מה לעשות: כשהתאהבתם באחד החברים הטובים מאותו מין. צילום: Fotolia, Shutterstock

מה לעשות: כשהתאהבתם באחד החברים הטובים מאותו מין

בתקופה מלאה בחקר אישי והתנסויות, יש לנו זכות לנסות להבין את התשובה לשאלה: "לאיזה מין אנו נמשכים?". בילוי עם אדם לאורך זמן עלול לפתח רגשות אצל אחד הצדדים, אך מה עושים אם מדובר באחד החברים הכי טובים שלכם (מאותו המין)?

אתם החברים הכי טובים, מבלים את כל יומכם יחד במגוון הבילויים האהובים עליכם, מצטלמים, מרכלים על בני הזוג - והכל מתוך אהבה אפלטונית לחלוטין. האמנם? מה אפשר לעשות אם אתם חושדים שהקרבה הפכה למשהו אחר, ושמא פיתחתם רגשות כלפי החברים הכי טובים שלכם?! 

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

קנאה הגיונית או מחשידה?

נסו לנתח את רגשותיכם: כשהחברים הכי טובים משתפים בחייהם הרומנטיים, איך אתם מרגישים? אילו מחשבות עולות לכם לראש כשהחבר/ה הכי טוב/ה מספרים על הקראש מהשכבה, או על הדייט שהיה להם? האם אתם מקנאים כי המשמעות היא פחות זמן עם החברים הכי טובים, או שאולי אתם מקנאים לאדם הספציפי הזה, כי אתם מרגישים אליו משהו מעבר לחברות הדוקה?

הערכת מצב

נסו להתבונן אחורה, בשביל להבין כיצד לפעול בהווה. האם פיתחתם רגשות בעבר כלפי אדם מהמין שלכם? האם הרגשות החזיקו, או שמא היו עניין חולף? שאלות כאלו יצליחו לפקס אתכם במשמעות הרגשות וביציבותם, כך שתוכלו לקבל החלטות בנוגע לעתיד. אם הגעתם למסקנה שזו אינה הפעם הראשונה שאתם מפתחים רגשות כלפי מישהו או מישהי מהמין שלכם - כנראה שהגיע הזמן לקבל ולאהוב את הרגשות האלה, ולעשות איתם משהו!

קודם כל - בצעו הערכת מצב
קודם כל - בצעו הערכת מצב © צילום: Shutterstock

עשו אבחנה

לרוב רגשות הם דבר מתעתע ולא בהכרח מוצק וקבוע. במילים אחרות, יש סיכוי שמה שאתם מרגישים הוא דבר חולף, משהו שתלוי בנסיבות. חישבו היטב: האם עברתם פגיעה קשה ממישהו קרוב? קיים סיכוי שהפגיעה הרגשית הובילה אתכם למפלט המוכר, הלא הם החברים הכי טובים. במידה וזהו המצב, נסו להגיע לאיזון, מבלי לפגוע בקשר שלכם עם הבסטיז.

טבלת בעד ונגד

סתם בצחוק, אל תגזימו! הכוונה היא לשבת בראש נקי וצלול, ולחשוב: מה הצעד הנכון כרגע? האם יש צורך בשיתוף החבר/ה הכי טוב/ה בהם התאהבתם, אודות הרגשות שלכם כלפיהם? האם הדבר יתרום? האם אתם חושבים שיש סיכוי שהרגשות הדדיים? ומנגד - כיצד הם יגיבו? האם יש סיכוי שיתרחקו, או שמא יהפכו אתכם למושא ללעג? ישנם אנשים, לצערנו, שביקורתיות היא נחלת חלקם, והם לא יפחדו להשתמש בה.

מסולם של אחד עד עשר

במילים אחרות: יש המון שלבים של רגשות בסולם, כשהשלב האחרון הוא אהבה (רומנטית). חישבו באיזה שלב אתם ממוקמים - קראש ראשוני, הידלקות משנית, דמיון עתיד משותף? אם אתם מרגישים שאתם רק בקראש ראשוני, ומפחדים לפגוע ביחסים שלכם עם הבסטיז - מוטב לקחת צעד אחורה ולתת לרגש לעבור מעצמו; אך אם אתם מרגישים שאתם נמצאים בשלב מתקדם יותר ולא מצליחים להוציא את הבסטי מהראש, אולי כדאי לקפוץ למים העמוקים ולתת לעניין סיכוי!

מה חומרת המצב?
מה חומרת המצב? © צילום: Shutterstock

אז מה עושים?!

הבנתם שאתם לגמרי מאוהבים בבסטי, ואין דרך להתכחש לזה. מי אנחנו שנגיד לא לאהבה? הנה כמה טיפים חשובים ודרכי פעולה.

קחו נשימה

המצב חדש עבור כולם, וקיים סיכוי שאתם עומדים להפתיע את חבריכם במידע שישנה את פני הדברים, וכנראה שלנצח. חישבו לעומק, בדיוק כמו בכל קראש על אדם חדש - האם הרגשות שווים את הסכנה שבריחוק? לא ניתן, לצערנו, לצפות כיצד הצד השני יגיב. אבל אם אתם בטוחים בעצמכם, זה כל מה שחשוב!

אזרו אומץ

החלטתם לקפוץ היישר אל המים העמוקים? כל הכבוד לכם! גשו לעניין בעדינות ובהדרגתיות. נסו לטפטף את הפרטים בצורה המובנת ביותר, בלי רמזים דו משמעיים, לדוגמא: "לאחרונה התחלתי להרגיש אחרת..." או "לאחרונה משהו השתנה, לפי ההרגשה שלי..." הם משפטים נהדרים להתחיל את השיחה.

הכינו את עצמכם רגשית

אנחנו לא מכירים את החבר/ה הכי טוב/ה שלכם, ולא יודעים מה תהיה תגובתם. ליתר ביטחון פתחו עור של פיל, ובמילים אחרות אל תתנו למילים שטניות לפגוע בכם. כדאי שתחשבו, לכל מקרה, על המצב הכי גרוע שיכול להתרחש. עדיף להתכונן מראש לנורא מכל ולקוות לטוב ביותר.

צפו לנורא ביותר, וקוו לטוב
צפו לנורא ביותר, וקוו לטוב © צילום: Fotolia

שמרו את הסיפור שלכם לעצמכם

אל תשתפו יותר מדי אנשים. תנו למצב להתייצב ראשית לפני שאתם פותחים אודות העלילה. לעיתים שמועות ו"טלפון שבור" עלולים לפגוע במערכת היחסים שלכם עם ה"בסטי". אתם לא רוצים שמישהו אחר ישכתב את העלילה שלכם, נכון?

היו גאים!

לא משנה מה יקרה בסופו של יום - אתם גברתם על הפחד שלכם! לקבל את הרגשות שלכם ולנסות להבין את דעותיכם בנושא רגיש ושנוי במחלוקת שכזה הם דברים שדורשים המון אומץ ומודעות אישית ורגשית. המשיכו להיות מי שאתם והטוב יגיע אליכם, מבטיחים.

אתם זה מה שחשוב

לא משנה מה יקרה לאחר שסיפרתם לבסטי שלכם, זכרו שאין בכם דבר שגוי. פיתוח רגשות כלפי אחד החברים הכי טובים הוא דבר כה טבעי והגיוני, ואין שום קשר למין ולמגדר שלכם או שלהם. קראש הוא קראש, ואהבה היא אהבה. אל תשכחו את זה ואל תתנו לאף אחד לערער אתכם!

 
תגובות