בלי סודות: "הגלולות גורמות לי לדימום, יש ממה להילחץ?". צילום: shutterstock

בלי סודות: "הגלולות גורמות לי לדימום, יש ממה להילחץ?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

הגלולות גורמות לי לדימום, יש ממה להילחץ?

בת 16 שואלת: "היי, אני בת 16 ויש לי חבר כבר כמה חודשים. רצינו לקיים יחסי מין אז הלכתי לגניקולוגית וקיבלתי גלולות. שכבנו איתן אבל בלי קונדום (הוא גם גמר בפנים כמה פעמים). עוד לא סיימתי את החפיסה הראשונה ולפי הגלולות אני אמורה לקבל מחזור רק עוד שבוע בערך והתחיל לי דימום. חשוב לציין שהדימום הוא לא כמו המחזור שלי בדרך כלל, זה נראה שונה. אני קצת בלחץ ולא מבינה מה זה יכול להיות".

 תשובה: "שלום לך, זה משהו שהרופא היה אמור להסביר לך כדי שלא תילחצי. כשמתחילות לקחת גלולות, קורה שיש בשלושת החודשים הראשונים תופעות לוואי. אחת מהתופעות זה דימום שלא בזמן הוסת. אין לך ממה להיות לחוצה. כל עוד את נוטלת את הגלולות לפי ההנחיות, את מוגנת. לרוב הדימום חולף עד סוף החפיסה השלישית או קודם לכן. כל טוב"

© צילום: shutterstock

לא מסופקת מינית ביחסי המין 

בת 18 שואלת: "אני וחבר שלי מקיימים יחסי מין, ותמיד הוא מגיע למצב שהוא גומר ואני לא. הוא עושה מה שצריך, אני נהנית וזה כיף לי, אבל אני לא מגיעה למצב שאני גומרת אף פעם וזה מבאס אותי ואותו כי הוא באמת מנסה. מה לעשות?"

תשובה: "שלום לך, מה שאת מתארת מאפיין נשים רבות מאוד בעולם. 80% מהנשים לא חוות אורגזמה בכלל מחדירת הפין לנרתיק והן זקוקות למין אורלי או מגע ידני על הדגדגן כדי לעשות זאת. האם את מאוננת? ואם כן, האם את חווה אורגזמה מאוננות? את כותבת שהוא עושה מה שצריך וזה לא מסביר לי מה הוא עושה כדי שאת תגמרי. ראשית, חשוב שתכירי את עצמך ואת גופך כדי שתדעי מה מענג אותך. כמו כן, עליכם להקדיש זמן (חצי שעה) למגע ללא חדירה על מנת שאת תהיי עם גירוי גבוה מאד. את יכולה להגיע לאורגזמה מגירוי של הדגדגן ולא בהכרח ממין וגינלי, אז שיעשה לך מין אורלי או שהוא יאונן לך לפי הדרכתך, בהצלחה".

© צילום: shutterstock

מודאג מההתפתחות המינית שלי

בן 14 שואל: "הלכתי לטיול שנתי השנה וראיתי את חברים שלי עם בוקסר ויש להם איבר מין גדול. שלי לעומת זאת זה כמעט חמש ס"מ כשהוא עומד ובמצב רגיל זה שניים בלבד. אני בכלל גם לא שעיר. אני הייתי בין הגבוהים בכיתה ועכשיו כולם עוקפים אותי בגובה ובכמות השיער על הגוף. האם צפויים לי שינויים?".

תשובה: "שלום לך, בגיל ההתבגרות לא כדאי לעשות השוואות, מאחר שכל אחד מתחיל את ההתבגרות המינית בזמן אחר. יש כאלו שמקדימים ואז הם יסיימו את ההתבגרות המינית מוקדם יותר מחבריהם שמתחילים מאוחר יותר. חכה עוד חצי שנה שנה ואני בטוחה שתראה שינוי גם אצלך. בינתיים זה עוד מוקדם מידי כדי לדאוג בנושא. אם אתה רוצה לדעת מה יהיה הגובה שלך בעתיד, אתה יכול ללכת לרופא שמומחה בגדילה והוא יוכל לומר לך עד כמה תגבה, כל טוב".

 

תגיות
תגובות