לגזור ולשמור: איך תריבו עם בני הזוג?. Fotolia

לגזור ולשמור: איך תריבו עם בני הזוג?

ריבים הם חלק מקשר, במיוחד כשזה קשר ארוך טווח עם בן אדם שמאוד קרוב אלינו. ובכל זאת, המון אנשים לא יודעים איך לעשות זאת בצורה שלא תפגע בבני הזוג שלהם ותעצים את הריב, אז מזל שאנחנו כאן לחלק לכם עצות

זה נחמד להבטיח לאהוב בטוב וברע, בעושר ובעוני, בחולי ובבריאות, לאהוב ולהוקיר עד שהמוות יפריד… אבל כמה מאיתנו באמת מצליחים לאהוב גם כשרע? לכבד גם כשרבים? ואיך בכלל צריכים להתנהל הריבים שלנו עם בני הזוג? התשובות לכל השאלו הללו בכתבה הבאה.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

לחשוב על העתיד
הרי בסופו של דבר המטרה של הריב שלכם היא להפוך את הקשר לטוב יותר, מתוך אהבה לבני הזוג שלכם וכמיהה להמשכת הקשר לטווח הרחוק, ולא בשביל נטו לפגוע בהם, להשפיל אותם ולסיים את הקשר, נכון?
אם כך, תזכרו שיש דברים שבמידה ותגידו לבני ובנות הזוג בלהט הרגע - יהיה להם קשה מאוד לעבור מהם הלאה בעתיד וסביר להניח שאלו דברים שיותירו "צל" על הזוגיות שלכם.
הם בכל זאת בני זוג שלכם וחברים שלכם אז תשתדלו להשתמש בשפה מכבדת שהייתם רוצים שיפנו בה אליכם.

© צילום: Fotolia

כבוד
ואם בכבוד עסקינן… אל תפחדו לעצור את בני הזוג שלכם באמצע הוויכוח ולהגיד "היי, והטון והשפה שאתם משתמשים בהם פוגעים בי וחבל שהריב הזה יהפוך להיות יותר מכוער ממה שהוא היה אמור להיות".
אתם תתפלאו לגלות שההשתדלות שלכם לשמור על הריב בגבולות הטעם הטוב והכבוד תקבל הערכה מבני הזוג ותוביל את הוויכוח למקומות חיוביים יותר.

תקשורת בריאה
ריבים הם אמנם חלק טבעי מהקשר אבל הם לא נעימים. לכן, כדי לא להגיע למצב שאתם רבים, נסו לנהל תקשורת בריאה עם בני הזוג מבעוד מועד. תגידו מה שמפריע לכם, ישר, ועל המקום.
אל תחכו שהדברים שבני הזוג שלכם עושים יביאו אתכם למצבי קיצון ויגרמו לכם להתפוצץ מרוב עצבים, אלא לאחר שהם עושים משהו שמרגיז אתכם - קחו אותם לשיחה ותסבירו להם איך הם גרמו לכם להרגיש וכיצד יוכלו לשפר את ההתנהלות הזאת בפעמים הבאות.

© adobestock (אילוסטרציה)

ליישם!!!
אתם בטח מכירים את המשפט "אבל מה הטעם בזה שאתה מבקש סליחה אם אתה חוזר על אותה הטעות שוב ושוב?!".
בעצם… אנחנו מקווים בשבילכם שאתם לא מכירים את המשפט הזה.
תראו, בזוגיות תצטרכו לעשות וויתורים לפעמים. וזה לא הופך את הזוגיות שלכם לפחות נוצצת וטובה, אלא למציאותית. ריאלית. בריאה. מתחשבת.
כמובן שהוויתורים הללו לא צריכים להיות כאלו שיפגעו בכם, אבל כשבן אדם תופס חלק כל כך משמעותי בחיים שלכם ואתם רוצים שהוא ימשיך לתפוס את החלק הזה - אתם תצטרכו להשתדל לגרום לו להרגיש בנוח.

"אבל יש לי פיוז קצר"
התירוץ הכי מוכר ומעצבן בספר!
כולנו יכולים לפעול באימפולסיביות ובעצבים, אבל בסופו של היום - הכל בחיים זה עניין של החלטה.
אם אתם לא רוצים להיות אנשים שפועלים באימפולסיביות ופוגעים בבני הזוג שלהם - אתם פשוט לא תהיו כאלה.
ורוצים לשמוע סוד? החוק הזה עובד גם לצד השני… כלומר, אם אתם תחליטו שאתם אנשים סבלניים, מכבדים, שיודעים איך לריב בחוכמה וברגישות - גם פה, אתם פשוט תהיו כאלה.

© adobestock (אילוסטרציה)

אז איך כן לריב?
הווו הגענו למאני טיים.
בגלל שכבר החלטנו שחשוב לדבר אחד לשני יפה במהלך הריב כדי שנמשיך את הקשר אחריו - אתם תצטרכו לדעת איך להתבטא בצורה שתגרום לבני הזוג שלכם להקשיב, כי צריך לדעת גם איך להעיר לאנשים.
למשל, אם אתה רוצה קצת זמן לבד ואוויר לנשימה מבת הזוג שלך, במקום לצעוק עליה שהיא חונקת אותך ושאתה לא יכול לסבול אותה יותר, תגיד לה: "אני ממש נהנה כשאנחנו נפגשים וזה לגמרי הופך אותי לאדם מאושר יותר, אבל לפעמים אני מרגיש שכדי להשיג את האושר שלי אני צריך להיות קצת לבד עם עצמי או להיפגש עם חברים קרובים, אז זה בסדר שניפגש רק ביום ראשון במקום היום, מחר וביום ראשון?".
ועוד דוגמה טובה - אם בן הזוג שלך הזמין אותך לארוחה עם כל המשפחה המורחבת שלו  אבל את עדיין לא מרגישה מספיק מוכנה, במקום להגיד לו ״השתגעת?? אנחנו לא מספיק זמן ביחד!", תגידי לו "אני שמחה שאתה מרגיש כל כך בטוח בקשר שלנו ורוצה להפגיש אותי עם אנשים משמעותיים מהחיים שלך, ואני בטוחה שכשזה יקרה, יום אחד, שנינו נהנה בטירוף והמפגש יהיה מוצלח, אבל כרגע אני מעדיפה שלא כי זה קצת מוקדם לי מדי. אני אודיע לך כשארגיש מספיק מוכנה".
הבנתם? לתקן בן אדם על דבר שהוא עושה שמפריע לכם, אבל ברגישות. לפתוח לו את הלב… כשמתרגלים זה ממש פשוט.

בהצלחה!

תגובות