בלי סודות: "נפגעתי מבן הזוג בעקבות מריבה. מי צודק?". צילום: Fotolia

בלי סודות: "נפגעתי מבן הזוג בעקבות מריבה. מי צודק?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

מריבה עם החבר בעקבות סינון

בת 18 שואלת: "שלום! אני נמצאת בזוגיות כבר חודשיים. הקשר באמת התחיל מדהים, אבל אתמול אני והחבר שלי רבנו ממש - הוא סינן אותי כשהתקשרתי למרות שדיברנו בצהריים והכל היה מעולה. פתאום בערב הוא לא ענה לי לפלאפון או להודעות וכששאלתי למה הוא מסנן, הוא טען שהוא שולח לי הודעות ואני מחוברת לווטסאפ והוא מחובר ואני לא עונה לו. קיבלתי הלם, אף פעם הוא לא אמר לי את זה ואני תמיד תמיד עונה לו בזמן (ואם לא אז אני ישנה או עסוקה, אבל אחר כך אני עונה לו והכל טוב). באמת שנפגעתי ממנו כי מה שהוא אמר הוא דבר שקרי ולא נכון. אני חייבת להגיד ולהדגיש שאני בטירונות של הצבא עכשיו ואני כמעט לא נמצאת בנייד והוא יודע את זה. אם תוכלו בבקשה לעזור לי ולייעץ מה לעשות."

תשובה: "שלום לך. אם הבנתי אותך נכון, את וחברך רבתם והוא סינן אותך אחרי הריב, נכון? אם זה באמת כך, אז לי זה נראה רק טבעי שאחרי ריב לא רוצים לדבר מיד. יש רצון בדרך כלל שיעבור זמן כדי שהכעס ישקע ויתפוגג. אני מאמינה שמה שקרה ביניכם הוא הזדמנות בשבילך להעריך מחדש את מערכת היחסים שלכם ולתת את דעתך עד כמה היא טובה לך והיית רוצה בהעמקת החברות שלכם. אם אכן את רוצה להמשיך בחברות משום שאת מעריכה שהיא טובה לך ומתאימה, מה דעתך לשוחח איתו ולומר לו בכנות את מה שאת מרגישה? למשל, שהרגשת שהוא שיקר לך כשאמר ששלח לך ווטסאפ ותקשיבי למה שיש לו לענות לך. אני מאמינה שדיבור ישיר וכן הוא הדרך הטובה ביותר לבניית יחסי חברות עמוקים ואינטימיים ולפי התשובות שלו, אני מאמינה שתדעי אם הוא שם בשבילך או שמערכת היחסים שלכם עומדת בפני סיום. מה את אומרת? מוזמנת להמשיך להתייעץ איתנו. כל טוב."

© צילום: Shutterstock

למה אני לא מצליחה להגיע לאורגזמה?

בת 18 שואלת: "החבר שלי לא מצליח לגרום לי להגיע לאורגזמה. כשאני מענגת את עצמי אני תמיד מצליחה, לפעמים לוקח זמן אבל בסופו של דבר אני תמיד מגיעה לזה. עד עכשיו עשינו על יבש והוא שפך בקלות ואפילו כמה פעמים; ואותי זה אפילו לא הביא קרוב לאורגזמה. זה כן כיף לי כי אני אוהבת לראות אותו נהנה ומתחרמן מכל זה, אבל אני מתחילה לחשוב אם זה הגיוני שהוא לא מצליח להביא אותי ליותר מזה? הוא ניסה לעשות לי ביד, אבל אני לא מצליחה להסביר לו איך לעשות נכון והוא גם מתייאש די מהר כי כמו שאמרתי זה לוקח זמן לפעמים. אני חושבת אבל לא בטוחה שפעם אחת הוא כן הצליח לגרום לי להגיע לזה אחרי מאמץ רב, אבל בפעם אחר כך שהוא ניסה, הוא התייאש אחרי עשר דקות בערך. זה היה לי ממש כיף גם בלי זה אבל אני רוצה להגיע גם לזה ואני לא יודעת מה לא בסדר... למה הוא מצליח כל כך בקלות ואני לא? למה אני כל כך רוצה לספק אותו ומוכנה לעשות הכל, גם אם זה לא הכי כיף לי - והוא מתייאש? ושאלה אחרונה, קראתי באינטרנט שרוב הנשים לא מגיעות לאורגזמה מחדירה. אז אני לא מבינה למה אנחנו עושות את זה? זה יותר כיף מעינוג עצמי? אשמח לתשובה, תודה!"

תשובה: "היי יקירה! ראשית אני שמחה שאת מצליחה להגיע לאורגזמה בכוחות עצמך. הדבר אומר שאת מכירה את גופך ויודעת כיצד לענג אותו. הדבר החשוב ביותר עם בן הזוג היא התקשורת; וחשוב ביותר המשחק המקדים שמעורר את הגוף. המשחק המקדים הכולל ליטופים, נשיקות וגם מילים מעוררות יכול להימשך עד שתחושי מספיק רטובה ומגורה ואז יש סיכוי שתצליחי להגיע לגמירה. בן הזוג צריך להיות פתוח לרצונות שלך (כפי שאת פתוחה לשלו) ולרצות שתיהני גם את ושתצליחי להגיע לאורגזמה. את צודקת לגבי העובדה שרוב הנשים לא גומרות מחדירה: 70% גומרות מהדגדגן ולא מהחדירה עצמה וכאשר מערכת היחסים בין בני זוג היא פתוחה ושוויונית גם בנושא יחסי המין, ההנאה לא אמורה להיות רק מעצם הגמירה אלא דווקא מהמשחק המקדים ומהקשר האינטימי בין בני הזוג. העובדה שאת אומרת שפעם אחת הוא "השקיע" עשר דקות, מעוררת תהייה לגבי הרצון והיכולת שלו להשקיע במערכת היחסים ביניכם ואני חושבת שזה נושא שכדאי שתדונו בו ביניכם. מוזמנת להמשיך לפנות אלינו, או שתגיעו יחד לאחד ממרכזי היעוץ שלנו על מנת לדון על כך פנים אל פנים עם יועצת. כל טוב."

© צילום: Fotolia

לאן מכניסים?

בת 16 שואלת: "איך יודעים לאן בדיוק נכנס איבר המין הזכרי? האם יש כמה חורים, ואיך מבדילים ביניהם? אם מכניסים בטעות למקום הלא נכון, האם הדבר יכול לגרום לנזק?"

תשובה: "שלום לך. ישנם שלושה פתחים: פי השופכה, פי הטבעת ופתח הנרתיק (את יכולה להיעזר באיור באתר). דרך פי השופכה יוצא השתן והחור הוא מאוד קטן. פי הטבעת הוא הפתח בישבן, איבר המין הזכרי יכול להיכנס דרכו וישנם זוגות שנהנים מכך. במידה וזה קורה בעדינות ובהדרגה - לא ייגרם נזק (אך חשוב כמובן להשתמש בקונדום). בדרך כלל איבן המין הזכרי נכנס לפתח הנרתיק. ככל שתכירי ותבחני את גופך, תוכלי לראות את הפתחים השונים ולהבדיל ביניהם. מוזמנת להגיע לאחד ממרכזי היעוץ שלנו, יש לנו איורים ודגמים שאיברי הגוף הנשיים ונוכל לסייע לך אם נותרת עם סימני שאלה. כל טוב."


תגובות