מתייאשים? הדברים שיעזרו לכם לחזק את הקשר הזוגי. צילום: Fotolia

מתייאשים? הדברים שיעזרו לכם לחזק את הקשר הזוגי

מרגישים שהקשר רופף מעט? רוצים לתת הזדמנות שנייה בכל זאת ולא לשים קץ למערכת היחסים? הגיע הזמן לחזק את הזוגיות! איך בדיוק? כל התשובות בכתבה הבאה

זה קורה לטובים ביותר: אתם מרגישים לפתע שאתם ובני הזוג התרחקתם, אך אוהבים אותם יותר מדי בשביל להיפרד מהם. ובכן, פרידה היא לא תמיד ברירת המחדל - כל בורג רופף ניתן לחיזוק, אין טעם להוציא אותו מיידית ולהחליפו באחר. כך גם כמעט כל קשר זוגי! לפניכם הדברים שיעזרו לכם לחזק את הזוגיות שלכם.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

פנו יותר זמן אחד לשני

המרחק יורגש באופן ברור כאשר תפסיקו לבלות אחד עם השני בתדירות. מספיק לתירוצים של "אין לי זמן" - השיעורים, המבחנים והחברים יכולים גם לחכות קצת. אנחנו לא אומרים להזניח, חלילה, רק אומרים לא להשתמש בהם כתירוץ. אין שום סיבה שלא תקדישו כמה שעות נוספות בשבוע לבילוי משותף שלכם ושל בני הזוג שלכם. הרי אתם אלה שבחרתם בקשר הזה, ואתם אלה שבוחרים להמשיך אותו! לכן, אם חשוב לכם לחזק את הקשר - אנחנו בטוחים שתוכלו למצוא זמן לכך.

די לתירוצים!
די לתירוצים! © צילום: Fotolia

שתפו אחד את השני כשקשה

אחד הדברים שהכי מחזקים קשר הוא קבלת תמיכה והבנה מהצד השני. תוכלו ליזום ולקדם זאת כאשר תבחרו לסמוך על בני הזוג שלכם ולשתף אותם בחוויה אישית וקשה שעברתם לאחרונה, או סתם לספר להם שאתם נמצאים בתקופה לא נעימה ולבקש את עצתם. שיחת נפש מלב אל לב בהחלט תעזור לכם להתקרב ותביא עמה חיבוק מוחשי ומופשט שיוכל לשמש כדבק שיחבר אתכם.

הרוויחו אמון

אם בסעיף הקודם דיברנו על לסמוך אחד על השני, עליכם קודם כל לגרום אחד לשני לעשות זאת. למה הכוונה? ובכן, עליכם לגרום לצד השני לרצות לספר לכם ולשתף אתכם בחוויות, באירועים ובדילמות בהם הם נמצאים. תוכלו לעשות זאת בעזרת שאלות כאלה ואחרות על אורך היום או השבוע שלהם ("איך עבר עליך היום?" או "מה היה בסוף עם המבחן הענק ההוא?" אלה שאלות נהדרות, לדוגמא) או אפילו לפתוח בסיפור על חוויה משלכם, בתקווה ותעודד אותם לשתף גם. ברגע שהאמון בין שניכם יחוזק, כך תרצו יותר אחד בחברת השני ובקרבתו.

עודדו אותם לשתף בעזרת סיפורים משלכם
עודדו אותם לשתף בעזרת סיפורים משלכם © צילום: Shutterstock

צרו חוויות וזכרונות משותפים

הגיע הזמן להוציא את הצד ההרפתקני שבכם - אחד הדברים הנעימים ביותר בקשר זוגי הן החוויות אשר חווים יחד ויוצרות זכרונות מתוקים. במקום הדייטים השגרתיים והמשעממים אליהם אתם יוצאים בכל פעם, אולי כדאי שתנסו לחוות גם דברים מעט אחרים שלא ניסיתם מעולם. חשבו על רשימה של דברים שתמיד רציתם לנסות ואף פעם לא היה בכם את האומץ, או לחלופין דברים שלא חשבתם מעולם שתנסו - ועשו אותם יחד עם בן או בת הזוג. כמה שהפעילות תהייה מיוחדת ומגוונת יותר, כך היא גם תיצרב טוב יותר בזיכרון שלכם, שיהפוך לזיכרון משותף לכם ולבני הזוג. תוכלו להתרפק על הזכרונות האלה יחד מאוחר יותר, מה שיחזק רבות את הקשר ביניכם.

התגעגעו

למרות עצתנו בסעיף הראשון, לראות את בני הזוג באופן תמידי יכולה לגרום לכם לקחת אותם קצת כ"מובן מאליו" - הרי הם תמיד שם, למה שניתן להם תשומת לב מיוחדת? ובכן, אנו מציעים לכם לקחת פסק זמן קטן וזמני: החליטו יחד על תקופת זמן בה תתעסקו בדברים אחרים לגמרי ותנסו לתפוס מרחק אחד מהשני. בתום תקופת הזמן, אנחנו בטוחים שתרגישו בגעגוע בלתי נשלט כלפי אהובכם או אהובתכם - דבר שיגרום לכם לרצות לבלות יחד יותר ולהעריך יותר אחד את השני.

נסו להיזכר בהתחלה

זוכרים איך הכרתם? מה קסם לכם בהם? מדוע ואיך התאהבתם? את הדייט הראשון? הנשיקה הראשונה? הצפת הזכרונות הללו תגרום לריגוש ולפרפרים לעלות מחדש ותיצור חיבור וקרבה רבים בין שניכם. תוכלו אף לשבת יחד ולדבר על כל ה"פעמים הראשונות" שלכם כזוג, או אפילו לשחק במשחק שאלות נחמד על הנושא הזה - האינטרנט מוצף בכאלה, כל מה שאתם צריכים הוא רק "לגוגל"!

נסו להיזכר מה אהבתם בהם בהתחלה
נסו להיזכר מה אהבתם בהם בהתחלה © צילום: Fotolia

שום דבר לא עובד?

צר לנו לבשר לכם, אבל כל שנדרש ל"משימה" הוא כח רצון. אתם אתם מרגישים ששום דבר מהדברים שהזכרנו לעיל לא תורם לחיזוק הקשר הזוגי ביניכם - סימן שאחד הצדדים לא באמת רוצה בכך. אם תחליטו יחד ששניכם באמת רוצים לחזק את הקשר אז זה יקרה, ואם לא - אז כנראה שזהו הזמן לומר להתראות. סומכים עליכם שתצליחו להימנע מכך!

תגובות