עשו ואל תעשו: המדריך לפיתוח שיחה עם הקראש. צילום: Shutterstock

עשו ואל תעשו: המדריך לפיתוח שיחה עם הקראש

הפור נפל - החלטתם לאזור אומץ ולגשת ולהתחיל שיחה עם הקראש שלכם. מה נכון לעשות ומה פחות? המדריך המלא

כל אחד ואחת מאיתנו בשלב כלשהו בחייו מביע עניין רומנטי במישהו, ולגיטימי שנרצה לגשת ולפתח שיחה עם אותו אדם. לדבר עם הקראש שלכם עלול להרגיש כאיום עבורכם, במיוחד אם אתם ביישנים; אבל להתחיל בשיחה קלילה יהפוך את ההמשך לניחוח יותר וזורם. אז קחו נשימה עמוקה, הכינו את המילים ולכו על זה!

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

במקום הנכון, בזמן הנכון

עשו: תפסו את הקראש שלכם במקום ניטרלי: כמו מסיבה, בית הספר, תנועת נוער, קייטנה או מפגש קבוצתי - כלומר, מקום שבוודאות תהיו בו יחד וזה לא יראה מוזר שתגשו אליהם. במידה ויש לכם חברים משותפים, שתפו אותם והסתובבו איתם לעיתים קרובות יותר - כך יווצרו לכם יותר סיטואציות אפשריות לדבר עם הקראש.
אל תעשו: בעודכם מנסים לפתח שיחה, אל תדבקו אליהם - הדבר ייצור אווירה לא נעימה וחודרנית.

מתחילים לדבר

עשו: התחילו את השיחה כראוי: אמרו "היי" או "מה קורה?", הדבר יגרום לקראש שלכם להרגיש טוב בקרבתכם ואף יעיד עליכם שאתם חברותיים.
אל תעשו: אל תשתמשו במשפטי פתיחה! הם לא טובים ולא עובדים.

מתחילים!
מתחילים! © צילום: Shutterstock

שפת גוף

עשו: שימו לב לשפת הגוף שלכם, היא אומרת רבות. צרו קשר עין על מנת להביע התעניינות, חייכו כדי להראות שאתם שמחים להיות בקרבתם וצחקו מהבדיחות שלהם, גם אם הן לא כל כך מצחיקות - במצב כזה חייכו וגכחו קלות.
אל תעשו: אל תסתכלו על הרצפה או לצדדים בזמן שאתם מדברים: הדבר ייצור רושם לא טוב ולא יעשה לקראש שלכם חשק לדבר.

נושא השיחה

עשו: השתדלו לשאול את הקראש על תחומי העניין שלהם, על הרקע שלהם, על העבר והעתיד שלהם, מה עושים הוריהם, על התחביבים והכשרונות שלהם וכו'.
אל תעשו: אל תתחילו לדבר על עצמכם באופן מידי ותהפכו את עצמכם לנושא השיחה - כשהשיחה תתפתח והם ירצו לדעת עליכם, הם ישאלו. בנוסף, הימנעו משאלות של "כן ולא". הדבר יגרום לשיחה להיות קצרה וחסרת סבלנות.

כשהשיחה מתפתחת

עשו: בזמן שהקראש שלכם מספר או מספרת סיפור, הקפידו לשאול שאלות. הדבר יעיד עליכם שאתם מתעניינים ומקשיבים היטב.
אל תעשו: אם ברצונכם גם לספר סיפור, ודאו שהם סיימו לדבר ואל תקטעו אותם - אחרת, הם עלולים לחשוב שאתם מרוכזים בעצמכם וכלל לא הקשבתם להם.

 
אל תהיו מרוכזים בעצמכם
אל תהיו מרוכזים בעצמכם © צילום: Fotolia

להפיל את הפצצה

עשו: אם השיחה זורמת והולכת טוב, נסו לשאול אותם אם הם רוצים לצאת איתכם מתישהו. חשוב להיות בטוחים בעצמכם ולחשוב טוב כיצד להביע את השאלה.
אל תעשו: במידה והצעתכם נדחתה ונכנסתם ל"פרנדזון", אל תורידו דמעות מולם; זה לגמרי בסדר ואפילו טוב לבכות, אך לא מול הקראש. במקום זאת, אמרו שאתם מבינים וזה בסדר - עדיין אפשר להישאר ידידים.

בסופו של דבר גיליתם שהקראש בכלל לא מעוניין לדבר? בדיוק כפי שאתם ביישנים, יכול מאוד להיות שהקראש שלכם ביישן או ביישנית אף יותר. אבל גם אם קיבלתם סירוב או התאכזבתם - איך אימא תמיד אומרת? ההפסד כולו שלהם ומי שיזכה להכיר אתכם ירוויח. בהצלחה!

תגובות