רק בת 18: נערה סעודית ברחה מארצה לתאילנד. צילום: fotolia

רק בת 18: נערה סעודית ברחה מארצה לתאילנד

לכולנו יש מריבות עם ההורים לפעמים, אבל רחף מוחמד נאלצה להימלט מארצה בגיל 18 וחוששת לחייה במידה ותחזור. כרגע הנערה מתבצרת במלון בתאילנד והרשת דורשת שלא תגורש בחזרה לארצה. הנה כל הפרטים

מבחינת רבים מאיתנו, טיסה היא למען חופשה, כדי להנות ולנפוש. קשה לדמיין מצב שבו אנו נאלצים לטוס לבד, ללא מסמכים מתאימים, כדי לברוח מחיים של דיכוי והתעללות. אך זהו מצבה של רחף מוחמד, נערה בת 18, שבערב שבת האחרון נעצרה בנמל התעופה בבנגקוק, לכאורה משום שטסה ללא דרכון. לטענת הנערה, היא ניסתה לטוס מבנגקוק לאוסטרליה ושם להגיש בקשת מקלט, אך לבקשת השגרירות הסעודית עצרו אותה הרשויות בתאילנד והחרימו את דרכונה.

עוד בערוץ המגזין:

מוחמד הצעירה מתארת חיים של התעללות ודיכוי. היא טוענת כי משפחתה שללה ממנה כל חופש, אסרה עליה ללמוד או לנהוג ונעלה אותה בבית לתקופות ארוכות. המצב שהיא מתארת הוא מצבן של נשים רבות בערב הסעודית שרק ב-2015 קיבלו זכות הצבעה ורק ב-2018 בוטל האיסור על נהיגת נשים. במצב כזה, נערות שבמדינות אחרות יכלו ללמוד, להנות ולהתפתח, נכלאות בבית, אינן יכולות לצאת ונאלצות להינשא לבחירת משפחתן בגיל מוקדם.

מוחמד מתארת חיים של התעללות ודיכוי מחפירים © צילום: sutterstock

הנערה ברחה מביתה משום שלא רצתה להינשא ומשום שסבלה התעללות מתמשכת. כשמשפחתה ביקרה בכווית היא עלתה על מטוס לתאילנד וקיוותה לפתוח בחיים חדשים. משפחתה עדכנה את הרשויות ומוחמד הצעירה נעצרה. ביום ראשון הודיעו הרשויות התאילנדיות כי היא תגורש חזרה לביתה. בתגובה, מוחמד, שמתבצרת כרגע בחדרה במלון נמל התעופה, העלתה סרטון לרשת בו הסבירה את מצבה. ארגוני זכויות אדם, פעילי רשת ועורכי דין התגייסו לעזרתה ובבוקר יום ב' בשבוע שעבר הושהה גירושה.

האם תצליח מוחמד להגיע לאוסטרליה? האם תשלח בימים הקרובים למשפחתה? הרשת גועשת והרשויות הרשמיות מתלבטות. בינתיים מוחמד מתחננת שלא תשלח הביתה: "הם ירצחו אותי" אמרה על משפחתה, וסיפרה כי כבר קיבלה מבני משפחתה איומי רצח בעבר.

 
תגובות