כנסת פור יו: הפוליטיקאים משתלטים על הטיקטוק וזה לגמרי לטובתנו. צילומי מסך מתוך הטיקטוק

כנסת פור יו: הפוליטיקאים משתלטים על הטיקטוק וזה לגמרי לטובתנו

יותר ויותר פוליטיקאים מבינים שכדי להגיע אל הנוער, עליהם להצטרף לרשתות החברתיות • למרות שרבים מתנגדים למהלך בטענה שזה "מוזיל" את הפוליטיקה, אי אפשר להתעלם מהיתרונות ומכך שיותר ויותר בני נוער מתעניינים בפעם הראשונה במצב הפוליטי במדינה!

הרשתות החברתיות תופסות חלק משמעותי בחיים של בני הנוער וניכר שרובנו צורכים את הידע שלנו מהטיקטוק ואינסטגרם במשך שעות ארוכות במהלך היום. אבל לא רק אנחנו, לאט לאט גם הפוליטיקאים התחילו להיכנס לעניינים והבינו שבשביל להשיג את תמיכת בני הנוער עליהם להתאים את עצמם לדור ולפתוח חשבונות ברשתות. 

מצד אחד, בני נוער רבים מתנגדים לשימוש "הזול" של הפוליטיקאים ברשתות החברתיות אבל תופתעו לגלות שמנגד יש גם כאלו שדווקא מעודדים את השימוש של אותם פוליטיקאים בסושיאל והכניסה של הפוליטיקה לאותן פלטפורמות. אני לגמרי איתם

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

© ADOBESTOCK

נכון, לא מדובר בטור דעה ראשון שמדבר על פוליטיקה ברשתות חברתיות וגם לא האחרון, אבל הפעם אנסה לקחת אתכם לרגע שבו הפוליטיקה הבינה את כוחה ברשת והצליחה להשפיע על רבים מהחברה הישראלית. פוליטיקאים ישראלים ברשתות החברתיות מנגישים את הידע על התחום לבני נוער ואפשר לומר שבזכותם בני נוער לומדים על הפוליטיקה הישראלית ומבינים איך היא משפיעה על החיים של כולנו. אמנם רוב בני הנוער לא צורכים מידע פוליטי דרך הרשתות החברתיות אבל עדיין ישנם בני נוער רבים שכן צורכים את התוכן הפוליטי ואפילו מעלים תוכן שכזה בעצמם. כאשר פוליטיקאי מעלה סרטון לרשתות החברתיות אנחנו יכולים ללמוד מכך משהו אפילו מאוד בסיסי על הפוליטיקה ועל הדרך הפוליטית של אותו פוליטיקאי.

הפוליטיקאי הראשון שנחשף לסושיאל מדיה בפוליטיקה היה ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה: בנימין נתניהו. נתניהו הביא את אמריקה לפוליטיקה הישראלית בתחילת דרכו בכך שהוא הבין שהמצב באותה תקופה השתנה, הטלוויזיות נכנסו למשחק ובכך לאט לאט הצורה שבה אנחנו בוחנים פוליטקאים השתנתה גם כן. בהתחלה בחשבון ראש הממשלה בפייסבוק (כן, זוכרים את זה? פעם היה דבר כזה שנקרא פייסבוק) היו יוצאות אך ורק הודעות לתקשורת כמו "ראש הממשלה מודיע", אך לאט לאט בעזרת יועציו, נתניהו שינה את חוקי המשחק והתחיל לכתוב על עצמו מודעות בגוף ראשון ולפנות ישירות לקהל הבוחרים.

לא נשקר, המהלך הזה היה קשה לעיכול עבור כולנו בדיוק כמו שבשנה האחרונה קשה לנו לעכל את את הכניסה של הפוליטיקאים לאינסטגרם ובעיקר לטיקטוק. נוצר שינוי מסיבי בצורה שבה הפוליטיקה נכנסת לחיינו. היום אין פוליטיקאי שלא יודע שבלי סושיאל מדיה הוא לא יהיה רלוונטי, בייחוד אצל בני הנוער. הטיקטוק הוא המקום המכריע אצל בני הנוער, שהם ורק הם שווים בבחירות בסביבות ה-20 מנדטים (גילאי 25-18). הפוליטיקאים יודעים היטב שאם הם לא יצליחו להוציא את המקסימום מקהל הנוער בטיקטוק הם פשוט לא יצליחו לשרוד במערכת הפוליטית בשום צורה.

© ADOBESTOCK

נכון, יש שאומרים שהכניסה לרשתות החברתיות מוזילה את הפוליטיקה ומזלזלת בה אך בסופו של דבר המצב שנוצר גורם ל"win win situation", בשביל הפוליטיקאים, הטיקטוק ושאר הרשתות החברתיות הן מקום מעולה למצוא קהל נוסף שיצרוך את התוכן שלהם, ובשבילנו בני הנוער, הרשתות זה מקום להתפתח וללמוד על הפוליטיקה הישראלית ועל הפוליטיקאים. רק צריך לזכור לעשות זאת בחוכמה.

תגובות