בואו לגלות: איך להתמודד עם פלונטר במערכת היחסים?. Disney באדיבות yes

בואו לגלות: איך להתמודד עם פלונטר במערכת היחסים?

בין אם מדובר בוויכוח קטן שהתגלגל, ריב שהתלקח, או קשיים שהצטברו - חשוב לפתור את הפלונטר שנכנסתם אליו במערכת היחסים שלכם. לא יודעים כיצד להתמודד? כל הטיפים בכתבה הבאה

פלונטר הוא מצב שקשה להיחלץ ממנו, תסבוכת. גם במערכות יחסים יוצא לנו להיתקל בפלונטרים למינהם- בין אם מדובר בריבים ספונטניים שמתלקחים ללא בקרה, חוסר הבנה הדדי, כעס, עקיצות ועוד, פלונטרים במערכות יחסים הן דבר לא נחמד בכלל. אז איך יוצאים מזה, מתגברים על המכשול וממשיכים במערכת יחסים יציבה, בטוחה ואוהבת? כל התשובות לפניכם.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

תנשמו עמוק

השלב הראשון בהתגברות על מכשולים ומצבים שנראים כבלתי אפשריים לפתרון הוא- נשימה עמוקה. מילוי הריאות באוויר עוזר לחדד את הראש ולחשוב קצת יותר בהיגיון. אז לפני שאתם מגיבים לעקיצה, נותנים תשובה מרושעת בריב, או אפילו מנסים לחשוב איך עדיף לכם לפעול הלאה במערכת היחסים, תנשמו ותרגיעו את עצמכם. זה לא סוד שהחלטות המתקבלות בלהט הרגע הן לרוב לא מחושבות ומסתמכות על הרגש בלבד, ואף אחד לא רוצה לקבל החלטות גורליות בצורה פזיזה שכזו.

נהלו שיחה

כמעט כל בעיה יכולה להיפתר לאחר שיחה כנה. כמובן שלפעמים מדובר בבעיה מסובכת שדורשת מאמצים נוספים. אך שלב ראשוני הכרחי בדרך לפתרון הוא לשים את הדברים על השולחן. לכן במידה ואתם נמצאים בפלונטר במערכת היחסים שלכם, נסו לשבת עם בן או בת הזוג שלכם לשיחה כאשר שניכם נמצאים במצב רוח טוב ועם ראש פתוח, ודברו על הכל. תציגו את הצד שלכם בעניין, תסבירו להם מה אתם מרגישים ואיך אתם רואים את הדברים, ובסופו של דבר תנו גם להם להביע את עצמם ואת חששותיהם ורגשותיהם. זכרו- כנות היא כלי מפתח ביחסים.

© צילום: adobestock חשוב לנשום עמוק לפני שמדברים עם בני הזוג

תכננו יחדיו דרך פעולה

במידה ושוחחתם על הפלונטר שנקלעתם אליו עם בני הזוג, והבנתם כי שני הצדדים רוצים לפתור את העניינים, חשוב שתזכרו לא לוותר. בשלב זה אנו מציעים לכם להתחיל לבנות תכנית, ממש כמו פרויקט. תבנו לעצמכם שלבי פעולה שיעזרו לכם לצאת מהפלונטר. בהרבה מקרים לדבר על הבעיה לא תפתור אותה בהכרח, אלא צריך לעשות גם מעשה אקטיבי. למשל, אתם יכולים לקבוע לעצמכם יום בשבוע שבו אתם יוצאים למקום כלשהו, כדי לשנות אווירה, או לחילופין, תקבעו כי כל פעם כשאתם או בני הזוג מרגישים אפילו רגש קטן של ספק או ייאוש ממערכת היחסים, אתם ישר תדברו על זה עם הצד השני ולא תשמרו בבטן. אתם גם יכולים להחליט לעשות מעקב אחר ההתקדמות שלכם בדרך לפתרון - בצורה זו תצליחו להיות ערניים למה שאתם עושים ולבדוק האם השיטה שלכם יעילה.

עשו חשבון נפש

יש לבני אדם נטייה להאשים את כולם מלבד עצמם - לראות את התמונה הכוללת חוץ מהנקודה הספציפית שבה הם נמצאים. לכן, על מנת שתוכלו להצליח לראות את התמונה הכוללת, חשוב לעשות חשבון נפש. במהלך חשבון הנפש, תביטו לתוך עצמכם ונסו לחקור מה לא בסדר במערכת היחסים שלכם, איפה יכול להיות שאתם טועים.  טיפ נוסף- נסו לבקש מבן או בת הזוג שלכם להעביר עליכם ביקורת בונה מדי פעם. לא ביקורת קשה ונוקבת, אלא הערות קטנות שעשויות להועיל למערכת היחסים, כמובן שתוכלו לעשות את אותו הדבר גם להם. כך, תוכלו שניכם להיות ערניים לפעולות שלכם כלפי האחר, ולהתקדם עוד צעד לעבר פתרון התסבוכת אליה נקלעתם.

תכננו תוכנית יחדיו על מנת לפתור את הפלונטר
תכננו תוכנית יחדיו על מנת לפתור את הפלונטר © צילום: adobestock

הראו אהבה

במצב של פלונטר ביחסים, שני הצדדים עלולים להתחיל להרגיש שהאהבה דועכת. אם עדיין יש אהבה בליבכם כלפי בני הזוג שלכם, חשוב שתראו להם זאת. בעקבות כל הריבים, הכעס, העקיצות וחוסר הנעימויות המתלווים למצב הפלונטר, זה טבעי שתצוץ הרגשה שהאהבה נעלמה. כדי שהדבר לא יגרום לפירוק החבילה (חס חלילה!), חשוב שתזכירו לצד השני שאתם אוהבים אותם (גם אם הטיימינג מרגיש מוזר), תביאו להם מתנות קטנות, תקפידו לחבק אותם בסוף כל ריב ואל תשכחו לתקשר במהלך היום ולהתעניין אחד בשני. למרות התסבוכת, תראו לאחר שאכפת לכם, שאתם כאן בשבילם ושאתם רוצים למצוא פתרון. בטוחים שתגיעו אליו בסופו של דבר.

בהצלחה!

תגובות