נשיקה ראשונה - סיפור מהאגדות או סיוט מתמשך?. צילום: Fotolia

נשיקה ראשונה - סיפור מהאגדות או סיוט מתמשך?

"חששתי מהנשיקה, מעולם לא עשיתי זאת לפני כן, שנינו לא ידענו איך מכניסים את הלשון אחד לפה של השנייה. בסוף אני ממש התרגשתי, הכנסתי את הלשון יותר מדי עמוק והיא נבהלה. שנינו היינו נבוכים ממש, כבר לא היינו בטוחים, חשבנו שאולי רק בסיפורים הנשיקה הראשונה היא כזאת כיפית ובמציאות היא בעצם גרועה" • בני נוער מספרים על חווית הנשיקה הראשונה והלא מוצלחת שלהם

מה אתם מרגישים כשאתם חושבים על נשיקה ראשונה? רובנו רואים אותה כהשיא של הזוגיות, המקום בו יוצאים מהגולם כל הפרפרים בבטן, אך ישנם גם כאלו שלא התלהבו, שדמיינו רגע קסום ולא היו מרוצים. יצאנו לבדוק מי הם אותם אנשים ולמה הנשיקה הראשונה שלהם לא הייתה כמו שהם דמיינו, ומקווים שעל הדרך, נוכל ללמוד מהטעויות שלהם ולהבין מה אנחנו צריכים לעשות בנשיקה הראשונה שלנו.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

עומרי, בן 18 מהמרכז: "הכרנו בפעילות של השכבה. בפעמים הראשונות שנפגשנו התרגשתי לראות אותה, היו לי פרפרים בבטן, ובסוף אזרתי אומץ ואמרתי לה שהיא חמודה ושיש לה עיניים יפות. בתקופה שהכרתי אותה, רציתי לקדם את העניינים מהר. בסרטים בני הזוג תמיד מייחלים לנשיקה, היא ה'היי-לייט', החלק הכי טוב בסרט. עם זאת, חששתי מהנשיקה, מעולם לא עשיתי זאת לפני כן, שנינו לא ידענו איך מכניסים את הלשון אחד לפה של השנייה. בסוף אני ממש התרגשתי, הכנסתי את הלשון יותר מדי עמוק והיא נבהלה. שנינו היינו נבוכים ממש, כבר לא היינו בטוחים, חשבנו שאולי רק בסיפורים הנשיקה הראשונה היא כזאת כיפית ובמציאות היא בעצם גרועה".

© צילום: Fotolia

דנה, בת 16 מהדרום: "כשיצאתי מהארון, שמעתי שהיא גם לסבית ויכולה לעזור לי עם התהליך. כמובן שאף אחד לא חשב שנהיה ביחד בגלל שפער הגילאים בינינו היה שלוש שנים, אבל התחלנו לדבר, פיתחנו רגשות ונהיינו ביחד. במשך חצי השנה הראשונה, לאף אחת מאיתנו לא היה את האומץ לעשות את הצעד ולהתנשק. כשחגגנו את הסילבסטר, קניתי דבקון (צמח שנהוג להתנשק כשעומדים מתחתיו) ותליתי במסדרון שחייבים לעבור דרכו ביציאה מהבית. כשהיא עמדה ללכת הביתה חיכיתי לה מתחת לדבקון. תכננתי הכל מראש. זאת הייתה הזדמנות שאסור לפספס! האווירה הייתה כל כך רומנטית! שתינו לבד מתחת לדבקון...  ואיך שבאתי לנשק אותה היא חייכה. נישקתי לה את השיניים והטעם שלה היה חטיף צ'יפס שמנת בצל, שעד אותו הרגע היה הטעם האהוב עלי. איך שהנשיקה נגמרה היא התפוצצה מצחוק, נורא התאכזבתי, אבל עם זאת, התלהבתי מעצם הרעיון שהתנשקתי. כשהיא יצאה סגרתי את הדלת ודפקתי צרחה 'ווווווווווה!' אחר כך התברר לי שהיא שמעה אותה. אף על פי שהנשיקה לא הייתה כמו רגע מסרט כמו שקיוויתי, אני ממש לא מתחרטת עליה. חיכיתי לבחורה שאני ממש אוהבת ולשתינו היו רגשות אחת כלפי השנייה. היה לנו קשר עמוק. היום אני בת 16 והיא כבר חיילת ומאז הנשיקה ההיא לא ראיתי אותה יותר, אבל דיברתי איתה בוואטסאפ ושתינו הסכמנו שהענקנו את הנשיקה הראשונה לאדם הנכון. על האקט עצמו של נישוק השיניים וטעם השמנת-בצל מעולם לא דיברנו. אני מניחה שפשוט שתינו לא רוצות להיזכר בטראומה המשותפת".

