בלי סודות: "מדוע בנים חושקים בקיום יחסים יותר מבנות?". צילום: Fotolia

בלי סודות: "מדוע בנים חושקים בקיום יחסים יותר מבנות?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

טבעי שאני רוצה לקיים יחסים?

בת 17 שואלת: "יש לי כמה שאלות שממש מסקרנות אותי: אחד, למה אומרים שבנים יותר חרמנים מבנות? שמעתי שלבנים יש יותר הורמונים מאשר לבנות וכשגבר מקיים יחסים זה הופך לצורך, כלומר הוא ירגיש צורך לספק את עצמו (לקיים יחסים). מדוע אצלם זה מורגש יותר מאשר אצל בנות? שאלה נוספת, מאז שהתחלתי לשכב עם החבר שלי, אני נהנית איתו ממש, אני מרגישה שאני כל הזמן רוצה לקיים יחסים ויש לי מחשבות על זה ולפעמים כשאני לבד בבית אני מספקת את עצמי. אני כל הזמן חושבת לעצמי שזה לא בסדר, שפתאום אני רוצה לקיים יחסים. האם זה בסדר? נורמלי? טבעי שרוצים את זה?"

תשובה: "שלום לך יקרה, אני כל כך שמחה שפנית אלינו עם השאלות הסופר חשובות האלו. בואי ננסה לענות על פי סדר השאלות: ראשית, למרות שיש אנשים שמאמינים שהדבר נכון ויש אולי שמועה כזו - זה בהחלט לא נכון ואפילו רחוק מן האמת!! כולנו (כמעט) יצרים מיניים עם מחשבות מיניות ורגשות מיניים, ללא קשר לאיבר שיש לנו בין הרגליים. יש נשים שאוהבות יחסי מין מאד מאד, ואת חלקן זה לא כל כך מעניין באותה מידה, וגם אצל גברים זה אותו דבר - חלקם מאד אוהבים יחסי מין וחלקם צורכים אותם פחות, או מייחסים להם פחות חשיבות בקשר (יש כאלה אפילו שחשים לחץ לקיים יחסי מין יותר ממה שמתאים להם, דווקא בגלל שהם מרגישים את הציפיות החברתיות האלו ואת הלחץ החברתי המופעל עליהם, אפילו אם זה לא נעים להם להודות בזה). שנית, זה נפלא לשמוע שאת נהנית לשכב עם בן זוגך ורוצה את המיניות ויחסי המין איתו. כיף לשמוע! הרבה מתבגרים בגיל שלך חושבים בדיוק על השאלות והנושאים האלה. כל מה שאת מתארת תקין וטוב - המחשבות על יחסי מין, הרצון לקיים יחסי מין והיכולת להנות גם לגמרי לבד מסיפוק עצמי. כל עוד המיניות שלך נעשית בכיף ובהנאה, מתוך הסכמה ומתוך שמירה על הבריאות שלך ושל בן זוגך, הכל טוב. כל טוב לך יקרה".

© צילום: Shutterstock

כיצד להימנע מכאבי הראש בעקבות הגלולות?

בת 18 שואלת: "היי, כבר שנה אני נוטלת גלולות זואלי ומאז הגלולות בכל פעם שאני שותה וודקה יש לי כאבי ראש ממש חזקים, גם אם רק שתיתי כמה שלוקים. מה אני יכולה לעשות כדי שלא יהיו לי כאבי ראש?"

תשובה: "שלום יקרה, לא ידוע לנו על קשר בין נטילת הגלולות לכאב ראש אחרי שתיית וודקה. כן יכולים להיות כאבי ראש בזמן נטילת גלולות בלי קשר לוודקה וכאבי ראש בגלל שתיית וודקה. האם יש לך כאבי ראש גם בשתיית אלכוהול אחר, או גם בלי קשר לשתיית אלכוהול? אם יש לך כאבי ראש בלי קשר, אז את יכולה לפנות לרופא/ת הנשים שלך ולבדוק שינוי גלולות. אם אין לך כאבי ראש וזה קורה רק עם שתיית הוודקה, אז אני ממליצה לשקול להימנע משתיית וודקה או לפנות לרופא/ת הנשים שלך להתייעצות. כל טוב".

איך להחזיר את הסיפוק העצמי להיות מענג?

בן 15 שואל: "היי, אני מענג את עצמי וזה כיף לי - אבל אני מרגיש שזה כבר פחות כיף ומהנה לאט לאט. הייתי שמח לגרום לזה להיות יותר מענג. אני לא רוצה לראות פורנו, אני מעדיף להתרחק מזה. מה כדאי לעשות כדי לגרום לעינוג עצמי להיות יותר כיף ומספק?"

תשובה: "שלום לך, אני שמחה לשמוע שאתה מענג את עצמך ונהנה מזה. ההנאה שלך עם עצמך מאוד חשובה ואני ממש שמחה שאתה גם לא צופה בפורנו. אני רוצה שתדע שהרבה בנים משתפים אותנו שהם פחות מתרגשים ונהנים מעינוג עצמי כמו בעבר וזה די הגיוני אם תחשוב על זה - כל דבר שהוא חדש לנו הוא גם כיף ומרגש; ועם הזמן, כשאנחנו מתרגלים לזה, אז זה נהייה פחות מרגש. זה לא אומר שזה לא כיף, אבל זה אחרת. מה שאני ממליצה לך, זה לקבל את העובדה שכל עינוג עצמי הוא אחר ויכול להיות שכעת הדבר מרגיש שגרתי ורגיל, אבל פתאום הוא יכול גם להרגיש אחרת, אז התכונן להפתעות. שנית, נסה לבדוק עוד דרכים לעינוג עצמי: מקצבים אחרים, יד אחרת, נוזלי סיכה, כיוונים שונים ואולי לפנטז על כל מיני דברים משתנים. כל טוב".

תגובות