קל לחיות תחת עיניה הפתוחות של התקשורת שמבקרת ומתעדת כל צעד בחייהן. לכן, שיחה עם הבנות הללו יכולה להיות בהחלט מרתקת וייחודית.

© עמוד הפייסבוק של ברק אובמה

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

אליאב בטיטו

אליאב בטיטו בן ה-17 גם כן, הוא יושב ראש מועצת התלמידים והנוער הארצית הנכנס. אליאב הוא תלמיד כיתה י"ב בתיכון אמי"ת יהודה בעפולה. אליאב הוא דמות לא שגרתית שנבחרה לראשות המועצה, הוא גר בפריפריה, והוא חובש כיפה. אין ספק שזה נחמד לראות דמות קצת שונה נבחרת לתפקיד כה חשוב ומשפיע, ויש לקוות שאכן יעשה רק טוב בתפקיד ויועיל לכל תלמידי ישראל, מכל מקום שהוא. אליאב הוא דמות מעניינת ביותר לארח לשיחה בסוכתנו, והיינו שואלים ומבררים איתו סוגיות רבות שנוגעות לחיי היומיום שלנו כתלמידים כגון: אופן הלבוש שראוי בבית הספר (כמו למשל מחאת המכנסיים הקצרים), רפורמת הבגרויות והפסיכומטרי, בתי ספר חכמים, רפורמת חמש היחידות של נפתלי בנט, ועוד נושאים רבים ומעניינים.

© דוברות מועצת התלמידים והנוער הארצית

מלאלה יוספזאי

מלאלה יוספזאי היא בהחלט נערה מעוררת השראה. יוספזאי היא נערה בת 18 ומתגוררת בפקיסטן. יוספזאי התפרסמה כבר בהיות בת 11, בעקבות בלוג שפרסמה ברשת השידור "בי.בי.סי". בבלוג היא תיארה את חייה תחת שלטון הדיכוי של הטאליבן, וכך בעצם החל מאבקה לחופש. בהמשך גם השתתפה בסרט תיעודי על חייה, וקיימה ראיונות לכלי תקשורת בינלאומיים על מאבקה למען זכויות נשים וזכות כל אדם לחינוך. השיא הגיע כשכמעט שילמה על חייה בעקבות המאבק. בשנת 2012 היא נורתה בראשה על ידי חייל טאליבן, היא נפצעה אנושות והוטסה ללונדון, שם נותחה במהירות וכך ניצלו חייה. אך יוספזאי לא ויתרה לאחר הפציעה, היא התאוששה והמשיכה בחייה ובמאבקה השאפתני למען זכויות נשים, ולמען חינוך שיוויוני לכל ילדי העולם. בשנת 2014 הגיעה למעמד מכובד ביותר – זכייה בפרס נובל לשלום, והיא אף מוגדרת כזוכה הצעירה ביותר בפרס זה. לאחרונה יוספזאי אף סיימה את לימודי התיכון בבריטניה בהצטיינות. הבנתם שמדובר בנערה יוצאת דופן ובלתי נשכחת, שכבוד גדול יהיה בחלקנו לארח אותה בסוכתנו. ישנן אינספור שאלות שניתן לשאול נערה כזאת אמיצה, ואנחנו בטוחים שלא נרצה שהיא תעזוב.

© tumblr

אמבר רוטשילד

ועכשיו למישהי קצת פחות מוכרת, אמבר רוטשילד שסיימה לא מזמן את כיתה יב', היא אחת מהנערות היותר מעוררות ההשראה שמעטרות את פיד הפייסבוק שלנו. היא חריפה, דעתנית ומיוחדת. אמבר שהתמודדה בעבר עם הפרעות אכילה, לא מסתירה את זה ממעל 5,000 העוקבים שלה וקוראת לכולם, לא משנה איך הם נראים, מה משקלם או מה צבע העור שלהם, לאהוב את עצמם כמו שהם. "הבחורה שבמראה יודעת שהיא לעולם לא תיתן למשקל שלה - גם אם יצטמק, יכפיל, ישלש או ירביע את עצמו להגדיר אי פעם את מי שהיא ואת מה שהיא" כתבה באחד הפוסטים שלה שקיבל עשרות אלפי לייקים ואלפי שיתופים. אמבר גם פעילה במאבקם של בני העדה האתיופית ואף אירגנה טקס זיכרון לנספי אתיופיה. היינו שמחים לארח אותה בסוכה שלנו לדבר איתה על אהבה עצמית ודימוי גוף ובעיקר לשאוב ממנה השראה.

© פייסבוק
 
תגובות