בלי סודות: "בנים לא מתחילים איתי כי אני מכוערת?". צילום: Fotolia

בלי סודות: "בנים לא מתחילים איתי כי אני מכוערת?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

לא חזק מספיק בשביל להתחיל עם מישהי?

בן 17 שואל: "שלום. אני שם לב שבחורות אוהבות גברים חזקים - ואני לא חזק פיזית ולא רגשית; ואף אחת לא רוצה אפילו לדבר איתי (למרות שיש לי קראש על מישהי). איך אני יכול לגשת אל ליבה, למרות שאני לא כל כך חזק פיזית? ואני עושה כושר."

תשובה: "שלום לך. אני רוצה לעודד אותך ולומר לך שכשאומרים על מישהו שהוא "גבר חזק", לא מתכוונים דווקא למראה הפיסי והחיצוני שלו, אלא לתכונות האישיות שלו. אומר לך מה נחשב לגבר חזק בעיניי ובעיני רבות אחרות: מישהו שהוא אחראי, ממוקד, עומד מול דעות מנוגדות, נותן כוח לאחרים, מכיר בפגמים שלו ומנסה להשתפר, עומד מול לחץ חברתי וכד'. אני ממליצה לך להתחבר לרגע לעצמך ולחשוב איזה תכונות יש בך שאתה אוהב ומעריך. אתה יכול גם לשאול חבר טוב או את הוריך אילו תכונות בך הם אוהבים. ועכשיו, לדבריך ש"אף אחת לא רוצה אפילו לדבר איתי" - אז אל תחכה שיפנו אליך, אלא כדאי שתיזום אתה לפניה. אם יש נערה שנראית לך, כמו שאתה כותב, אז נהדר - למה שלא תיגש אליה ותיזום שיחה? תבדוק מה הם תחומי העניין שלה ותנסה לדבר איתה על נושא שהיא מתעניינת בו. אתה יכול גם לנסות את השיטה הישירה: לפנות לנערה ולומר לה שהיא מוצאת חן בעיניך ושהיית רוצה לדעת בכנות אם אתה מוצא חן בעיניה. נכון שלרגע זה נשמע מביך, אבל מה יכול להיות הכי גרוע? שהיא תאמר לך 'לא'? אין לי ספק שאתה נער חזק ותדע להתמודד עם ה'לא' שתשמע. מה אתה אומר? כל טוב ובהצלחה."

© צילום: Fotolia

למה בנים לא מתחילים איתי?

בת 13 שואלת: "היי, אני לא יודעת איך להתחיל את השאלה הזו ואני לא יודעת אם היא מתאימה לשאול כאן בכלל, אז אני פשוט אתחיל ככה: לכל אחת מהחברות שלי היה "מישהו" באיזשהו שלב ולי בכלל אין, לא היה אף פעם ואני חוששת שגם לא יהיה. אף פעם לא מתחילים איתי בנים ואני חוששת שאני אף פעם לא אמצא מישהו שבאמת יאהב אותי כמו שאני ואני אוהב אותו. מפחיד אותי להישאר רווקה לנצח ואף אחד לא ירצה אותי. לבת דודה שלי, למשל, היו עוד מהיסודי כל כך הרבה חברים (מחזרים) שאפילו אי אפשר לספור כמה, לכל החברות שלי היה חבר אפילו אם זה רק לכמה ימים, לכל החברות שלי היה מישהו שאמר להן "אני אוהב אותך" וזה ממש מפריע לי שלי אין. משהו לא בסדר איתי? אולי זה בגלל שאני מתולתלת (כי כל החברות שלי הן עם שיער חלק)? אולי אני לא יפה? אני לא יודעת מה לעשות כבר כי אני ממש לא רוצה שבנים יסתכלו עלי ויגידו לעצמם בלב "איכס, מי זו המכוערת הזו?!"