 

גילי, בת 17 מהמרכז: "אחרי שהוא וחברה שלי הבינו שזה לא ילך ביניהם התחלנו לדבר, אבל רק כשאמא שלי אמרה לי להיות איתו הבנתי שאני בקטע שלו. אם אמא שלי לא הייתה מדברת על כמה שהוא חתיך ומקסים לא הייתי מנשקת אותו בכלל. לפני הנשיקה, שאלתי אנשים מתי הכי עדיף לבצע את הנשיקה הראשונה והם אמרו לי שזה יקרה כשזה יקרה, אז תכננתי את זה בקפידה ככה שזה באמת יקרה. הזמנתי אותו לבוא אלי לפני יציאה עם חברים. התיישבנו על המיטה שלי ולאט לאט התקרבתי אליו. הוא יצר קשר עין כדי לראות אם אני בעניין, ולבסוף פשוט שאל אותי אם אני רוצה להתנשק, עניתי שכן. הוא היה הרבה יותר לחוץ ממני. היה לו חשוב להיות מספיק טוב והוא לא ידע איך. הלשון שלו חדרה יותר מדי פנימה, היה שם יותר מדי רוק והרגשתי מעין שיטפון בתוך הפה. ניסיתי לסגת אחורה, אבל הוא כבר הסתער עלי, לא הספקתי. אחרי הנשיקה הוא התבייש נורא, הוא הרגיש כמוני שהנשיקה הייתה גרועה ואפילו אמר 'יואו, איזה גרוע הייתי'".

© adobestock (אילוסטרציה)

