חוויתם פרידה? המשפטים שיעזרו לכם להתמודד. צילום: Fotolia

חוויתם פרידה? המשפטים שיעזרו לכם להתמודד

פרידה היא ללא ספק חוויה קשה ומעציבה, ולא כולם מסוגלים להתמודד עם הכאב ולהרים את עצמם. הינה כמה משפטים שיעזרו לכם לקחת את הפרידה יותר בקלילות

לפניכם משפטים מעודדים, שיעזרו לנפש שלכם להגיע למקום בריא יותר לאחר פרידה, ולהשאיר את העבר מאחור. כשאתם קוראים את המשפטים הבאים, השתדלו לחשוב בצורה חיובית. הדבר יעזור לתהליך הריפוי, ויגרום לכם להרגיש טוב.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

"כאב הוא בלתי נמנע - הסבל הוא בחירה"

זה לא מפתיע שאתם חשים בכאב לאחר פרידה - זה טבעי ואנושי לחלוטין; אבל אם אתם סובלים, זו היא בחירה שגויה שאתם עושים. זה בסדר שכואב, אבל זה לא אומר שאתם גם חייבים לסבול ולהרוס את עצמכם עוד זמן רב לאחר הפרידה. זה הזמן להרגיש את הכאב, ללמוד ממנו, ולהשתמש בו באופן שיגרום לכם לגדול - כך שתוכלו להתקדם ולהמשיך הלאה. ההחלטה להפסיק את הסבל ולתת לעבר להיות העבר היא רק בידיים שלכם.

"כשדלת אחת נסגרת, דלת אחרת נפתחת"

לעתים קרובות אנחנו יותר מדי עסוקים בדלת שנסגרה, עד כדי כך שאנחנו לא רואים את זו שנפתחה עבורנו. כשתתחילו לשים לב לדלת שנפתחת, תוכלו לראות שלכל סוף יש התחלה חדשה, ושהפרידה שחוויתם היא ממש לא סוף העולם.

"מערכות היחסים הטובות ביותר קורות בדרך כלל כשלא מצפים להן"

לפעמים, אחרי פרידה, אנו נוטים לחשוב ש"זהו, אנחנו נישאר לבד לנצח ולעולם לא נמצא אהבה שוב" - אבל רגע, חשוב לזכור כי מערכת יחסים טובה יכולה גם לקרות בזמן הכי לא צפוי. לכן אין לכם מה לדאוג, גם אם זה נראה ככה עכשיו, אתם לא תישארו לבד (אלא אם כן תבחרו בכך...).

הזוגיות הטובה ביותר מגיעה כשלא מצפים לה
הזוגיות הטובה ביותר מגיעה כשלא מצפים לה © צילום: Fotolia

"אל תבכו שזה נגמר, תחייכו שזה קרה"

פרידה חייבת להיות זיכרון עצוב: לפעמים, מה שיעזור לכם להמשיך הלאה, הוא לא להצטער ולכעוס על הפרידה והקשר שהיה; אלא לקחת ממנו את הדברים הטובים, לשמר את הזיכרונות היפים, ופשוט לחייך.

"לשחרר דברים מהעבר, זהו הצעד הראשון לאושר"

אם אחרי הפרידה נחשוב כל הזמן איפה היינו לא בסדר, מה עשינו לא טוב ואיפה טעינו; לעולם לא נוכל להתגבר עלייה ולהתקדם. לכן, יש להשתדל לשחרר ולהמשיך הלאה. בסופו של דבר, הזמן יעשה את שלו.

"יש הרבה דגים בים"

רק בגלל שמערכת היחסים הנוכחית שלכם לא הצליחה, זה לא אומר שהחיים שלכם נגמרו - אתם הרי עוד צעירים! אל תוותרו כל כך מהר על הרעיון של זוגיות, עוד יהיה מי שיכבוש לכם את הלב (ולא מעט!).

"תאהבו כשאתם מוכנים, לא כשאתם בודדים"

אם אתם מרגישים לבד אחרי הפרידה, אין צורך ללכת ולחפש אהבה חדשה שתעביר לכם את תחושת הבדידות. כדאי שתיכנסו למערכים יחסים חדשה רק כשאתם אוהבים ובטוחים באותו האדם בוודאות, ולא כי אתם לבד וחסר לכם מישהו.

"לאבד מערכת יחסים זה כואב, אבל לאבד את עצמך בתוך מערכת יחסים כואב יותר"

כשאתם לא מוצאים את עצמכם ומשתנים לרעה במערכת יחסים, זה הרבה יותר גרוע מלאבד את מערכת היחסים עצמה. חשוב שתישארו מי שאתם, ואם זה לא קרה בזוגיות הזו - סימן שהכל לטובה וטוב שנפרדתם.

אהבו את עצמכם יותר מאת בני הזוג
אהבו את עצמכם יותר מאת בני הזוג © צילום: Fotolia

"כשאתם עוברים משבר, אתם שונאים את הרגע - אבל אלה הם הרגעים בהם הפכתם למי שאתם היום״

פרידה יכולה להוות משבר קשה ולגרום לעצב רב, אבל בעצם היא גם זו שגורמת לנו ללמוד מטעויות ולשפר את עצמנו, ועם הזמן הלמידה הזאת תעצב את האישיות שלנו.

"שום דבר ביקום לא ימנע ממך להרפות ולהתחיל מחדש"

אתם הוא הכוח היחיד שמסוגל להגביל את מה שאתם עושים ומתכננים לעשות - אל תתנו למכשול זמני לעצור בעדכם מלהמשיך לעשות דברים גדולים. אין השערה לכמות הזמן שייקח לכם להרפות ולהתחיל מחדש - אבל אתם תרגישו כשיגיע הזמן, ואנחנו בטוחים שזה יקרה בקרוב.

תגובות