מבזק מציאות: האם אימוץ בעלי חיים עדיף על קנייתם?. צילום: fotolia

מבזק מציאות: האם אימוץ בעלי חיים עדיף על קנייתם?

בשנים האחרונות הדאגה לבעלי חיים היא נושא מדובר בשיח הציבורי. כולנו מדברים על עזרה לבעלי החיים והצלתם, אך האם ברגע האמת אנחנו עומדים במילתנו? האם ברגע שיש בידינו הזדמנות אמיתית לעשות מעשה למען החיות אנחנו לוקחים אותה, או שמא מוותרים עליה לטובת העדפות אישיות? • טור דעה נוקב

אימוץ בעלי חיים ורכישתם תמורת כסף הן שתי תופעות שמוכרות לכולנו מחיי היום יום. אך האם הן באמת בעלות ערך שווה? האם אימוץ בעלי חיים הוא מעשה משמעותי עד כדי כך? ובכן, ברור שזהו עניין של דעה ושל סדר עדיפויות, אך אם אתם שואלים אותי, מבחינתי התשובה חד משמעית: לעזור לבעל חיים שמחכה לאימוץ הוא מעשה עדיף מבחינות רבות על פני נתינת יד לארגוני סחר בבעלי חיים.

עוד בערוץ המגזין:

באופן אישי, תחושתי היא שהוספת חברים על ארבע למשפחה היא עניין של בחירה, של רצון ושל מחשבה. אם מחליטים לגדל כלב או חתול ממניעים נקיים של עזרה ואהבה לבעלי החיים אין סיבה לקנות על פני אופציה של אימוץ. קניית בעלי חיים היא תמיכה בגופים המוכרים אותם ואמירה שאתם מסכימים לדרך הסחר בבעלי חיים, גישה שלראייתי הפוכה ב-180 מעלות ממטרת הגידול מלכתחילה.

קניית בעלי חיים היא הבעת תמיכה בגופים המוכרים אותם לצרכי מסחר © Fotolia

כנערה שבמשך כל ילדותה ביקשה מהוריה לאמץ כלב ובקשתה לא התממשה, אני עומדת על כך שלכל אדם בעל האפשרות לאמץ כדאי לשקול אותה היטב, שכן פרט למעשה טוב ולהצלת חיי בעל חיים, אפשרות זאת יכולה להעניק לכם הרבה מעבר לכך. וכמי שבתקופה האחרונה עסקה בין היתר בכתבות אימוץ לאותם חברים על ארבע שמחפשים בית אוהב וחם, אני כותבת פה כדי לפתוח את העיניים של מרבית האנשים שעדיין לא עיכלו את העובדה שמספר הכלבים והחתולים שמחפשים בית חם אינו אפסי או מזערי כלל. זוהי המחוייבות שלנו לדאוג גם להם, כי אם כל אחד יגיד לעצמו: ''מישהו אחר כבר יאמץ''- כנראה של"מישהו האחר" הזה יש שם שני, אף אחד.

אל תגידו לעצמכם:
אל תגידו לעצמכם: "מישהו אחר כבר יאמץ", כי זה לא יקרה © Fotolia

אני סבורה ומשוכנעת שכשהיום יגיע וההחלטה אם לאמץ או לקנות בעל חיים כחיית מחמד ביתית תהיה בידיי, לא תהיה לי שום התלבטות בנושא. איני יודעת מה אתכם, אך מבחינתי האימוץ הוא קודם כל עזרה, ועזרה היא ערך עליון. לכן כשיגיע היום, ואעמוד בהחלטה האם לעזור לבעל חיים שננטש מביתו תשובתי תהיה בהחלט כן, כי היום אני מבינה את החשיבות האמיתית שיש לנושא זה. 

"אימוץ הוא קודם כל עזרה, ועזרה היא ערך עליון" © Fotolia

אסיים בלספר לכם שאני כותבת את הטור הזה ממקום אישי לחלוטין. לא ביקשו ממני לשכנע אתכם לאמץ ואיני משתייכת לאף ארגון. אני כותבת לכם מהמקום הכי אמיתי שיש, מהמקום ששומע סיפורים על בעלי חיים שנפגעו, מהמקום שמעריך כל אדם שעבורו עזרה היא ערך חשוב, מהמקום שעוסק סביב הנושא כבר תקופה לא קצרה. אז מה אתם אומרים: אימוץ או קנייה?

תגובות