שימו לב: סימנים שהקשר פוגע בכם. Fotolia

שימו לב: סימנים שהקשר פוגע בכם

קשה לכם לפתור קונפליקטים במערכת זוגית? אתם מרגישים חסרי אונים ובודדים? אנחנו כאן בשביל לעזור. זוגיות היא לא תמיד מושלמת, יש עליות ומורדות - אבל חשוב שלא לעבור את הגבול. אם אתם מרגישים שאתם רוצים לשתף את בני הזוג שלכם אבל הם רק "משתיקים" אתכם ולא נותנים לכם לבטא את מה שאתם באמת מרגישים, אתם חווים למעשה זוגיות שפוגעת בכם, ולכן הכתבה הזאת מיועדת לכם

אתם נמצאים בקשר אינטנסיבי עם המון עליות ומורדות ומרגישים שהקשר הזה משפיע לכם על התפקוד היום יומי. יש לכם שינויים קיצוניים במצב הרוח וקשה לכם להסביר לבני הזוג איך אתם מרגישים על מנת לעבוד על הזוגיות ולהרגיש שאתם נמצאים במקום טוב ומוגן. משהו עוצר אתכם מלדבר ולהגיד להם מה יושב על לבכם ואתם תוהים האם אתם נמצאים באמת במקום לא טוב או שאתם רק מדמיינים. במידה והזדהתם עם הכתוב - הכתבה הזאת תעשה לכם לכם סדר בראש ותסביר לכם אילו דברים לא אמורים להופיע בקשר תקין.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

פלישה למרחב האישי

כאשר אתם מנהלים מערכת זוגיות אתם מרבים לחלוק כמעט כל דבר עם בני הזוג שלכם ומשתפים אותם בהמון דברים הקשורים אליכם שקורים לכם במהלך היום או שקשורים לקרובים אליכם. חשוב לזכור שיש דברים אישיים שלא תמיד נוח לנו לשתף בין אם זה פרט אישי עליכם, או על בן אדם אחר שקרוב אליכם. ברגע שתסבירו לבני הזוג שאתם מעדיפים שלא לספר להם דבר מה, הם אמורים לקבל ולהבין זאת - ולא לנסות להוציא אותו מכם בכוח בדרכים שונות כמו: לחץ חברתי, לבדוק הודעות ללא אישור והסכמה ועוד. ובמידה והם עושים זאת - זה אמור להוות דגל אדום עבורכם.

© צילום: Fotolia

מקטינים אתכם

מכירים את זה שאתם באים בהתלהבות לספר לבן הזוג שלכם משהו מרגש שקרה לכם או משהו מרגש שעשיתם ואתם מצפים שהם ירימו לכם, יפרגנו לכם וישמחו בשמחתכם ואז כל מה שהם עושים זה רק לשפוט אתכם, להוריד לכם את ההתלהבות, להעביר ביקורת בצורה מזלזלת ולא הוגנת כלפיכם ולאחר מכן אתם מוצאים את עצמכם מאוכזבים מזה שבכלל שיתפתם אותם? זה לא משהו שאמור להיות בקשר בריא. אפשר תמיד להעביר ביקורת אבל יש דרך מסויימת להעביר אותה מבלי לפגוע.

חשש מהכעס של בני הזוג

קרה לכם משהו לא טוב ואתם מצד אחד מאוד רוצים לשתף את בני הזוג שלכם אבל מצד שני חוששים שיכעסו ויגיבו בצורה לא נעימה ולפעמים אתם מעדיפים פשוט להתעלם ממה שקרה באותו רגע ולהתעלם מהתחושות שלכם. זאת לא הרגשה שאמורה להיות! זה לא תקין שאתם מרגישים מאוימים ומגיעים למצב שאתם מעדיפים לא לספר דברים כי אתם פוחדים מהתגובה של בני הזוג. תזהרו ותתרחקו מאנשים שגורמים לכם להגיע למצב הזה.

© צילום: Fotolia

הצבת חוקים ומגבלות בצורה מוגזמת

לכל מערכת יחסים יש את המגבלות שלה ואת החוקים שלה שלא פוגעים בשום צד של הקשר, כמו החלטה משותפת שלא הולכים לישון עד שמשלימים. אבל לפעמים יש בין בני זוג הצבות של תנאים וחוקים שלא אמורים להיות ויכולים לפגוע, כמו אסירה על לבישת פרטי לבוש מסוימים, החלטה על מתי אפשר להיפגש עם חברים ומתי לא, קביעה על עם איזה ידיד או ידידה לא לשמור על קשר ועוד. מדובר על קשר רעיל והדבר מעיד על חוסר אמון של האחד בשני. 

תגובות