בלי סודות: "מנסה להתקרב אליה ונכשל בגלל החברות". צילום: Fotolia

בלי סודות: "מנסה להתקרב אליה ונכשל בגלל החברות"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

מה קורה לי?

בת 18 שואלת: "איבר המין שלי החל להתמלא במין פצעים, והם אף מתרבים. מה זה יכול להיות?"

תשובה: "שלום לך. אני שמחה שכתבת לנו ושאת מגלה ערנות לגוף שלך. יחד עם זאת, קשה לדעת מה בדיוק הפצעים הללו יכולים להיות, וחבל להעלות סתם השערות. יכול להיות שמדובר במחלת עור שעוברת במגע מיני, יכול להיות שזה כתוצאה מהסרת שיער, ועוד. אני ממליצה שתפני לרופא/ת הנשים שלך לבדיקה ולאבחון ספציפי. כל טוב"

© צילום: Shutterstock

מה הגודל התקין?

בן 13 שואל: "היום מדדתי את האיבר מין שלי, גודלו 13 ס"מ בעמידה וכשהוא רפוי הוא בקושי מגיע לשני סנטימטרים, זה בסדר?"

תשובה: "שלום לך. גודל איבר מינך תקין לחלוטין ואין ממה לחשוש. כל טוב"

הוא, היא והחברות

בן 14 שואל: "שלום, יש לי בעיה. אני מאוהב בילדה מהכיתה שלי, והיחסים ביני, בינה ובין החברות שלה הוא לפעמים רע מאוד, לפעמים בסדר ולפעמים מלאים בהומור, אבל בדרך כלל המצב הוא שאני מנסה לתקשר איתה, והחברות שלה מפריעות לנו ויורדות עליי. אני מנסה להתחבר אליהן כדי שאוכל להתקרב אליה בלי הפרעות, אבל הן ילדות די קרות (חוץ מהילדה שבה אני מאוהב). אני מרגיש שכמעט ואי אפשר להתחבר לבנות האלה, ואני גם לא יכול להגיד שאני כל כך רוצה."

© צילום: Shutterstock

"אני כן רוצה להתחבר לילדה שבה אני מאוהב, אבל לא מצליח, כי הן רק מפריעות בדרך, וזה ממש מעצבן אותי. אני לא יודע מה לעשות כדי להתחמק מהן... כשהיא לבד, אני מנצל את המצב ומדבר איתה והכל בסדר, למרות שאני מרגיש שהיא מנסה להגיד לי שאני מעיק עליה או משהו כזה, ואני לא יודע מה לעשות. בבקשה עזרה!"

תשובה: "שלום לך. אני שמחה שכתבת לנו. אני רוצה לפתוח ולהגיד שמהדברים שלך עולה כי יש לך הרבה אומץ ותעוזה, אני יודעת שחיזור והתאהבות זה דבר שיכול להיות ממש לא פשוט, וכל הכבוד לך שאתה מתמיד ומנסה. בנוגע לבעיה שבה אתה נמצא, נראה לי שאתה באמת עושה מאמצים גדולים להתחבר לילדה שבה אתה מאוהב, ואולי אתה יכול להציע לה שתיפגשו אחרי הלימודים בלי החברות שלה. אתה יכול להציע לה את זה פנים מול פנים כשתהיו לבד, או אולי אפילו לכתוב לה את זה כהודעה, וככה גם תוכל לדעת אם היא רוצה או לא רוצה. אני יודעת שזה לא קל, ושזה דורש ממך להיות ישיר ולהסתכן בדחייה, אבל אני בטוחה שיש לך את הכוחות להתמודד עם מה שלא יבוא, ואני מאוד מקווה שהיא תרצה לבלות איתך ולהתקרב אליך. שיהיה בהצלחה. כל טוב"

תגובות