מתמקדים במטרה: כך תתרכזו בלמידה למבחן. צילום: fotolia

מתמקדים במטרה: כך תתרכזו בלמידה למבחן

כבר חלפה לה מחצית אחת בשנת הלימודים והנה באה תקופת המבחנים של המחצית השנייה. בתקופת המבחנים העמוסה כולנו מתמודדים עם לחץ, חוסר זמן פנוי ובעיקר מבלים בלמידה למבחנים. אז לכל התלמידים שמתקשים להתרכז בלמידה במבחן ופורשים ישר לראות סרטים, קבלו את כל הטיפים שיעזרו לכם להתרכז בלמידה למבחן

לכולנו קשה להתמקד בלימודים, על אחת כמה וכמה בבית, לאחר יום לימודים כשיש כל כך הרבה "רעשי רקע" מפתים כמו ללכת לאכול, לצפות בסרטים או סתם לגלוש באינטרנט. אז החל מלהרחיק את הטלפון ועד חלוקת נושאי הלימוד, אלו הטיפים שיעזרו לכם להתמודד טוב יותר עם הלמידה למבחנים.
חלקו את החומר לכמה ימים

הדבר הקשה ביותר, הוא להתחיל להתכונן למבחן יום-יומיים לפני עם "טונות" של חומר. כדי להימנע מסיטואציה זו הגורמת לנו להתייאש מראש, ולעסוק בדברים אחרים בזמן הזה, רצוי שתחלקו ללמוד את החומר לכמה ימים. בצורה זו, כל יום אתם לומדים קצת ויכולים לשלב את כל הפעילויות האהובות עליכם, לעשות הפסקות ועדיין להצליח ללמוד למבחן.
 
© fotolia
 
למדו בשעות הנוחות לכם
לכל אחד מאיתנו יש שעות בהן הוא מרוכז יותר משאר היום. בין אם אתם אנשי בוקר, צהריים או לילה, כדאי לכם להתכונן למבחן בשעות האלו. כשאתם לומדים כשאתם בשיא הריכוז שלכם, החומר נקלט יותר טוב במוח ואתם לא שוכחים פרטי מידע.
 
לסגור את הטלפון
אולי עצם סגירת הטלפון או הרחקתו מכם נראית לכם מגוחכת, אך לדבר זה יש השפעה גדולה. ברגע שאתם שומעים צליל של הודעה או כשהטלפון נמצא בשדה הראייה, אתם מתפתים לפתוח אותו ועל הדרך להיכנס ליישומון או שניים - דבר שנמשך ונגרר להפסקה ארוכה שלאחריה אין לכם חשק להמשיך את הלמידה.
 
לאף אחד מאיתנו לא יזיק להתנתק קצת מהטלפון
לאף אחד מאיתנו לא יזיק להתנתק קצת מהטלפון © Shutterstock
 
סכמו את החומר ותרגלו שאלות
הדרך הטובה ביותר להתכונן למבחן היא סיכום החומר, כך אתם מרכזים את כל הידע שלכם בנושא, ולמעשה חוזרים עליו מחדש ומחדדים את זיכרונכם. בנוסף, תרגול שאלות ממקד אתכם ביישום החומר לבחינה, אתם מגיעים מוכנים יותר ויודעים בערך למה לצפות בבחינה עצמה.
 
למדו בדרך המועדפת עליכם

גורם מרכזי המשפיע על הלמידה למבחן וזכירת החומר היא הדרך בה אתם לומדים. לכן, אנו ממליצים לכם ללמוד בדרך הנוחה לכם - בין אם זה עם חברים, דרך שיר, סיכום וכל דרך שעוזרת לכם לזכור את החומר בצורה טובה.

עכשיו, כל מה שנותר לעשות הוא להתחיל את ההתכוננות לבחינה. בהצלחה!

תגובות