אפרת וכטל: "נתקלתי במקרים בהם 'שמו לי ברקסים' רק כי אני אישה". צילום מאינסטגרם @vachtelit

אפרת וכטל: "נתקלתי במקרים בהם 'שמו לי ברקסים' רק כי אני אישה"

במסגרת סדרת הראיונות עם נערות ונשים משפיעות וחזקות תפסנו את העיתונאית המשפיעה אפרת וכטל לשיחה בה סיפרה על ההרצאה המיוחדת שיצרה, ההתמודדות עם הקשיים וגם: מלמדת כיצד ניתן לאהוב את עצמנו, אהבה אמיתית ללא תנאים

אם השם הבא נשמע לכם מוכר - וודאי זה כי יצא לכם להיתקל באחת מן הכתבות או הראיונות באתרי החדשות השונים של אשת התקשורת המצליחה אפרת וכטל.

מעבר לטור האישי והעוצמתי שלה במגזין "את" ולהיותה מגישה ומראיינת מנוסה במגוון תוכניות מובילות, ביניהן: ״אנשים״, ״אחת על האח״ של האח הגדול ועוד. וכטל יצרה הרצאה מדהימה ומעוררת השראה הנקראת ״לראות נכון״, אשר מראה כיצד להסתכל נכון על כל מה שהסביבה מציגה ובעיקר על איך לראות נכון את עצמנו מבלי ביקורתיות ושיפוטיות. 

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

בתור אישה משפיענית מעוררת השראה, מהו בעינייך הדבר שהופך אותך לאישה חזקה ומצליחה? 

״האמת שבמהלך השנים נתקלתי בהמון פעמים בהן הייתי חלשה מול גברים, מול הקריירה שלי ואפילו מול עצמי... חששתי, לא האמנתי בעצמי וביכולות שלי וזה גרם לי להתמודד עם לא מעט קשיים ופחדים. למרות זאת, לא וויתרתי, הצלחתי להתגבר על כל הקשיים הללו ולצמוח מהם וזה בעיניי גם מה שבסופו של דבר חיזק, עיצב והפך אותי לאישה שאני היום. בנוסף, תמיד השתדלתי להיות הכי אותנטית שאפשר, לא השתמשתי בפילטרים בין אם זה במציאות ובין אם זה ברשתות וניסיתי פשוט להיות עצמי גם אם יש כאלו שיותר מוצלחות או יותר טובות ממני... צריך להבין שיש מקום לכולם ואלו האמת נושאים שיוצא לי לדבר עליהם לא מעט במהלך ההרצאות שלי או בקמפיין 'אני_בליפילטר' שאליו הצטרפתי, שמעודד נשים ונערות לאהוב את עצמן בדיוק כמו שהן". 

© צילום: טרלן בן אבי

במהלך הדרך שעברת, הצלחת להגיע ללא מעט הישגים. מהו ההישג שבו את הכי גאה? 

״אני אמנם אצא מעט סטוקרית או מעריצה אבל אחד ההישגים שהכי ריגש אותי וגרם לי לגאווה היה כשבאחת מן התוכניות של ״אנשים״ ביקשו ממני לראיין את הזמר עברי לידר. בתור מעריצה גדולה, כל כך התרגשתי כי זה מישהו שחלמתי לעבוד איתו ופתאום החלום הזה מתגשם ומגיע לשיא כשעברי לידר בכבודו ובעצמו מבקש שאני אהיה זו שתראיין אותו... באותו הרגע סימנתי לעצמי וי וידעתי שאני בדרך הנכונה למרות שהרבה צחקו  עלי, חשבו שלא אצליח לראיין אותו בגלל ההערצה הגדולה שהייתה לי כלפיו ואפילו כמעט מנעו ממני לעשות זאת. החלטתי שאני לא מוותרת, נלחמתי על הראיון הזה ובאמת הצלחתי להוכיח שאני יכולה לראיין בצורה אובייקטיבית, לשאול את השאלות הקשות כשצריך ולעשות זאת בצורה הכי מקצועית שיש. בנוסף, מעבר לראיון הזה, אני גאה בעוד הרבה ראיונות שלי שעלו במהלך התוכנית וכמובן שאחד מהם זה גם הסרט דוקו שלי ושל חיים אתגר על שר פיטנס המדהימה שמעבר לסיפור החזק שסופר בו, גם הצליח להעביר המון מסרים מעצימים וחשובים שניתן ללמוד מהם רבות״. 

