מפוזרים? כך תנהלו נכון את הזמן שלכם . צילום: Fotolia. אילוסטרציה

מפוזרים? כך תנהלו נכון את הזמן שלכם

שנת הלימודים החלה ואיתה: המשימות. אז אם אתם חוששים שלא תספיקו, שתאחרו ושתשכחו, ‏הכתבה הזאת היא בדיוק בשבילכם. אז איך מארגנים לוח זמנים? ולמה לא כדאי שהטלפון יהיה ‏לידכם בזמן הכנת השיעורים? הרי לכם הטיפים המנצחים, שיעזרו לכם לנצל את הזמן שלכם ‏היטב

לחוצים משנת הלימודים החדשה? אין סיבה לדאוג. נכון, נדמה שהחופש האהוב שלנו רק התחיל והנה הוא כבר הסתיים, ופתאום צריך להתרגל להתעורר בשעה מוקדמת, ללכת לבית הספר ולעמוד במשימות שדורשים מאיתנו. אבל אם תדעו לנהל את הזמן שלכם נכון, אתם תספיקו לעשות את כל מה שצריך מבלי להשאיר את זה ליום האחרון ומבלי לשכוח את "הדבר החשוב" ההוא שהמורה ללשון אמרה לנו ללמוד. אז כדי לחסוך לכם תירוצים ללמה לא הכנתם שיעורי בית, הכנו עבורכם מספר טיפים שיכולים לעזור לכם לנהל את הזמן שלכם בצורה יעילה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ארגנו לכם לוח זמנים

כדי לנצל את הזמן שלנו טוב, חשוב להבין איך אנחנו מחלקים את הזמן שלנו! לאלו מכם שקונים יומנים ומשתמשים בהם - זה רעיון מצוין. יש לכם פחות עבודה, מכיוון שביומן כתובים ימים ושעות ולכם נותר רק לשבץ פעילויות ומשימות. נסו לכתוב באיזו שעה אתם צריכים לקום, מתי אתם מתחילים להתארגן לבית ספר או לכל פעילות אחרת,  מתי אתם אוכלים, באיזו שעה יוצאים מהבית וכמובן חשוב לדעת מה עושים אחרי שחוזרים מבית הספר. כתבו לכם מתי אתם נחים, מתי עושים שיעורי בית  ומתי יוצאים עם חברים. זה אולי נשמע קצת מעיק לכתוב כל מה שאתם עושים, אך זה באמת עוזר. אתם יכולים להשתמש גם בטיימרים, בכדי לוודא שאתם עומדים בזמנים. למשל: בזמן התארגנות הבוקר לשים טיימר לשעה שבה אתם צריכים לצאת לאוטובוס. אם אין לכם יומן, אפשר גם לכתוב תזכורות בטלפון הנייד, להשתמש ביומן של גוגל, בדף של מחברת או על לוח מחיק, על מנת שהלו"ז שלכם יהיה לכם תמיד מול העיניים.

© צילום: Fotolia

סמנו מטרה

כשיש לנו  מטרה ממוקדת, אנחנו נתחייב יותר להשיג את המטרה כדי להימנע מתחושת כישלון. אז מיינו את המשימות שלכם, התמקדו אותם והכינו לעצמכם רשימת מטרות. כך ערמת שיעורי הבית הגדולה והמאיימת תהפוך למשימות ממוקדות במתמטיקה, ספרות ולשון.

מטרות מסודרות וממוקדות
מטרות מסודרות וממוקדות © Fotolia

הישארו ממוקדים

כאשר אתם עושים משהו, שימו לב שאתם עושים רק אותו. בזמן למידה של נושא מסוים, למשל, אל תקפצו ישר לנושא אחר, כיוון שהמוח שלנו רוצה לנוח ולא תמיד יש לו כוח לקלוט חומר חדש. אם סיימתם לתרגל מתמטיקה ואתם רוצים לעבור להיסטוריה, רצוי לעשות הפסקה ולנשנש ngy לפני מעבר הנושא, cכדי לאגור כוחות מחדש. הפסקות למידה לא צריכות להיות ארוכת מדי ורצוי שיהיו בין חמש לעשר דקות, משום שאם נעשה הפסקה של חצי שעה סביר להניח שכבר לא נחזור להכין שיעורי בית או ללמוד למבחן.

בנוסף, זה אולי קשה, אבל רצוי להיפרד מהטלפון בזמן שאתם לומדים. גם אם הוא "רק נטען" או שאנחנו "רק בודקים מה השעה", הטלפון מסיח את דעתנו וההתראות עלולות לגרור אותנו לשעות ארוכות של גלישה מיותרת. ואם אתם רוצים לדבר עם הבסטי שלכם "רק חמש דקות", עדיף שתפנו לשיחה זמן משלה בסוף הלמידה, כדי שחמש הדקות לא יהפכו בטעות לשעה שלמה.

טלפון בצד!
טלפון בצד! © Fotolia

אל תשכחו לאכול ולשתות

אוכל ושתייה חיוניים בחיים שלנו, על מנת שיהיה לנו מצב רוח חיובי וכוח להמשיך לנהל את הזמן שלנו נכון, חשוב לשלב הפסקות לאוכל ולשתייה כדי לתחזק את אספקת האנרגיה שלנו. חשוב במיוחד לא לפסוח על ארוחת הבוקר, שאולי נראית לכם כבזבוז זמן כשממהרים לבית הספר, אבל למעשה אכילת ארוחת בוקר הוכחה מחקרית כקשורה להישגים גבוהים יותר בלימודים ולרמת ריכוז גבוהה יותר.

לפנות זמן לאכילה
לפנות זמן לאכילה © shutterstock

אל תוותרו

הטיפ האחרון והחשוב ביותר הוא לא לוותר ולא להרים ידיים. אתם מסוגלים ויכולים להשיג את כל הטיפים עם מספיק כוח רצון ומאמץ. אז גם אם יום אחד שכחתם או שיום אחד לא הספקתם, אל תתייאשו, סמנו מחדש את המטרות שלכם, הקציבו להן זמן ואתם מיד תחזרו למסלול.


 

 

תגובות