כמה רחוק: סיבות עיקריות לכך שבני הזוג מתרחקים פתאום. צילום: Shutterstock

כמה רחוק: סיבות עיקריות לכך שבני הזוג מתרחקים פתאום

אתם יוצאים עם מישהו או מישהי כבר זמן מה ופתאום, ללא כל הודעה מוקדמת - אתם מתחילים להרגיש בריחוק רגשי מצידם. במקום להיכנס ללחץ שמא עשיתם משהו לא בסדר, כדאי שתדעו קודם מה הסיבה

מרגישים ריחוק פתאומי מצד בן או בת הזוג שלכם? קודם כל - חשוב לזכור שהכל בסדר, זה קורה במערכות יחסים שמתחילות להראות סימנים של רצינות (ולא תמיד באשמתכם!). לפניכם מספר סיבות למצב.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

הם מפחדים להיפגע או להתאהב

מדי פעם, כשאנשים תופסים את עצמם מפתחים רגשות כלפי הצד השני, הם נוטים להילחם בהם. למה? כי בואו נודה בזה, מפחיד להתאהב! התאהבות פירושה להיפתח כלפי הצד השני ולהיות פגיעים. חלק מהאנשים נמנעים מהעניין ככל האפשר. 
מה עושים? נותנים להם את הזמן שלהם להבין מה הם מרגישים ולהחליט אם הם רוצים במערכת היחסים הזו.

הם מרגישים תלות ו"חנק" מצידכם

טעות של טירונים שהרוב נוטים לעשות במערכות יחסים (במיוחד בכמה מהראשונות), היא לפתח יותר מדי תלות בבני זוגם ולדרוש תקשורת תמידית עמם. אם זה נשמע לכם כמו המצב שלכם - יכול להיות שהם מרגישים "חנוקים" מעט על-ידכם. כולם צריכים קצת זמן עם עצמם, אפילו בני הזוג המאוהבים ביותר. אם הם ירגישו שאתם לא נותנים להם ספייס כלל, הם יברחו - ובצדק.
מה עושים? מתחילים לשים לב מתי "מתעלקים" על בני הזוג ומקפידים לתת להם כמה שעות ביום או כמה ימים בשבוע בלעדיכם.

© צילום: Shutterstock

הם לחוצים בגלל משהו

האנשים שאינם מגיבים טוב ללחץ (או כל אדם יותר מדי לחוץ, בעצם), נוטים לחסום את קרוביהם ולהשליך עליהם בתקופות בהן הם לחוצים ממשהו מסויים בחייהם. אם זה קורה, דעו שהם לא מתרחקים רק מכם - הם פשוט מעדיפים לשמור מרחק מאשר להראות סימנים של שבירה, חרדה וזעם מול מי שהם אוהבים בעודם מתמודדים עם התקופה הלחוצה.
מה עושים? מנסים לדבר עם בני הזוג, לשחרר מהם את הלחץ ולהרגיע אותם. אם זה לא עובד, חכו עד שהתקופה הלחוצה תעבור.

הם חושבים שנית על מערכת היחסים ביניכם

אם זה המצב, ודאי תרגישו מצידם סוג של קור, התעניינות במטרות רומנטיות נוספות, חוסר רצון לבלות איתכם או בילוי זמן לבדם יותר ממה שהם מבלים איתכם. דעו שזה פשוט אומר שהם שוקלים את הקשר ביניכם, דבר הגיוני לעשות בעת התחלה של קשר חדש. אל תדאגו - זה לא בהכרח באשמתכם. זה קורה בכל מערכות היחסים ומדובר בדבר נורמלי וטבעי לחלוטין. 
מה עושים? מחכים, לא רודפים אחריהם ובטח שלא נכנסים ללחץ. כן - כן, לא - לא. אי אפשר להכריח מישהו להיות איתכם. 

© צילום: Shutterstock

בסופו של דבר, בסיום רוב תקופות הריחוק בני זוג נוטים לחזור לקשר זה עם זה. אם זה לא קורה - אל תנסו לכפות עליהם את הקשר, הדבר יגרום להם רק לברוח יותר. זכרו כי אתם לא יכולים לשנות את דעתם וזה רק הפסד שלהם. 

 
תגובות