בלי סודות: "מפחדת לקנות בדיקת הריון כי הסיכויים גבוהים". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "מפחדת לקנות בדיקת הריון כי הסיכויים גבוהים"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

צרכי גוף הגיוניים?

בן 12 שואל: "זה הגיוני שתמיד כשאני מתעורר בבוקר יש לי זקפה ואז אני מרגיש דחף ללכת לשירותים?"

תשובה: "שלום לך. זה בחלט הגיוני, טבעי וקורה לחלק גדול מן הבנים (ילדים וגברים). בלילה מתקיימת בגופנו פעילות של הורמונים האחראים על הזקפה, ולמעשה, איבר המין הגברי מזקדף ונהיה רפוי שוב ושוב במהלך הלילה, כחלק מבריאות מינית תקינה ותפקוד גופני שגרתי. הזקפות האלה קורות ללא כל "הזמנה" או גירוי חיצוני, הן פשוט קורות. לכן, אם אתה מתעורר ובדיוק יש לך זקפה, זה ממש טבעי ותקין. צורך ללכת לשירותים בבוקר מאפיין גם בנים וגם בנות - בלילה, שלפוחית השתן שלנו מתמלאת בהדרגה, אבל יש לנו שרירים ומנגנונים שסוגרים את השתן מלברוח ולהשתחרר. בבוקר השלפוחית מלאה ומאותתת לנו שצריך לרוקן אותה. נפלא שאתה קשוב לסימנים של הגוף שלך. המשך לשאול אותנו בכל נושא שמתאים לך. אנחנו כאן בשבילך."

© צילום: Shutterstock

סיכוי גבוה להריון

בת 15 שואלת: "לפני שבוע בערך אני והחבר שלי קיימנו יחסי מין ללא אמצעי מניעה. הייתי אמורה לקבל מחזור אתמול ולא קיבלתי, וגם היום לא. אני מפחדת לקנות בדיקת הריון ואני לא רוצה שאימא שלי תדע מכל זה... מה לעשות?! אשמח שתענו מהר."

תשובה: "שלום לך יקרה, אני מבינה שאת בלחץ ואת מפחדת לקבל תשובה לגבי מצבך. יש לך אכן סיבה לדאגה, כי קיום יחסי מין ללא אמצעי מניעה, כפי שאת בטח יודעת, עלולים להוביל להריונות לא מתוכננים ובוודאי לא רצויים (בדרך כלל) בגילך המוקדם. את מתארת שקיום יחסי המין הלא מוגנים היה לפני כשבוע. האם זה קרה גם לפני כן? במידה וזו הייתה הפעם הראשונה ששכבתם וללא אמצעי מניעה, אין כרגע דרך לדעת אם הנך בהריון, כי לוקח שבועיים מזמן קיום יחסי המין ועד שניתן לדעת אם יש מצב של הריון. יכול להיות שהווסת שלך סתם מאחרת, מלחץ, מדאגה... הדבר הוא מאד אופייני וקורה לעתים קרובות לנערות ונשים רבות. המתיני עוד שבוע ובמידה ואינך מקבלת מחזור (וסת) - את מוזמנת להגיע אלינו לאחד הסניפים של דלת פתוחה כדי לעשות את הבדיקה איתנו, בליווי של יועצת מנוסה, לגמרי בחינם ותחת סודיות מלאה. היכנסי לאתר שלנו על מנת לראות את כתובות הסניפים ואת שעות הפעילות שלהם. נשמח מאד לארח אותך לשיחת ייעוץ, גם היא ללא כל עלות ותחת סודיות. נשמח לדבר אתך על יחסי מין בריאים, מספקים, וגם בטוחים בשבילך, לקבוע לך תור אצל רופאת הנשים שלנו, להתאמת אמצעי מניעה קבועים ובטוחים שמתאימים לך ולענות על כל שאלותייך. כל השירותים הללו ניתנים ללא כל עלות ובסודיות. מקווים לראותך אצלינו, כל טוב."

© צילום: Shutterstock

להפסיק את העינוג העצמי?

בן 13 שואל: "היי, לא מזמן התחלתי לאונן. אני מאוד נהנה, אבל כמה שבועות אחרי שהתחלתי נהיו לי פצעים כאלה בתחתית איבר המין - כאילו נשרטתי שם. בעקבות כך אני לא יכול עוד לענג את עצמי כי זה שורף, מה עושים? האם להפסיק?"

תשובה: "שלום, אני שמחה לשמוע שאתה נהנה מהאוננות שלך ומגלה כמה כיף הגוף שלנו יכול להפיק ובדרכים מגוונות. מה שאתה מתאר נשמע כמו שפשפת: העור של איבר המין רגיש ועדין, ושפשוף ממושך עלול לגרום לתגובה של חיכוך. זה בהחלט עלול לשרוף ולכאוב וזה לא נעים. אתה יכול לתת לעצמך כמה ימים עד שהאיזור יחלים, אך אין סיבה שתפסיק לענג את עצמך. כדאי להקפיד להשתמש בחומר סיכה, כפי שציינו בעבר. נסה להשתמש בכמות נדיבה של רוק או שמן טבעי, כמו שמן קוקוס למשל. כל טוב."

תגובות