למוכשרים בלבד: כך תמצו את מלוא הכישורים שלכם. צילום: fotolia

למוכשרים בלבד: כך תמצו את מלוא הכישורים שלכם

כמה פעמים בחייכם נתקלתם באותם אנשים שבאופן מיוחד ולפעמים אפילו מרגיז פשוט טובים בהמון תחומים? מצליחים בהכל, עד שנדמה כי הכל הולך להם בקלות? אם גם אתם לא מבינים איך זה קורה, הכתבה הזו בדיוק בשבילכם

ככל שמתפתחת הטכנולוגיה ואיתה גם החברה על רבדיה השונים, הדרישה החברתית למצוינות בהמון תחומים הולכת ותופסת תאוצה. השכלה מרובה, רוחב אופקים ופוטנציאל הם כישורים שנהיו מבוקשים ומוערכים יותר ויותר בשוק העבודה בפרט ובהסתכלות החברתית בכלל. נשמע מופרך מעט, הרי אף אחד אינו מוצלח בהכל, ואולם עדיין לכולנו יש פוטנציאל להצלחה במגוון תחומים שאת מרביתם מעולם לא ניסינו, או שאודותיהם אף פעם לא שמענו. בדיוק לשם כך ארגנו לכם היום את חמשת הטיפים שלנו, שיוכלו לדייק אתכם ישירות ולחשוף אתכם לכל העולמות שלא ידעתם שכל הזמן הזה היו בכיס הקטן שלכם.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

נסו דברים חדשים

כן, לפעמים זה קצת מפחיד, וכן, לפעמים גם תגלו שזה היה ניסיון מוצלח פחות, אבל אם לא תנסו לעולם לא תוכלו לדעת שזו לא הזדמנות שהתפספסה או חוויה שיכלה לעזור לכם להתפתח. אנו ממליצים לכם להתגבר על הספק, לשכוח מהדעה הקדומה שלכם, להתעלם מדעותיהם של אחרים ופשוט ללכת על זה.

© צילום: fotolia

רחוק מהדעת רחוק מהלב

אם אתם באמת רוצים להרחיב את העולם שלכם, אנו מציעים לכם להתחיל כבר עכשיו בעבודת החקר המקיפה שלכם. חפשו באתרי אינטרנט, שאלו אנשים ותקראו בספרים - אתרו תחומים מעניינים שלא חשתם עליהם בעבר, עד שתגיעו לנושאים שבוערים בכם. כי בסופו של דבר - כשמשהו אינו חלק מחיי היום יום שלנו, אם לא ננסה למצוא אותו הוא כמעט לעולם לא ייגלה לעינינו מעצמו.

תתעלמו מאחרים

בתהליך האישי שאתם רוצים לעבור, המחשבה "אבל מה יחשבו עליי אם'" לא יכולה לעבור בראשכם. לא כי אינה חשובה, אלא כי היא מונעת מכם לעשות מה שאתם יכולים ורוצים, לטובת ריצוי האחר. אם גם אתם מכירים את הילדים המיוחדים ההם שטובים במשהו מיוחד, במין תחום " שלהם', חשבו לאן הם היו מגיעים אם היו עוצרים בכל שלב ובודקים כיצד הם נתפסים מהצד.

© fotolia

תגידו ''כן''

קחו את זה כאתגר, כמשימה מאתנו אליכם: במקרים שאתם לא יודעים לקראת מה אתם הולכים, תהיו אופטימיים. תמיד תשאפו להרחיב אופקים, ללמוד עוד ולהעשיר. הצטרפו לחוויות מיוחדות, הקשיבו לאנשים בעלי דעות שונות והשקיעו זמן בחקר תחומים שונים. ואם מישהו רק שואל "אם תרצו ל.." תוכלו לחסוך לו את המשפט ומראש להגיד "כן".

תהיו עצמכם

זכרו שבסופו של דבר, זה המסע שלכם. אם אתם אנשים של כתיבת מטרות וסימון "ווי" ביומן, לכו על זה, אם אתם מאלו שיעדיפו ללמוד דרך שיחות עם אנשים מיוחדים אל תחשבו פעמיים, ואם הייתם מחשיבים את עצמכם ככאלו שמרחיבים אופקים בצורה הטובה ביותר דרך צפייה בסרטים - אנחנו לגמרי איתכם. התחילו את תכנון החוויות שלכם כבר מעכשיו, כל אחד בדרכו שלו, דברו עם אנשים, ספגו תרבויות, חקרו ענפי ספורט ולמדו שפות, עד שתגיעו למקום שבו תהיו שלמים, שם תוכלו להיעצר, להתיישב רגל על רגל והסתכל אחורה על כל מה שעשיתם, עם חיוך גדול.

תגובות