בלי סודות: "האם החברה שלי בהריון?". צילום: Fotolia

בלי סודות: "האם החברה שלי בהריון?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

החיסון יעבוד?

בת 17 שואלת: "היי, קיימתי יחסי מין עם כמה פרטנרים, חלק מוגנים וחלק לא. השאלה שלי היא, האם אפשר עדיין לקבל חיסון נגד פפילומה? האם הוא עדיין יעבוד, ויהיה בסדר במידה ונדבקתי?"

תשובה: "שלום לך. בכל גיל צעיר מומלץ לעשות את החיסון, ולכן ההמלצה שלנו היא חד משמעית לעשות את החיסון. מה שכן, חשוב מאוד שבמקביל תעשי בדיקות למחלות המועברות במגע מיני, בדיקות דם ושתן; וגם חשוב שתעשי בדיקה גינקולוגית שכוללת בדיקת פאפ, כדי לוודא שצוואר הרחם שלך תקין ושאין חשש לנגעים של הפפילומה. הבדיקות הללו ממש חשובות, אל תזניחי אותן. אם את לא רוצה לעשות את זה דרך קופת חולים, את יכולה להתקשר אלינו ונסביר לך איפה אפשר לעשות חלק מהבדיקות בחינם וללא ידיעת ההורים. בנוסף, חשוב מאוד שמעתה תקפידי על שימוש קבוע בקונדום, במיוחד אם מדובר בבני זוג מיניים שונים. זה בסדר גמור לקיים יחסי מין עם מי שאת רוצה, רק תשמרי על עצמך ועל בריאותך. את חשובה והגוף שלך חשוב. כל טוב".

מה ההבדל במרשם לגלולות?

בן 18 שואל: "יש הבדל בין גלולות במרשם לגלולות בסופר פארם?"

תשובה: "שלום לך. אין הבדל בין השניים, ושני סוגי הגלולות הם עם מרשם. יכול להיות שאתה מתבלבל בין אמצעי מניעה לשעת חירום לבין אמצעי מניעה קבועים כמו גלולות. גלולות מצריכות מרשם, ומממשים את המרשם בכל בית מרקחת, לרבות סופר פארם. אמצעי מניעה לשעת חירום זה ללא מרשם, בכל בית מרקחת. כל טוב".

© צילום: Fotolia

היא בהריון?

בן 17 שואל: "היי. לפני יומיים החברה שלי עינגה אותי עם היד, ושפכתי. אחר כך נגעתי באיבר המין שלי, ואז עינגתי אותה עם היד, ויכול להיות שנגעתי בה עם קצת זרע. האם היא יכולה להיכנס להריון?"

תשובה: "שלום לך, אין לך ממה לדאוג. כשהזרע יוצא מהגוף ונחשף לאוויר של החדר, הוא הופך ללא פעיל; ולכן, גם אם היו שאריות זרע על היד שלך, הן לא יכולות לגרום להריון. כל טוב".

תגובות