לריב נכון: ממה חשוב להימנע בעת מריבה עם בני הזוג?. צילום: Fotolia

לריב נכון: ממה חשוב להימנע בעת מריבה עם בני הזוג?

יותר מדי פשוט לפגוע בצד השני באמצעות מילה או פעולה מסויימת במהלך ריב - מה שעלול לגרום לטינה להישאר באוויר לאורך זמן גם לאחר סיום הריב, ולהרוס את מערכת היחסים. על מה חשוב להקפיד כדי להימנע מהמצב?

ריב הוא בסך הכל ריב, וברוב הפעמים לא מורה על סיום הקשר - לכן ישנם דברים שחשוב שתקפידו להימנע מהם במהלך מריבה, על מנת לא להרוס את מערכת היחסים שלכם ולא לגרום לה להגיע לסיומה.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

אל תערבו אחרים בריב שלכם

המריבה שלכם היא בין שניכם בלבד, ולא כוללת אף אחד אחר. אם תערבו את החברים או את ההורים שלכם, אתם עלולים לגרום ליחס שלילי מצידם כלפי בני הזוג שלכם - מה שעלול להשפיע על היחסים גם אחר כך. גם אם תשלימו אחד עם השני לאחר הריב, ההורים או החברים כנראה יזכרו את מה שהיה בינכם אז וישתמשו בכך נגדכם או נגד בני זוגכם; ובכך יסיטו את ליבכם כנגד הצד השני.

אל תשתמשו באלימות בשום פנים ואופן

אין מה לעשות - ריבים מוציאים את הגרוע ביותר מהאדם. בלהט הרגע, בשיא העצבים ובעת שאתם או בני זוגכם עומדים על שלכם ומוכיחים שאתם הם אלה שצודקים - אחד מכם עלול לנקוט באלימות, מילולית או פיזית. אל תעזו לגרום למצב הזה לקרות, לא משנה עד כמה אתם כועסים, אם בצדק או לא בצדק. אלימות מכל סוג שהיא היא שגוייה לחלוטין ודעו למגר אותה בזמן הנכון! בנוסף לכך, הכאב הנובע מהמצב יחסל את כל הרגשות שיש לכם אחד כלפי השני.

חשבו פעמיים
חשבו פעמיים © צילום: Fotolia

אל תכלילו מצבים נוספים שהכעיסו אתכם בעבר

אם הנושא העיקרי של המריבה הוא הברזה מדייט - השאירו אותו כנושא היחיד. אל תזכירו באותה נשימה דברים נוספים שאתם חושבים שהם (או אתם) עשו לא בסדר, זו הדרך הישרה ליצור קונפליקט ענק מבעיה קטנה. מעבר לכך, מצב זה עלול לגרום לבני זוגכם או לכם לשאול את השאלה: "האם אני באמת רוצה להיות במערכת יחסים עם כל כך הרבה ציפיות, דרישות ושמירת טינה?"

אל תזכירו את המילה "פרידה"

כשאתם אומרים "בוא/י ניפרד" במהלך מריבה, הדבר יכול להפוך למה שהכי יעליב את בן או בת זוגכם. המילים הללו עלולות לפגוע ברגשות בני זוגכם באופן ממש נורא - ואף לגרום לפרידה המדוברת לקרות באופן מהיר יותר ממה שציפיתם. אם אתם אוהבים אחד את השני, אין שום סיבה שתדברו על פרידה במהלך הריב.

אל תעזבו את המקום בסערה

טריקת דלתות, בריחה מפני בן או בת הזוג, והשארת הקונפליקט המתקיים כפי שהוא ללא כל פיתרון - כל אלה יגרמו לבני הזוג שלכם לחשוב פעמיים על הרצון שלהם להיות איתכם ועל רמת הבגרות שלכם. הרבה יותר טוב שתחכו עד ששניכם תרגעו, להודיע לצד השני שאתם לוקחים כמה דקות לנשום ולהתאפס, ורק אז לדבר על העניין באופן בוגר.

עדיף שתירגעו קודם
עדיף שתירגעו קודם © צילום: Shutterstock

אל תריבו בציבור

אם אתם מאפשרים למריבה שלכם להתקיים לנגד עיניהם של אנשים נוספים, אז כנראה שאינכם מכבדים אחד את השני או את הסביבה. אל תתלו את הכביסה המלוכלכת שלכם בחוץ, כפי שאומרים. עדיף שתדברו על הכל בפרטיות ובנינוחות, ללא כל מבטים מעיני הסובבים, השפלה או מבוכה.

תגובות