לידיעתכם: אלה חמש שפות האהבה שכולכם משתמשים בהן. צילום: Fotolia

לידיעתכם: אלה חמש שפות האהבה שכולכם משתמשים בהן

בין אם אתם בזוגיות ובין אם לא - כנראה שתופתעו לגלות שקיימות חמש שפות אהבה וכל אחד מכם "מדבר" את אחת השפות האלו. רוצים להבין במה בדיוק מדובר? סקרנים לדעת מהי שפת האהבה שלכם? כנסו לכתבה הבאה וגלו בעצמכם

"חמש שפות האהבה" היא למעשה תיאוריה שלפיה קיימות חמש דרכים שבהן בני אדם יכולים להביע ולקבל חיבה: מילים, זמן איכות, מתנות, מעשים ומגע פיזי. היא פותחה במקור על ידי ד"ר גארי צ'פמן שגם הספיק לכתוב ספר בנושא, ולטענתו לכל אחד יש שפת אהבה עיקרית שאיתה הוא מביע אהבה וגם מעדיף לקבל חיבה בצורה הזו. 

  1. עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

מילים

אם אתם לא חוששים להגיד "אני אוהב/ת אותך" ואוהבים שמרעיפים עליכם מחמאות, כנראה ששפת האהבה שלכם היא מילים. היא מאופיינת במחמאות מרובות, חיזוקים, הבעת רגשות במילים והעדפה של מחוות כמו - הקדשת ציטוטים, פתקי אהבה ואף הודעות וואטסאפ מרגשות. אם אתם סבורים שזוהי שפת האהבה של בני זוגכם או הקראש שלכם, מומלץ שתביעו כלפיהם חיבה בדרך הזו.

זמן איכות

לכבות את הפלאפון, ליצור קשר עין ולמקד את כל תשומת הלב בשיחה - אלה הן הפעולות הפשוטות שיכולות לכבוש כל אדם ששפת האהבה שלו היא זמן איכות. הם ירגישו נאהבים במיוחד אם בעת בילוי משותף אתם תתמקדו רק בהם ובמה שהם אומרים ועושים, תפגינו נוכחות ותייעצו להם כך שירגישו שאתם בעניין של השיחה ואכפת לכם מהם. 

© adobestock

מתנות

אל תטעו - לא מדובר בחומרנות, אלא בתחושת סיפוק מכך שהאדם שהעניק את המתנה השקיע בה זמן ומאמץ וחשב כיצד ניתן לרצות את מקבל/ת המתנה. אם אתם זוכרים כל מתנה שאי פעם הביאו לכם ומבחינתכם לכל אחת ישנה חשיבות רבה, גם אם היא קטנה וסמלית, אז כנראה שזוהי שפת האהבה שלכם וכך אתם מרגישים הכי מוערכים ונאהבים.

מעשים

אנשים ששפת האהבה שלהם היא מעשים, נהנים מכל מחוות סיוע קטנה ופשוטה - בן הזוג מכין אוכל עבורם, בת הזוג עוזרת ללמוד למבחן או כל אדם אחר שמציע עזרה קטנה, מבחינת אותם אנשים מדובר בעולם ומלואו. אם זוהי שפת האהבה שלכם כנראה שבדרך הזו אתם מרגישים הכי מוערכים וחשובים עבור אדם אחר, ואתם גם מעדיפים להביע חיבה דרך מחוות קטנות כאלו.

© adobestock

מגע פיזי

אם בכל פעם שבן/בת הזוג או הקראש מחזיקים לכם את היד, אתם מתרגשים כמו ילדים קטנים - כנראה שמגע פיזי זוהי שפת האהבה שלכם. כל מגע קטן הוא משמעותי עבורכם ובדרך הזו אתם מרגישים עטופים בחום וחיבה, ואתם מעוניינים שגם בני הזוג שלכם ירגישו כך.

תגובות