באווירת החג: כיצד לא "תציתו" ריבים מיותרים במערכת היחסים. Fotolia

באווירת החג: כיצד לא "תציתו" ריבים מיותרים במערכת היחסים

במיוחד לכבוד ל"ג בעומר- בכתבה הבאה תגלו כיצד לא "להצית" ריבים מיותרים ביניכם לבין בני ובנות הזוג

ל"ג בעומר בפתח, העניינים מתחממים ולפעמים בלהט הרגע מגיעים למצבים שאיך לומר? קצת "מכבים" את האווירה... אז אם אי פעם נקלעתם לתחילתו של וויכוח עם בן/בת הזוג ומבלי לשים לב למה שאמרתם, פתאום מצאתם את עצמכם כבר בתוך מריבה אחת גדולה  - הכתבה הבאה היא בדיוק בשבילכם. בעזרת הטיפים הבאים, תוכלו להימנע מלהצית ריבים מיותרים במערכת היחסים ועל ידי כך גם תצליחו לשמור על קשר זוגי חזק ומדהים. 

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

 גלגול עיניים 

קחו רגע, דמיינו שאתם נמצאים בשיחה רצינית עם מישהו ופתאום באמצע השיחה הוא מחליט לגלגל לכם עיניים. כיצד תרגישו? רובנו כנראה נתעצבן ואף נחשיב את ההתנהגות הזו כהתנהגות מתנשאת ומזלזלת. לכן, עכשיו כשאתם מבינים שזה ממש לא נעים, אתם צריכים להבין שכשמתנהגים כך באמצעו ויכוח, לפעמים זה רק "מוסיף עוד שמן למדורה", שמהר מאוד עלולה להתפתח לכדי מריבה אחת גדולה... אז כבדו את הצד השני, נסו להקשיב וגם אם אתם חולקים על דעתם, ספרו עד שלוש, קחו נשימה ונסו להסביר את עצמכם בצורה מכבדת ונעימה.  

ציניות 

כשבן אדם ציני, לרוב זה נחמד ואפילו מצחיק, אך לפעמים כשמדובר במצבים "רגישים" - הציניות יכולה להתפרש שכמשהו מאוד לא נעים. לכן, אם נקלעתם לסיטואציה מעט יותר רצינית עם בני הזוג, הימנעו מהערות ותגובות ציניות שעלולות להתפרש כהתנהגות קרה, מתנשאת ומרוחקת. זכרו כי בלהט הרגע, גם הערה שנראית לכם כביכול מצחיקה ולגיטימית, לא תמיד תיראה כך גם לצד השני ולכן, מראש עדיף להימנע מכך כשנמצאים בסיטואציות כאלו ואחרות. 

© adobestock

אגו ועקשנות יתרה 

שלא תבינו לא נכון, לפעמים יש סיטואציות שחשוב להתעקש בהן, במיוחד אם זה משהו שעלול בצורה כזו או אחרת - לפגוע בכם. למרות זאת, יש המון פעמים שרק בגלל משחקי אגו, אנחנו נוהגים לא להסכים עם הצד השני, מתבצרים בעמדתנו ולא מוכנים אפילו להקשיב למה שנאמר. אז במקום"לעשות פרנציפ", נסו באמת להבין מה הפשרה וחפשו יחד פתרון שיתאים לכולם. 

סוף מעשה במחשבה תחילה 

גם אם אתם הכי עצבניים שיש, זכרו תמיד כי אתם בכל זאת מדברים עם אדם שאתם כל כך אוהבים ומן הסתם שחשובה לכם איתו מערכת היחסים... לכן, במידה ואתם נמצאים בוויכוח, חשבו לפני על מה שאתם באים להגיד. זכרו כי מאוד קשה "להחזיר" מילים, בייחוד אם הן נאמרו מאנשים שאנחנו אוהבים, מכיוון שדווקא מהאנשים האלו, שכל כך אכפת לנו מהם ומדעתם - אנחנו הכי נפגעים! 

© צילום: Fotolia

הקשבה והתחשבות 

אין מה לעשות, בכל זוגיות יש גם ריבים וזה לגמרי טבעי שתהיה מדי פעם אי הסכמה בין בני הזוג. אך ברגע שהריב הופך לפסים לא נעימים ונעשה בצורה לא מכבדת  - כאן מתחילה הבעיה. לכן, על מנת לשמור על אווירה נעימה, השתמשו בטיפים שהצגנו ובייחוד בטיפ הבא: תנו לבן/בת הזוג לדבר ולשתף את שעל ליבם, נסו להבין אותם ותראו כיצד אתם יכולים להתחשב בהם ו"לבוא לקראתם". בנוסף, בדרך כלל כשאתם תפעלו בגישה חיובית, כך גם ינהג הצד השני וזו בעצם תהיה ההזדמנות שלכם לומר את הצד שלכם ואת מה שאתם מרגישים.                                                                                                                     זכרו: רק ברגע שכל אחד באמת יעשה מאמץ ויקשיב לשני - תצליחו להימנע מריבים גדולים ומיותרים ולאט לאט תשימו לב שאתם יותר מכילים, מתחשבים וכמובן, אוהבים. 

 

תגובות