התלמידים רוצים נשפים: "למה מועדונים כן ואנחנו לא?". adobestock | אילוסטרציה

התלמידים רוצים נשפים: "למה מועדונים כן ואנחנו לא?"

המתווה המסתמן בנוגע למסיבות הסיום ולנשפי סוף התיכון הוא החלפה במסיבות כיתתיות לא שכבתיות וללא הורים. יש כבר מי שמארגנים מחאה בנושא בטענה: "זה לא 'סתם לילה במועדון' כמו שמאפשרים, זה לילה שחיכינו לו 12 שנים ולא לא נותנים אותו"

לאור מצב הקורונה ובכפוף להנחיות המתגבשות, תנאי קיום מסיבות הסיום והנשפים מסתמנים כשונים ממה שהתרגלתם. על פי ההנחיות של חוזר מנכ"ל אשר הופצו אמש (שבת) לבתי הספר, עולה כי מסיבות הסיום יוחלפו במסיבות כיתתיות ללא הורים (כאשר כל כיתה בנפרד) וכי לא יתקיימו נשפי סיום תיכון. על אף שעוד לא יצאה הודעה רשמית בנושא, תלמידי י"ב רבים מרחבי הארץ כבר זועמים על ההחלטה המסתמנת ופועלים כדי לשנותה. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי: 

גם במועצת התלמידים והנוער הארצית כבר תוהים על ההחלטה ומסרו היום (א') דרך נמרוד פפרני, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית כי: "כנציגי התלמידים והנוער בישראל, אנו מבינים לליבם של כלל התלמידים אשר תוכניותיהם השתנו בשל משבר הקורונה. חשוב לזכור כי תקופה זו הינה מיוחדת ואיתה הגיעו שינויים רבים הנוגעים לכלל התחומים. ממקום זה, עולה השאלה - מדוע הלימודים בבתי הספר המהווים כהתקהלות מתקיימים במתכונתן הנוכחית בעוד מסיבות הסיום והנשפים מתבקשים להתבטל? עם זאת אנו קוראים לבני הנוער ולכלל החברה הישראלית לשמור על הוראות משרד הבריאות ולא להפר אותן גם במחיר של הפסד אווירת סיום התיכון".

© adobestock | אילוסטרציה

כאמור, יש כבר תלמידים שפועלים בנושא ברשתות החברתיות, אחת מהם היא ליהי קסיס, בת ה-17 מחולון שהעלתה פוסט כועס לאינסטגרם שלה שצבר קרוב ל-2,500 לייקים, כשהיא מקימה מחאה חדשה בנושא תחת האשטאג "#אלתבטלואותנו". שוחחנו עם קיסיס ושמענו ממנה על הצד של התלמידים בעניין.

"הכי מכעיס אותי הוא שהמצב הזה הוא לא צודק. בסופו של דבר מועדונים ומסיבות מתקיימות בצפיפות נוראית, אנחנו כמות הרבה יותר קטנה על הרבה יותר שטח ועדיין לא מאפשרים לנו. זה מרגיש שזה מכוון שלא נעשה את הדברים האלו השנה. אני חושבת שקיים פתרון הגון, אבל עצם זה שמנסים בכוונה לא למצוא אותו זה מה שמפריע לי".

אבל יש הבנה כלשהיא של המצב, שאולי באמת הפעם אי אפשר?

"ברור שיש. אנחנו לא אטומים לגמרי. אם המצב ילך ויחמיר כמו שקרה באזור פסח, אני האחרונה שלא אצדיק את זה. אבל זה לא המצב ודברים דומים כן מתקיימים, לכן אני לא מבינה איך את הנשפים והמסיבות שלנו אי אפשר. זה לא 'סתם לילה במועדון' זה לילה שחיכינו לו 12 שנים במערכת החינוך ורצינו לסיים את זה במסיבה ונשף כמקובל".

 

הפוסט של ליהי
הפוסט של ליהי © צילום מאינסטגרם

 

מתכננים מחאה המונית?

"בינתיים אנחנו נמנעים מזה, אם זה תצא הוראה באופן רשמי אנחנו נצא במחאה כזאת. זה ממש לא צודק וכמו בדמקורטיה פשוט נמחא על זה. לא חושבת שנשבית את הלימודים, אנחנו צריכים אותם לאור המצב, נפעל בעיקר במדיה החברתית ונגיע לכל אדם. את כל מה שצברנו ברשת נפעיל - שם זאת הדרך בה נמחא. אנחנו לא רוצים לעשות דווקא ולארגן מחאה המונית, להצטופף ולמחות ככה בגלל הקורונה - נעשה רק מה שאפשר.

אוקיי, אז איזה פתרון אתם מציעים?

