עצה לחבר: כך תעזרו לחבר להתמודד עם מצבים פחות נעימים. צילום: Fotolia

עצה לחבר: כך תעזרו לחבר להתמודד עם מצבים פחות נעימים

לא פעם אנחנו מגיעים למצב שבו חבר או מכר שופכים בפנינו את ליבם ומספרים לנו על הבעיות שלהם בחיים. לרוב, אנחנו מרגישים נבוכים ולא יודעים איך לעזור להם. לכן, לכל אלו שלא יודעים איך לנהוג במצבים מסוג זה, הכתבה הבאה מיועדת במיוחד בשבילכם!

חברות אמיתית נמדדת ברגעים הקשים, כשהחברים שלנו זקוקים לעזרה מאיתנו. לרוב, העזרה היא נפשית, שתכילו אותם ותהיו לאוזן קשבת עבורם. לכן, אספנו עבורכם את הטיפים שיעזרו לכם להתמודד עם מצב מסוג זה בצורה הטובה ביותר!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

שימו את עצמכם בנעליים שלו

לרוב, כשחבריכם מספרים לכם על הבעיה שהם מתמודדים איתה, הם זקוקים לעזרה והכוונה. אם אתם לא יודעים מה בדיוק לומר להם, אל דאגה! הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות זה לחשוב מה אתם הייתם עושים במקרה כזה ולספר להם. כך, תתנו להם עצה אמיתית וטובה שיכולה לעזור להם.

הקשבה

מכירים את הרגע הזה, שאתם רוצים לפרוק את מה שיושב על ליבכם, ושמישהו רק ישב ויקשיב לכם? כך גם עוד רבים אחרים. לכן, העזרה הטובה ביותר שתוכלו לתת לחבריכם, היא הקשבה. תראו לו שאתם שם בשבילו גם ברגעים יותר קשים עבורו, אנו בטוחים שהוא ירגיש טוב יותר אחר כך ויודה לכם. על הדרך, תחזקו את החברות ביניכם!

תהיו ה
תהיו ה"אוזן קשבת" שלו © fotolia

אל תמהרו לשפוט

כמעט בכל מצב אנחנו מבקרים את הסובבים אותנו, את המראה שלהם, התנהגותם ואופיים. כשחבר מתנהג בצורה מרוחקת או נראה אובד עצות, לפני שאתם שופטים אותו לרעה וכועסים עליו, חשבו על האופציה שאולי עובר עליו משהו. בשביל לבדוק זאת, אתם צריכים לעשות פעולה פשוטה אחת, לפנות אליו בצורה נעימה ולשאול אם הכל בסדר איתו. אנחנו בטוחים שהוא לא מתנהג אליכם בכוונה בדרך שהוא מתנהג, ובצורה זו תוכלו לדעת את האמת. 

לעודד, לעודד, לעודד

כמו שלנו יש רגעים טובים ורגעים פחות, כך גם לחברנו. במקום לשבת איתו ולהנהן בראש כל הזמן במהלך השיחה עמו, תוכלו לנסות לעודד את חברכם ולהראות לו את חצי הכוס המלאה של הסיטואציה. בנוסף, תוכלו להציע לו לצאת לבלות במקום האהוב עליכם. דבר זה ישכיח לו את הדאגות והעצב, ויהיה נחמד לשניכם!

לבלות זוהי דרך מצוינת לעזור לחבר

לבלות זוהי דרך מצוינת לעזור לחבר © shutterstock

 

תהיו אמפתיים

כשעובר על מישהו יום רע או אירוע קשה, לפעמים מה שהוא צריך לשמוע זה את צמד המילים "אני מבין". עצם ההזדהות איתו ועם בעיותיו תיתן לו הרגשה טובה יותר, הוא ידע שהוא לא לבד בעניין ושאתם שם לצידו ומוכנים לעזור לו!

תגובות