תשובה: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו. אנחנו כאן כדי לעזור לך. חשוב לי שתדעי שהמחשבות הלא טובות שאת חושבת על עצמך וההתלבטויות שלך למה שיהיה בעתיד שלך, שמא לא תמצאי חבר שיגיד לך שאוהב אותך - למחשבות האלה שותפות עוד הרבה מאד בנות בגילך. את נמצאת בגיל ההתבגרות, את עוברת שינויים גופניים והורמונליים שהרבה פעמים גורמים להרגשות של נחיתות שממררות את החיים. אני בטוחה שהכל בסדר איתך ושאת נערה מתולתלת מקסימה. אין עוד נערה כמוך ובעולם כולו ולכן את כל כך מיוחדת! תאהבי את עצמך, תמצאי בעצמך חמש תכונות שאת אוהבת ומעריכה ותחשבי עליהן כל בוקר כשאת מתעוררת. תחשבי גם מה את יכולה לעזור לבנות אחרות, בלי מאמץ גדול מדי. אולי יש לך תכונות שבאות לך בקלות ולאחרים לא. וכך את יכולה אולי לעזור לחברות אחרות. נסי ליצור קשרים חברתיים, את יכולה להזמין למשל חברה להכין ביחד שיעורי בית, רכיבה על אופניים, שתצטרף אליך למשחק. כשאת מביאה חטיף, תביאי כמות גדולה יותר ותכבדי את חברותייך וחברייך לכתה. מה את אומרת? בהצלחה וכל טוב".

© צילום: Shutterstock

חששות לגבי אמצעי מניעה

בת 18 שואלת: "היי, זה קצת דחוף. התחלתי לאחרונה לקחת גלולות 'יאז פלוס'. את הגלולה הראשונה לקחתי ביום השלישי של המחזור (כך אמר לי הרופא). לפני יומיים לקחתי את הגלולה הרביעית ובאותו ערב החבר שלי בטעות חדר קצת וירד לי דם (עוד לא שכבנו).
כמה שאלות:
1. מתי הגלולות מתחילות להשפיע?
2. קראתי שפוסטינור עוזר עד 72 שעות אחרי האקט ואלה עד חמישה ימים, האם כדאי לקנות מחר בבוקר פוסטינור (לפני שיעברו שלושה ימים)?
3. האם זה נחשב שאני לא בתולה יותר?
4. האם אפשר ליטול פוסטינור, למרות שאני כרגע נוטלת גלולות למניעת הריון? לא ישבש משהו, שני הכדורים יחד?".

תשובה: "שלום לך, כשלוקחות גלולה מהיום השלישי של המחזור צריך להשתמש גם בקונדום במשך 14 ימים הראשונים (הגנה מלאה יש רק אם נוטלים את הגלולות מהיום הראשון). אני כן ממליצה שתשתמשי באמצעי מניעה לשעת חירום בשם ״אלה״ המתאים עד 120 שעות מקיום היחסים ויעיל מאוד לאורך כל חמשת הימים. את יכולה ליטול אמצעי מניעה לשעת חירום (פוסטינור/נרלבו/אלה) כשאת נוטלת גלולות, אין סתירה בין השניים. בנוגע לנושא הבתולין, ההגדרה של מי שהם 'בתול' או 'בתולה' היא מי שקיימו יחסי מין או מגע מיני שיש בהם חדירה של הפין לתוך הפות ומה שקרוי "קרום בתולין" הוא רקמה דקיקה של עור שנמצאת בפתח הנרתיק, כשני סנטימטרים פנימה. ישנן צורות שונות של עור בפתח הנרתיק, כאשר כל פתח פתוח במידה מסוימת כדי שיהיה לדם הווסת מעבר החוצה. יש נערות שנולדות ללא העור הזה. העור הוא גמיש ויכול להיות דק או עבה, זה משתנה מאחת לאחת. קיום יחסי מין עם חדירה בפעמים הראשונות יכול לכאוב אצל חלק מהנערות והצעירות בגלל התרחבות של רקמת העור הזאת אבל גם מסיבות אחרות. יש נערות שיורד להן דם בפעמים הראשונות ויש כאלה שלא. הדימום יכול להיות גם במשך כמה פעמים. אם תשאלי אותי, ההגדרות האלה לא חשובות, מה שחשוב זה מה שאת מגדירה ומה שאת מרגישה ומחשיבה. עוד משהו שחשוב להבין הוא שהפעמים הראשונות בדרך כלל לא מושלמות ולא תמיד מצלילים לבצע חדירה מלאה על הפעם הראשונה. בסופו של דבר, מדובר בתהליך. אני מקווה שהחוויה תהיה לך נעימה ואני מעודדת אתכם לקיים יחסי מין בטוחים. כל טוב".

תגובות