"לגבי מסיבות סיום - מגרשים בבתי הספר. הם ענקיים, אפשר להכיל בקלות נציג אחד מכל משפחה, במה על המגרש והכל מרווח ויפה. יחד עם זאת לא צריך לשלול נשפים - זה הגיוני יותר ממסיבות ואולמות אירועים זה מקום מרווח. השכבה שלי למשל לא עולה על ה-150 ילדים, ביחס לגודל של האולמות זה מאפשר קיום של התנאים. לא חושבת שצריך למצוא פתרון אלא להסתכל מנקודת מבט אחרת ואם לא - אז למה לא לקיים נשף במועדון שייסגר לכבודנו? כי הרי אותם מאשרים".

תצליחו לקיים את הנשפים לדעתך?

"אני חושבת שנצליח בזה, וגם אם לא אז לפחות נזכור משהו מזה. בסופו של דבר אנחנו צריכים להיות ביחד ומאוחדים כדי שנצליח. זה תלוי בנו וגם בגורמים שלא יהיו אטומים בנושאף שיבינו שזאת ההזדמנות האחרונה שלנו לעשות את זה. עוד כמה חודשים חלקנו מתגייסים, אין לנו זמן אחר. תנו לנו את האפשרות לעשות זאת כמו שצריך, לא רוצים להתחבא ולעשות זאת במקומות שלא מתאימים. רוצים לעשות את זה ערב אחד או שניים יחד עם הנשף ולא נציק יותר". 

 

ליהי קסיס. #אלתבטלואותנו
ליהי קסיס. #אלתבטלואותנו © צילום פרטי

 

 את חושבת שמערכת החינוך מקשה על התלמידים יתר על המידה בתקופת הקורונה?

"מערכת החינוך מגלה הבנה בזמן הקורונה ולא מקשה. לגבי הבגרויות - הקלו עלינו כמה שאפשר, פעלו בדרך יוצאת מן הכלל וזה יכול להמשיך הלאה בדברים אחרים במערכת. אני שמחה על השינוי. גם ההחלטה על החזרת הלימודים הייתה החלטה נכונה, אך הפיקוח היה קצת פחות טוב ומה שקרה היה בלתי נמנע. הכיתות צפופות ולא באמת אוכפים את הכל. אני חחושבת שזה היה חשוב לתת לנו לסיים את שנת הלימודים בצורה נכונה, זאת החלטה טובה ונשאר רק לסיים את זה כמו שצריך עם הנשף ומסיבת הסיום".

במידה והנשף יתקיים כמתוכנן - מה מבטיח את השמירה על הכללים? הרי בגיל הזה ובמסיבות כאלו יש תחושה לפעמים של מותר הכל, מתעסקים בהנאה ולא תמיד בראש לשמור על הכללים.

"אנחנו כל כך רוצים את זה אז ברור שנשמור על הכללים. אם צריך נגיע עם מסיכות מגניבות זאת לא בעיה. אין ברירה, זה עדיף משלא יהיה בכלל. אנחנו נתעד ונצחק על זה. אני באופן אישי מוכנה להיות 'נציגת הקורונה' של השכבה שלי בנשף ולבדוק שהכללים נשמרים. אולי בכללי למנות תלמיד או כמה שיהיו 'נציגי קורונה' בכל נשף. תסמכו עלינו, תנו לנו את האחריות הזאת, הרי גם ככה תהיה עלינו אחריות גדולה יותר עוד רגע בצה"ל, אז למה לא מעכשיו?"

© adobestock | אילוסטרציה

 

לדעתך, נכון לקיים נשף שעלותו יקרה בתקופה בה להורים רבים אין הכנסות בכלל או הכנסה כספית נורמלית?

"רוב המסיבות והנשפים כבר שולמו טרם הקורונה, למי שהייתה בעיה כלכלית - זה סודר ולמי שלא אז מאמינה שימצאו אלטרנטיבה. מי שיש לו בעיה עם הכסף כרגע, נחזיר את הכסף ונמצא פתרון. אני אישית לא במצב או במקום הזה, אז לא יכולה לשפוט. אבל אם אכיר בן אדם כזה בשכבה אני אשמח לעזור או להלוות. אני חייבת להדגיש שנשף לא חייב לעשות עם לימוזונה או עם משהו מוגזם, אפשר להסתפק בהסעה מאורגנת ובטוקיסדו שלא נקנתה במיוחד אלא קיימת בארון או להלוות אחת מחברים, זאת פחות הבעיה כאן". 

© adobestock | אילוסטרציה

"זאת מחאה של 300 אלף תלמידים, אנחנו הולכים לשרת את המדינה ולא יהיה לנו זמן להתפנק, תבינו אותנו. אנחנו לא רוצים ללכת בהרגשה שלא היה לנו, זה מועד אחד שאי אפשר להזיז. עבורנו זה קריטי, עם כמה שזה נשמע מתבכיין, זה משהו של פעם בחיים". 

תגובות