בלי סודות: "התבלבלתי בגלולה. האם אני עדיין מוגנת?". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "התבלבלתי בגלולה. האם אני עדיין מוגנת?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

כבר בגיל הזה?

בן 16 שואל: "שלום, אני לא מרוצה מגודל איבר המין שלי, ואני שוקל לקנות כדורים להגדלת איבר המין כבר בגיל הזה. אם אקח כדורים להגדלה, האם איבר המין שלי ימשיך לגדול כרגיל, גם לאחר סיום השימוש בכדורים?"

תשובה: "שלום לך, אני מבינה שאתה לא מרוצה מאיבר המין שלך, אך אין דבר כזה כדורים להגדלת איבר המין. מדובר בהמצאה שקרית של חברות מזויפות שרוצות לקחת את כספך, וזה לא יעבוד. הגוף שלך הוא איך שנולדת איתו, ואת גודל איבר המין לא ניתן לשנות. למד לאהוב את עצמך ולקבל את עצמך כמו שאתה. חשוב שתדע שגודל איבר המין אינו מעיד דבר וחצי דבר על המיניות שלך או על הגבריות שלך, בטח ובטח לא כמה טוב תהיה במיטה, או אם בן/בת זוג ירצו אותך. הגודל הוא כל כך לא משנה מבחינת הנאה מינית של הפרטנר/ית שלך. מה שחשוב היא תקשורת מינית זוגית, הקשבה לאחר/ת ודיבור פתוח על מה עושה לנו נעים. שוב, אל תתפתה לקנות את השקרים בנושא באינטרנט. אתה שווה בדיוק כמו שאתה. כל טוב".

© צילום: Shutterstock

אני מוגנת?

בת 18 שואלת: "היי, אני משתמשת בגלולות מסוג "מינס", ואתמול לקחתי בטעות את הגלולה שהייתי אמורה לקחת היום. האם זה משנה? האם אני עדיין מוגנת?"

תשובה: "שלום לך, אם הגלולה שלקחת היא גלולה מאותו הצבע של שאר הגלולות שלקחת, אז את מוגנת. אם מדבור באחת מארבע הגלולות האחרונות, אז עלייך להשתמש בקונדום עד לחפיסה הבאה. כל טוב".

© צילום: Shutterstock

מה הן הנקודות הללו?

בן 15 שואל: "יש לי נקודות בחלק התחתון של תחילת איבר המין, כמו מין חצ'קונים, רק ממש ממש קטנים. מה זה?"

תשובה: "שלום, אם אתה מתכוון לנקודות שנמצאות בעיקר בבסיס הכיפה, ייתכן ומדובר במצב שמכונה "pearly penile papules". אתה יכול לבדוק לגבי המצב הזה באינטרנט, ולראות בתמונות האם מה שאתה מתאר נראה דומה. מדובר במצב נורמלי לחלוטין, שלא קשור במחלה כלשהי ולא דורש טיפול. הוא גם יותר שכיח ממה שבטח נראה לך, ובחלק מהמחקרים מצאו שהוא נמצא אצל כרבע מהגברים. כל טוב"

תגובות