בלי סודות: "מפחדת מאוד מהריון". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "מפחדת מאוד מהריון"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

איך זה אמור להרגיש?

בת 16 שואלת: "היי. לאחרונה התחלתי לענג את עצמי, ויש לי שאלה: כשרועדות לי הרגליים ואני מרגישה חום פנימי, האם זה אומר שחוויתי אורגזמה, למרות שלא יוצאת שפיכה? והאם הדבר תקין?"

תשובה: "שלום לך. הדבר תקין לחלוטין. נשים, בניגוד לגברים, לא מגיעות (לרוב) למצב של שפיכה, והאורגזמה הנשית יותר מאופיינת בתחושות של "נעים" בגוף, ולא בסימנים חיצוניים. אם כיף לך ונעים לך, ונשמע לי מדברייך שכן, זה אומר שהגעת לאורגזמה, וזה תקין ונורמלי לחלוטין. המשיכי לעשות לך נעים וטוב. כל טוב"

© צילום: Fotolia

אני הומו?

בן 14 שואל: "היי. לפני שלוש שנים, התחלתי להרגיש שאני נמשך לבנים. אהבתי בנות, אבל בעת שעינגתי את עצמי, הרגשתי יותר טוב עם מחשבות על בנים. אני לא יודע מה לעשות, ניסיתי להוציא את התמונות האלה מראשי, לחשוב על בנות ולשכוח מכל זה, אבל איכשהו, זה חזר על עצמו. בנוסף, אני מרגיש משיכה פיזית גם לחלק מהחברים שלי. אני ממש רוצה להיות סטרייט, ואפשר להגיד גם שההורים שלי הומופובים, אז אני קצת מפחד מזה."

תשובה: "שלום לך. אני שמחה שכתבת לנו. ראשית, אני רוצה שתדע שאני מבינה את החששות והפחדים שלך. מחנכים את כולנו מגיל צעיר, שמה שנורמלי ומקובל, זה שבנים נמשכים לבנות, ושמי שלא נמשך לבנות - הוא "אחר", "שונה", "משהו לא בסדר אצלו" וכדומה. אבל כיום, אנחנו יודעים שבחיים לא הכל שחור או לבן, ומשיכה מינית זה לא רק של בנים לבנות, היא גם לחלוטין יכולה להיות של בנים לבנים וזה משהו שהוא נורמלי וטבעי. אני מאחלת לך לא לתת לתבניות המקבעות האלו שחונכנו עליהן למנוע ממך את החופש לבדוק ולבחון את המיניות שלך. אני גם רוצה להמליץ לך לפנות לאיגי - ארגון נוער גאה. הם יכולים לסייע לך בהתלבטויות ולהפגיש אותך עם עוד בני נוער שמרגישים כמוך, או שעברו את מה שאתה עברת וישמחו לתמוך בך ולתת לך ללמוד מהניסיון שלהם. בינתיים, אנחנו תמיד כאן בשבילך. כל טוב"

© צילום: Fotolia

מאוד לחוצה שנכנסתי להריון

בת 18 שואלת: "היי, קיימתי יחסי מין לא מוגנים עם החבר שלי לפני כיומיים והשפיכה הייתה בחוץ, אבל אני יודעת שעדיין יש סיכוי להיכנס להריון בגלל טיפות האהבה... אני אמורה לקבל מחזור רק בעוד כשבועיים, ואני לא מפסיקה לחשוב על זה שאני יכולה להיות בהריון, לא מפסיקה לבכות, ויש לי כבר בחילות וכאבי בטן. ממש קשה לי שאני לא יכולה לספר על כך לאף אחד, ואני פשוט לא יודעת מה לעשות! מתי אני יכולה לעשות בדיקת הריון? האם ההפלה היא בחינם? אני אמורה להתגייס בעוד כחודש, ואני מפחדת שלא אספיק לעשות הפלה עד אז, אם אני אכן בהריון. אני לא יודעת מה אורכו של תהליך ההפלה, ואני מרגישה ממש אבודה".

תשובה: "שלום לך יקרה. חשש מהריון יכול לגרום להרבה לחץ ואי שקט, כמו שאת מתארת. את צודקת לגבי הסיכון לכניסה להריון מיחסי מין לא מוגנים. בכל פעם שמתרחשת חדירה של האיבר המין הגברי לנרתיק, ללא שום קשר אם נעשתה שפיכה בפנים או לא, ללא שימוש באמצעי מניעה, סיכון זה בהחלט קיים. יחד עם זאת, יש מה לעשות. פני בהקדם האפשרי לבית מרקחת, ובקשי גלולה לשעת חירום שנקראית "אלה". גלולה זו נועדה לשימוש במקרים של יחסי מין לא מוגנים ומורידה באופן משמעותי את הסיכוי להיווצרותו של הריון, בעיקר אם נוטלים אותה בצמוד ככל הניתן למועד קיום יחסי המין הלא מוגנים. בכל מקרה, אין ודאות שאת בהריון, כך שאני מציעה שתנסי לנהוג במקרה זה לפי "נגיע לגשר ואז נעבור אותו". הבחילות שאת חשה לא מבשרות או מצביעות על הריון, וכנראה קשורות לחרדה הגדולה שאת מצויה בה, או למצב גופני אחר. את מוזמנת להמשיך ולהתייעץ, גם טלפונית, בנושא זה, בנושא של אמצעי מניעה קבועים ויעילים ובכל נושא אחר. כל טוב ורק בריאות."

תגובות