מעבדות לחירות: כך תשתחררו מזוגיות בעייתית. צילום: Fotolia

מעבדות לחירות: כך תשתחררו מזוגיות בעייתית

לא חייבים את משה רבנו: מרגישים משועבדים בקשר, או שאתם נמצאים בזוגיות לא טובה? רוצים לצאת ממנה ולא יודעים איך? בכתבה הבאה, אספנו לכם את כל הטיפים ליציאה מזוגיות בעייתית

בין אם אתם "תקועים" בזוגיות עם אדם שאתם לא רוצים להיות איתו, פשוט מרגישים שזה לא זה, נמאס לכם לריב או שמא אתם לא יודעים איך להגיד לבן או בת הזוג שלכם שאתם פשוט לא מרגישים אליהם כלום – אנחנו כאן כדי להזכיר לכם שאתם לא חייבים להישאר בקשר שאתם לא רוצים בו. לכן, לפניכם מספר הטיפים שיעזרו לכם להשתחרר מקשר לא רצוי - בדיוק כפי שהשתחררו בני ישראל מפרעה במצרים.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

אל תכחישו, הודו בעובדות

קודם כל, חשוב שתודו בפני עצמכם שאתם נמצאים ביחסים גרועים. כדי לצאת ממערכת יחסים לא טובה, הצעד הראשון הוא להכיר בעובדות בשטח. קל להתעלם מהסימנים ולשמור על חיי היומיום במערכת יחסים כושלת, אבל אף אחד לא צריך לסבול ככה. כולם ראויים להיות מאושרים.

הבינו את הבעיות

נסו לחפש סימנים בעייתיים בקשר שלכם, אשר מעוררים אצלכם נורה אדומה. רשמו את אותם סימנים על דף ולאחר מכן סקרו את הרשימה על מנת לקבל תמונה ברורה של מה שבאמת קורה. אם קשה לכם לעשות זאת או שאתם פשוט רוצים עוד חוות דעת, נסו לשוחח עם חברים קרובים או בני משפחה כדי לשמוע איך זה נראה מבחוץ, עוד חוות דעת לא תזיק. הכי חשוב- דעו תמיד כי יש לכם את הכוח לעשות שינוי ולצאת מהיחסים.

מה לא מתאים?
מה לא מתאים? © fotolia

נסו לראות אם אפשר לפתור את הבעיה

לאחר שהגעתם לשורש הבעיה, נסו לברר אם קיימת אפשרות לפתור אותה. אמנם זה יכול להיות קשה, אבל עליכם להסתכל על הבעיה בצורה אובייקטיבית – לווסת יותר את הרגש ולהתמקד בחשיבה הרציונלית. הדבר יוכל לעזור לכם לפתור את רוב או אפילו כל הבעיות. רק במקרה בו לא הצלחתם ואתם מאמינים שכבר אין סיכוי לקשר, עברו לטיפ הבא.

צרו תוכנית פעולה

אם הגעתם עד לכאן ואתם עדיין ממשיכים לקרוא, ככל הנראה הבנתם שאי אפשר לפתור את הבעיות בזוגיות שלכם. אל דאגה! זה בסדר גמור ולגיטימי לחלוטין. כעת, מה שעליכם לעשות כדי להיות מסוגלים להצליח לסיים את מערכת היחסים הבעייתית שלכם, הוא ליצור תוכנית פעולה שתעזור לכם להחזיק את עצמכם ולא להישבר בעוד שאתם מנסים להתנתק מבן או בת הזוג והקשר. התוכנית המוצלחת ביותר היא אחת עם כוונות יישום ספציפיות או עם הצהרות של אם ואז. למשל: "אם אתחיל להתגעגע לאקס שלי, אז אני אתקשר לחבר/ה כדי שנצא לבלות" או "אם אתחיל להצטער על החלטתי, אז אני אכתוב רשימה של הסיבות שעזבתי", או "אם אני אהיה מדוכא/ת בעקבות הפרידה, אז אני אבקש עזרה" וכדומה.

תכננו את מועד השיחה

לבוא מוכנים לפרידה הוא המפתח: ברגע שתדעו איפה, מתי ומה אתם רוצים להגיד, הפרידה תהיה פחות קשה ומסובכת. אל תפילו את זה על בן או בת הזוג בזמן לא מתאים; וכך גם אל תמרחו אותם הרבה זמן. ברגע שהבנתם שזה לא זה – תחתכו.

חשוב שתדעו איך ומה בדיוק אתם רוצים לומר
חשוב שתדעו איך ומה בדיוק אתם רוצים לומר © shutterstock

קבלו החלטות בעצמכם

בני הזוג מתקשים לקבל את הפרידה? קבלו החלטות בעצמכם! הפסיקו כל מגע האפשרי, נסו להמעיט בשיחות ופשוט תתקדמו הלאה. נכון, זה קשה - אבל זה הדבר הנכון לעשות. אל תישברו עכשיו.

זכרו מה אתם שווים

אחרי הפרידה, אתם עלולים לחוות ירידה בביטחון העצמי או אפילו סתם עצבות. עם זאת - אל תשכחו מי אתם ומה אתם שווים! הקיפו את עצמכם באנשים חיוביים והזכירו לעצמכם מידי יום שהפרידה היא רק עוד רגע בחיים שלכם, אתם עוד תתגברו על זה.

נסו משהו חדש! 

לבסוף, אחרי כל השלבים הללו, אתם חייבים לנסות משהו חדש. הדבר יעזור לכם לא להיתקע בעבר ופשוט להמשיך הלאה. זה יכול להיות חוג חדש, חברים חדשים, מקומות חדשים שלא הייתם בהם או כל דבר אחר. כל דבר שיעסיק ויעניין אתכם - מבורך.

פרוגי מאחלים לכם תמיד להרגיש חופשיים ומאושרים. חג פסח שמח!

 
תגובות