© צילום פרטי

האם יש יעד או חלום גדול שעדין לא השגת והיית רוצה להגשים? 

"בוודאי, יש לי עוד המון חלומות ויעדים שאליהם אני שואפת להגיע ואני מקווה באמת שאצליח להגשים את כולם. אחד מהם שכבר התחלתי מעט לעבוד עליו, הוא להיות דוקומנטריסטית וליצור תוכניות משפיעות שמעוררות שיח ומעבירות מסרים בנושאים אנושיים כמו: רווקות, רשתות חברתיות, ביטחון עצמי וכדומה. בנוסף, אני מרגישה בין היתר שהמקום שלי הוא לגרום לנשים לכבד ולאהוב את עצמן, לכן הייתי שמחה אם הייתי יכולה להרצות עוד ועוד וכמובן ליצור ולהעביר כמה שיותר סדנאות העצמה שבאמת יחלחלו ויעזרו לכל מי שצריך". 

באילו קשיים נתקלת וכיצד מתמודדים עם כך?

״אני בן אדם מאוד תמים ולצערי למרות שהאמנתי שאין - עדין קיימת אפליה כלפי נשים. אם ניקח לדוגמה את הפן המקצועי, הרבה פעמים נתקלתי במקרים בהם ׳שמו לי ברקסים׳ רק כי אני אישה, שהעדיפו שגבר יראיין במקומי או אפילו סתם בסיטואציות של חוסר פרגון. פתאום ברגע שגיליתי ונתקלתי בדברים הללו, הרגשתי מאוד מתוסכלת וההרגשה הזו התעצמה כשהבנתי שגם אין לי כל כך איך להילחם בזה... על אף הקשיים, למדתי להתמודד עם זה ואחד הדברים שעוזרים לי בכך זה היוגה כי מעבר לעובדה שזה מאוד מרגיע, זה גם תחום שאין בו תחרות מכיוון שכל אחד מתמקד בעצמו ובמה שהגוף שלו מסוגל לעשות באותו הרגע. את אותה ההתמקדות בעשייה העצמית הזו אני משתדלת לקחת וליישם גם בחיי היומיום״. 

© צילום: טרלן בן אבי

בתקופה האחרונה נתקלנו לצערנו בלא מעט סיפורי רצח ואלימות כלפי נשים. בתור אישה דעתנית וחזקה, כיצד לדעתך ניתן למנוע את המקרים הבאים? 

״יש כל כך הרבה דברים שאפשר לעשות ולרוב זה מתחיל מהדברים הקטנים... אני למשל מאמינה שאם כמה שיותר נציף את זה ברשתות החברתיות (בעיקר המשפיענים), נדבר על זה בפריים טיים, נשוחח על זה בבית ובבתי הספר, נחנך לסובלנות וכמובן נחמיר את הענישה - זה יעזור. בנוסף, כדאי גם להפסיק לשים את הנשים הללו במקלטים ולשים במקומם את הגברים. צריך להבין שהם אלה שצריכים מקלט ולא כל אותן נשים שהיו עד עכשיו בתוך ׳כלוב׳ ומחפשות רק טיפה של חופש. אני באמת מאמינה שזה מתקשר להכל וצריך להבין שלכל אישה מגיע מישהו שיאהב והכי חשוב יכבד אותה ואנחנו כסביבה צריכים להקפיד על להפסיק לשתוק ולעורר כמה שיותר שיח בנושא חשוב שכזה״. 

איזו אישה מהווה עבורך מודל לחיקוי והשראה? 

״האמת שיש המון. אני ׳מעריצת נשים׳ ובכלל מעריצה ומעריכה כל אישה שלא מפחדת להביע את דעתה כמו לדוגמה: נלי תגר, שני קליין ועוד רבות וטובות...״

לסיום, מה היית מאחלת לעצמך לכבוד יום האישה?

״אני אפנה את האיחול שלי למדינה ואאחל שיתחילו להתייחס לנשים בכבוד, שלא יהיו פערים או אפליה בין נשים לגברים, שישימו דגש גדול יותר לכל מקרי האלימות והרצח שיש כלפי נשים ושיבוא יום בו הכל יסתדר ולא נצטרך עוד יום כזה״.

תגובות