רוני, בת 17 מהמרכז: "כשהיינו בכיתה ח' הוא היה הבחור המבוקש. משהו קסם לי בהרגשה הזו שיש מישהו שאוהב אותי. הוא לא היה בכיתה שלי, הוא היה מחונן וזה היה כיף להיות מגניבה ולהסתובב עם ילדים לא מהכיתה שלי... רציתי שיגידו 'יואו, ינון חבר שלך? ההוא מהמחוננים?'. הוא התחיל פתאום להיות ידיד שלי ובהתחלה לא רציתי לקדם את הקשר הזה אבל אז החלטתי לתת לו צ'אנס. לאט לאט נכנסתי לזה. היו לי בהתחלה המון חששות, לא ידעתי מה יקרה אם אני אשאיר אותו לבד עם עוד בנות.... אולי הוא לא יהיה נאמן ויגיד שיש לו חברה? יש סיכוי שהוא ילך ויפלרטט ויגע בבנות אחרות שהן לא אני? זו הייתה אהבה עם חשד, אולי פחדתי כי הוא היה עם הרבה בנות לפני. רציתי זוגיות אינסטגרמית. נכנסתי לחטיבה בלי הרבה חברים וקיוויתי שהחשיפה תהפוך אותי ליותר פופולרית. ברגע שמצאתי אותו כל מה שעשינו זה להראות שאנחנו ביחד, רציתי שיראו שאני הכי שווה בשכבה. היום יש לי חבר וזה ממש ההפך, אנחנו לא מעלים תמונות ביחד לאינסטגרם. באותה התקופה אני וינון היינו צמד חמד, אבל בגלל שהיינו בח', כולם אמרו שתוך יומיים נפרד. רציתי להוכיח שזה לא נכון, שאני מהבחורות האלה שמחזיקות בנים חזק חזק, שלא נותנות להם לברוח. הנשיקה הראשונה שלי הייתה בבריכה בכיתה ח', כמה חודשים אחרי שנהיינו זוג: 'די, נמאס לי, אני לא יכול יותר לחכות. או שנתנשק או שנפרד', הוא אמר לי לפתע. ניסיתי לצאת מזה, אמרתי לו שאני לא מוכנה שנתנשק בברכה מול כולם, אז הוא אמר לי לרדת מתחת למים. לא הרגשתי בנוח להתנשק בגיל 14,  אבל לא רציתי שנפרד. אז הסכמתי. הנשיקה הייתה נטולת רגש, הוא לא נגע בי, הוא לא החזיק לי את היד, כל אחד היה בשלו, ופשוט הצמדנו במים שפתיים. השפתיים שלו היו בטעם של כלור. הן היו מרות. הסיטואציה ממש הביכה אותי, אבל הוא כמובן נורא התלהב. היום אני יודעת שבזוגיות טובה הנשיקה קורת בצורה טבעית, ולא בגלל אולטימטום. במהלך הקשר שלנו, הוא הלך עם משהי אחרת לסרט, והתנשק גם איתה, גיליתי את זה אבל סלחתי לו, רציתי להראות שאני מוכנה לתת לו את כל ההזדמנויות, חשבתי שככה נראית זוגיות. בזמן שנסעתי עם אמא שלי, הטלפון רטט, הסתכלתי בטלפון על ההודעה שהוא זה עתה שלך לי.  היה כתוב בה שאין לנו חיבור רגשי ושהוא לא מרגיש שהקשר שלנו חזק כמו שהיה בהתחלה, שאנחנו צריכים להיפרד. הייתי בהלם, התחילו לזלוג לי דמעות. התפרצתי בבכי ואמא שלי לא הבינה מה קורה,לבסוף אמרתי: 'אמא, הוא נפרד ממני, ועוד בהודעה בוואטסאפ'. הוא ניצל את התמימות שלי, הוא ניצל את הרצון שלי להרגיש שווה, הוא בגד בי, סלחתי לו והוא נפרד ממני".

 

אנונימית, בת 19 מהדרום: "אני בכלל לא חושבת שהוא חשב שאני יפה. הוא לא באמת רצה אותי כחברה שלו, הוא היה איתי כי בעצם הוא רצה את חברה שלי, הוא האמין שאם הוא יתחבר לחברה הכי טובה שלה - היא פתאום תרצה אותו. היינו בכיתה ז' וברחנו למיגונית כדי שאף אחד לא יראה אותנו.  הסיטואציה הרגישה לא נעימה כי המיגונית הייתה מגעילה ומסריחה. הוא לא ביקש רשות לפני הנשיקה אבל היה ברור שאם נכנסים למיגונית אז מתנשקים. הוא ממש הצמיד אותי לקיר. הוא דחף אותי ונישק אותי. היה יותר מדי לשון. הוא נלחץ לפני הנשיקה, אבל אני לא חושבת שגלל זה הוא דחף את הלשון יותר מדי. חברות אחרות שלי שהתנשקו איתו אמרו שגם איתן הוא דחף את הלשון יותר מדי, הוא פשוט גרוע בזה. הוא כל הזמן ניסה לשנות אותי, הוא רצה שכל הזמן אלבש שחור ואשים לק שחור. בדיעבד, התברר שהוא לא אהב אותי אז הוא ניסה להפוך אותי למה שהוא אוהב אבל זה לא עבד. הייתי בכיתה ז' וחשבתי שאני אוהבת אותו כי הוא יפה בעיני ונחמד לי איתו, אבל אילו יכולתי להחזיר את הגלגל אחורה, לא הייתי יוצאת איתו".

 

תגובות