כך תפעלו: טיפים לתמיכה בזוגות שעברו פרידה. Fotolia

כך תפעלו: טיפים לתמיכה בזוגות שעברו פרידה

החברים הקרובים שלכם בדיוק נפרדו ואתם לא יודעים כיצד לתמוך בהם? אל דאגה! בכתבה הבאה אספנו עבורכם את כל הטיפים שיעזרו לכם לנחם זוגות שעברו פרידה. בהצלחה!

אין ספק שפרידות הן דבר קשה, וידוע כי לא תמיד קל להתגבר עליהן לבד. לכן, אם נתקלתם בחברים קרובים שעברו פרידה - זה הזמן שלכם להיות שם בשבילם. לא יודעים כיצד לעשות זאת? אל דאגה! אספנו במיוחד בשבילכם 5 טיפים שיעזרו לכם לעמוד במשימה הזו. 

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

תנו להם לשחרר את הבכי

הטיפ הראשון שלנו אליכם הוא חשוב במיוחד. במידה וחבריכם עברו פרידה, סביר להניח שהם עצובים וכאובים. בשלב הזה כל שעליכם לעשות הוא להביא להם כמה ממחטות, גלידה טובה או כל ממתק אחר ופשוט להיות שם בשבילם (בתקופת הקורונה עשו זאת בצורה מקוונת). לאחר מכן, נסו לדבר איתם, אבל לא בכוח. שמשו כאוזן קשבת ותנו להם לפרוק את כל מה שיושב על ליבם. זכרו כי בסופו של דבר, זה מה שיעזור להם להתגבר ולהמשיך הלאה.

© צילום: Shutterstock

ריבאונד? כדאי לחכות קצת

הרבה אנשים שחווים פרידה נוטים לצאת עם אדם אחר על מנת ״לשכוח״ מהאקס/ית. במצב כזה, הסבירו לחבריכם שהם לא צריכים לכפות על עצמם להמשיך הלאה, ושזה בסדר לפעמים גם לחכות מעט - לא צריך ״לקפוץ״ ישר לזוגיות הבאה. למרות זאת, האושר שלהם הוא בעדיפות עליונה, לכן, דברו איתם ואל תפחדו להביע את דעתכם. גם אם זה לא נראה ככה בהתחלה, להיות כנים איתם לחלוטין זה הדבר הנכון לעשות.

© צילום: Fotolia

תנו להם להרגיש אהבה וביטחון

לעיתים, החוויה של פרידה גורמת לערעור הביטחון. לפתע משהו מוכר נגמר ודברים מתחילים להשתנות. הסבירו לחבריכם כי הכל לטובה ושגם אם עכשיו הכל נראה אבוד והם בטוחים שהם לא ימצאו בני זוג כאלה לעולם - הכל יסתדר. החמיאו להם ונסו להעלות להם את הביטחון. כמו כן, דאגו להזכיר להם שאתם איתם לאורך כל הדרך - זה מה שחברים טובים עושים.

© צילום: Getty Images

שנו אווירה

לשבת בבית ולבכות על הגורל המר בעקבות הפרידה לא יוביל את החברים שלכם לשום מקום. להפך, הוא עשוי לגרום לתהליך של התגברות על הפרידה להימשך זמן רב יותר. לפיכך, אנו מציעים לכם לשנות להם את האווירה ולגרום להם לחייך מעט. בימים כתיקונם היינו ממליצים לכם להוציא את החברים מהבית ולצאת יחדיו לבלות. אבל בתקופה זו הדבר אינו מתאפשר לצערנו. לכן, אנו מציעים לכם להמליץ להם על סרט או סדרה טובה ולצפות בהם יחדיו, דרך זום, נטפליקס פארטי או כל תוכנה אחרת. בטוחים שהדבר ישכיח מהם, אפילו במעט, את המחשבות על הפרידה.

© צילום: AdobeStock

פרופורציות

הפרידה של חבריכם וודאי נראית להם כעת כמו ״סוף העולם״. לכן, בעזרת הטיפ הבא, תוכלו לעזור להם לקחת דברים בפרופורציות, להעריך את מה שיש ועל הדרך גם לעשות מעשה טוב. כל שעליכם לעשות הוא לחפש התנדבות שתוכלו לעשות עם חבריכם (ומהבית), כזו שתוכלו לתרום בה לאחרים. אתר רוח טובה אוסף בתוכו את כל ההתנדבויות שאתם יכולים לעשות בהתאמה אישית. כולל התנדבות בצל הקורונה מהבית. כך, מעבר לעובדה שההתנדבות תתרום רבות לסביבה ולאנשים הזקוקים לה, היא תתרום גם לחבריכם ואף תעזור בריפוי הכאב שלאחר הפרידה. בעניינו זה ווין - ווין, לא ככה?

בהצלחה!

תגובות