עשרת דיברות האהבה: כללים לזוגיות מכבדת בציבור. צילום: Fotolia

עשרת דיברות האהבה: כללים לזוגיות מכבדת בציבור

כפי שאלוקים נתן לבני ישראל את עשרת הדיברות שיעזרו להם לחיות בשלום, כך גם אנחנו מנחיתים עליכם עשרה דיברות שיסייעו לכם לשמור על כבודכם וכבוד הסובבים אתכם בעת זוגיות חדשה

נכנסתם למערכת יחסים חדשה? מזל טוב! במיוחד בשבילכם, הכנו את "עשרת הדיברות" שיעזרו לכם ליצור זוגיות בריאה, מכבדת ומכילה. אנחנו מצפים לקבל הזמנות לחתונה!

 

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

 

 

אל תתמזמזו בציבור (כי המקום בו אתם דורכים אפלטוני בלבד...) - זוג יקר ואהוב שלנו! העובדה שאתם מאוהבים לא אומרת שעליכם להפגין זאת במקומות ציבוריים: קניונים, פארקים ואפילו בית הספר הם כולם מקומות שאין שום צורך להתמזמז ולהתלקק בו. בניגוד למה שאתם אולי חושבים, זה ממש לא נעים לצפייה. לתשומת לבכם, תודה.

יש לדבר בלשון יחיד עם אנשים - למרות הזוגיות המחייבת (מאוד) שלכם, תתפלאו - אתם עדיין שתי ישויות נפרדות! מה שאנחנו מנסים להסביר, הוא שאתם צריכים להפסיק לדבר ב״אנחנו״: ״אנחנו אוהבים סושי, אנחנו לא יכולים הערב...״ כרגע, אתם בעיקר חופרים לנו!

אל לכם להתנהג באופן זוגי דביק בין חברים - יקירינו - כשאתם עם החברים שלכם, אתם חלק מהרכב. זאת אומרת שאין שום סיבה שתשבי עליו, או שתשחק לה בשיער. אל תהפכו את הסיטואציה מכיפית וחברתית למכירה עבור החברים הנוספים שיושבים איתכם. נסו להתמקד בסובבים אתכם ושמרו את המחוות הזוגיות לזמנים אחרים ופרטיים יותר.

© צילום: Shutterstock

עליכם למצוא נושאי שיחה נוספים - למרות שכולם באמת שמחים לשמוע כמה טוב לכם יחד או על מה רבתם אתמול, הימנעו מלהפוך את בני הזוג לנושא השיחה המרכזי שלכם. אנשים נוטים לסלוד מאלו שמדברים רק על נושא אחד (ובמיוחד על אחד דביק כמו זה), כי השיחות הולכות ונעשות מאוסות וצפויות. שמרו על נושאי שיחה מגוונים ומעניינים לטובת הכלל וגם לטובתכם!

מצאו איזון בין הדברים הקטנים לגדולים - מערכת יחסים טוטאלית אינה בריאה עבור אף צד בקשר: קיצוניות לכאן או לכאן היא רעל שיכול לפגוע בקשר ביניכם לבין בני הזוג. נסו למנן את המפגשים השבועיים שלכם (כי ידוע שמפגשים תכופים מדי יובילו למריבות), נסו למתן את זמן השיחה שלכם כאשר אתם עם חברים ובאופן כללי, נסו להימנע ממצב בו בני הזוג נכללים בכל תחום חיים שלכם.

אל לכם לרכל ולומר דברי רוע - יש אימרה ידועה האומרת ״אין צורך לכבס את הכביסה המלוכלכת בחוץ״. אם רבתם, התווכחתם או נתקלתם בחילוקי דעות, הימנעו מלהפיץ את פרטי המקרה לחברים, בעיקר אם הם משותפים. פתירת מחלוקות באופן זוגי, שקט וביחד היא דרך יעילה הרבה יותר. הפצת הפרטים עלולה להוביל לכדור שלג גדול יותר ממה שתכננתם במקור.

אל תתנו לדעות של אחרים להיכנס לכם לראש - לאנשים תמיד היה ותמיד יהיה מה להגיד ואיפה להביע ביקורת. אל תאפשרו למחשבות שליליות לחדור למחשבותיכם, וערכו סינון בקרב האנשים שסובבים אתכם. אולי תמצאו שם אדם שלילי שמיותר לחייכם.

© צילום: Fotolia
 

שימרו על כנות מתמדת - התמידו במדיניות אפס שקרים. אמת בין בני זוג (ובני אדם בכלל) היא הדרך הנפלאה ביותר לתקשר, פתרון בעיות ויצירת קרבה. בני זוג אמורים להיות אנשים שקרובים אליכם מאוד ומערכת יחסים בריאה אמורה לאפשר שיח כן גם על נושאים מביכים או פחות נעימים - כך שאם אתם מוצאים קושי בשיתוף בני הזוג, המצב מעיד על בעיה.

טפחו את בני הזוג - בתור בני זוג, יש לכם מקום חשוב בחייהם של אהובכם: למילים שלכם יש כוח רב, השתמשו בהן בתבונה. נסו להעניק בטחון לבני זוגכם ואל תגיבו בזלזול למשמע דבריהם. אם הם משתפים אתכם בחלום או משאלה שלהם או אפילו סתם באיך עבר היום - הביעו התעניינות והראו להם כמה אתם מעריכים אותם וגאים בהם. תגובות כאלה יעשו פלאים לבני זוגכם ולקשר עצמו.

דעו להבדיל בין עיקר לתפל - יש נושאים ששווה להילחם עליהם, אבל ישנן גם מחלוקות שלא שוות את המאמץ ואת הקרע ביניכם, זוג אוהבים יקרים. למדו איפה להשקיע את כוחכם ונסו לזכור שבסופו של דבר מטרתכם המשותפת הינה להיות יחד.

תגובות