ההמצאות המרשימות ביותר שכמעט אף אחד לא מכיר. adobestock (אילוסטרציה)

ההמצאות המרשימות ביותר שכמעט אף אחד לא מכיר

אנחנו חיים בעתיד בהרבה מובנים שאנחנו לא מודעים אליהם. טכנולוגיות רבות שאנחנו רואים בסרטים ישנים וחדשים כאחד נמצאות בשלבי אב טיפוס מתקדמים ואף קיימות בקנה מידה לא משמעותי. ברשימה נעבור על מספר דוגמאות להמצאות מרשימות ואף עתידניות שקיימות, ברמה אחת או אחרת, כבר היום

טלוויזיה עתידנית, קוקפיט דיגיטלי וחשמל אלחוטי. כל אלה רק חלק מהדוגמות להמצאות המדהימות, שכמעט אף אחד מאיתנו לא מכיר בהם. רוצים לגלות אילו עוד המצאות קיימות בעולם, וכנראה שאתם אפילו לא מודעים להן? תמשיכו לקרוא בשביל לגלות!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:


חומר שקוף למחצה לביגוד

חוקרים באוניברסיטת איווה המציאו חומר שקוף למחצה - או יותר נכון, בלתי נראה למחצה. החומר, שנקרא מטה-סקין, מונע זיהוי של חפצים במכ"מים (=רדארים) והופך כל דבר שנעטף על ידי החומר לשקוף למחצה. החומר פותח במקור ב-2016, ומפתחיו טוענים שהחומר יהפוך לשקוף לחלוטין בעתיד והוא אף יהפוך את המשתמשים בו לבלתי נראים.

© adobestock (אילוסטרציה)


חשמל אלחוטי

רעיון שהודגם במקור על ידי המדען הסרבי ניקולה טסלה לפני יותר ממאה שנה, קולטי חשמל אלחוטיים מאפשרים את העברתה של אנרגיה חשמלית ללא חיבור פיזי. אף שלא ניתן לבצע שימוש נרחב בטכנולוגיה זו, היא מאפשרת העברה של כמויות קטנות של חשמל, מספיק בכדי להדליק נורה קטנה, במרחק של כחצי חדר קטן.

© adobestock (אילוסטרציה)


קוקפיט דיגיטלי של סמסונג

הקוקפיט שהוצג בפעם הראשונה ב-2021, הופך את המכונית למרכז בידור בכך שמציע שירותים לצרכנים במכוניות אוטונומיות. אף שהרעיון עדיין לא נמצא ברמת פיתוח שתאפשר את הפצתו, החברה הוציאה סרטון שיווקי שמציג כמין אב טיפוס עיצובי, מכונית שמודעת לצרכיו של הנהג ומתאימה את עצמה אליהם באופן מוחלט.

 


טלוויזיה עתידנית של LG

הטלוויזיה העתידנית הוצגה גם היא בפעם הראשונה ב-2021, מהווה דוגמה נוספת לטכנולוגיה אינטואיטיבית וקלילה. הטלוויזיה דקה, עשויה מחומר דמוי-זכוכית, ומחוברת לשולחן שניתן להכניסה לתוכו באופן אוטומטי בלחיצת כפתור, דבר שמאפשר לארגן ולסדר מחדש את הסלון באופן רגיל בהתאם לאירוע או להקשר.

רובוט בלאנק

מדובר ברובוט שניתן להפעיל מרחוק באופן ידני, הוא בגודלו של האדם ונשלט בעזרת מציאות וירטואלית. משמעות הדבר היא שניתן "להיות" במקום בלי להיות שם באמת דרך שימוש במכשיר פשוט ורובוט. הטכנולוגיה כבר קיימת באופן ממשי ונעשו בה מבחנים, אך הפצתה באופן נרחב עדיין לא החלה.

מכשירי מיחזור ביתיים

מכשירי מחזור ביתיים הם קופסאות קטנות שניתן לאחסן בבית, בגודל של רדיאטור, שממחזרות פלסטיקים ואשפה נוספת, כדוגמת קרטון, באופן אוטונומי לחלוטין. כבר ישנם אבי טיפוס, אך המכשירים לא זכו עדיין להפצה נרחבת.

© adobestock (אילוסטרציה)
תגובות