לגזור ולשמור: התחושות שהיינו רוצים לזמן לזוגיות שלנו. צילום: fotolia

לגזור ולשמור: התחושות שהיינו רוצים לזמן לזוגיות שלנו

מה הופך זוגיות למוצלחת בעיניכם - תחושת מוגנות או תחושת פרטיות? הכנסו לכתבה הבאה וגלו מהן התחושות שנרצה לזמן לזוגיות שלנו על מנת שתהיה בריאה ומאושרת

זוגיות... וואו! כמה היא מורכבת! טוב – היא אמנם מאוד מורכבת, אבל אסור לשכוח עד כמה היא נעימה וחיובית, וכל זה, בזכות התחושות שהיא מזמנת לנו. לכן, קבלו מאיתנו חמש תחושות שהיינו רוצים לזמן לזוגיות שלנו.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

  1. תחושת מוגנות

מוגנות הינה תחושה הטומנת בחובה ביטחון בחיים לצד בן הזוג: תחושה פנימית של מקום בטוח, שמור. היינו רוצים לזמן את התחושה הזו לזוגיות שלנו מפני שביטחון לצד האדם שאנחנו מבלים אתו זמן רב כל כך, הוא עניין עקרוני וחשוב מאוד. ללא תחושת המוגנות – הזוגיות תהיה חסרת ערך, משום שזוגיות אמורה לספק מקום בטוח ומוגן, ייחודי ואינטימי.

© adobestock (אילוסטרציה)
  1. תחושת פרגון

פרגון הוא הבסיס לכל קשר מוצלח: בין אם בין בני משפחה, חברים או בני זוג. היינו רוצים לזמן את תחושת הפרגון לזוגיות שלנו משום שהיא משפרת את הראייה החיובית של כל צד בקשר את עצמו. זוגיות טובה מבוססת על היכולת של כל צד בה להתייחס בנימה מפרגנת ונעימה לצד השני.

  1. תחושת הדדיות

הדדיות בקשר זוגי מתבטאת ביכולת של כל צד בקשר לתת מעצמו ולקבל בחזרה. ברגע שכל צד בזוגיות משקיע בצד השני, מתקיימת הדדיות, והקשר נעשה טוב יותר. לכן, היינו רוצים לזמן את תחושת ההדדיות לזוגיות שלנו.

© adobestock
  1. תחושת הפרטיות

על אף שזוגיות מתייחסת ל"ביחד", חשוב להציב במסגרת של קשר זוגי גבול – כשזה מגיע לנושא הפרטיות של כל צד בו. הפרת גבול זה עשויה לגרום לאובדן האמון בקשר, ולפיכך לאובדן האינטימיות שבו (שהיא עניין עקרוני בקשר). לכן, היינו רוצים לזמן פרטיות לקשר שלנו.

  1. תחושת פתיחות

פתיחות היא היכולת של כל צד בזוגיות להרגיש בנוח לשתף את הצד השני במחשבותיו וברגשותיו. היא עקרונית במיוחד כיוון שהיא מהווה את המפתח לקרבה אינטימית, וזו –מהותית ליצירת קשר בריא. לכן, היינו רוצים לזמן את תחושת הפתיחות לזוגיות שלנו.

תגובות