5 הטרנסג'נדרים המשפיעים ביותר בעולם. צילום מסך מהטמבלר, צילום מסך מהפייסבוק

5 הטרנסג'נדרים המשפיעים ביותר בעולם

יום הזיכרון הטרנסג'נדרי הבינלאומי שחל בסוף השבוע הוקדש לזכרם של קורבנות השנאה הטרנסג'נדרית. בהמשך ליום זה, אספנו לכם חמישה טרנסג'נדרים מעוררי השראה מהארץ ומהעולם

1. סאנטי האוס

סאנטי האוס בן ה- 21 נולד כילדה, אך כבר מגיל צעיר מאוד הבין שהזהות שלו היא אחרת. סאנטי עלה מהעיר בודפשט שבהונגריה לארץ ישראל בגיל חמש ומתגורר באשדוד. עד כיתה ה' האוס לא ידע מי הוא באמת ולאחר בדיקה באינטרנט בקשר למצבו הנפשי והגופני הגיע סאנטי למושג טרנסג'נדר שענה על מצבו. אימו של סאנטי עד היום לא מקבלת את זה שהבת שלה הפכה לבן. סאנטי מקווה מאוד לעבור בקרוב ניתוח לשינוי המין שיגדיר אותו סופית לבן.

© צילום מסך מהפייסבוק
© צילום מסך מהפייסבוק

עוד בערוץ היחסים בפרוגי:

2. ג'אז ג'נינגס

ג'אז ג'נינגס בת ה-15 היא נערה טרנסג'נדרית אמריקאית. היא והוריה הקימו בשנת 2007 את העמותה "TransKids" המסייעת לבני נוער טרנסג'נדרים. בשנה שעברה נבחרה כפרזנטורית של מותג הטיפוח האמריקאי clean&clear. בגיל 4 ידעה שהיא ילדה ולא ילד, היא מספרת: "תמיד ידעתי בדיוק מי אני, הייתי בת שכלואה בתוך גוף של בן. אני האמיתית היא ילדה שמחה וגאה להיות מי שהיא".

© צילום מסך מהיוטיוב
 

3. ברנדון טינה

ברנדון טינה הוא טרנסג'נדר אמריקאי שנאנס ונרצח בשנת 1994 רק בגלל היותו טרנסג'נדר. הסרט "בנים אינם בוכים" מבוסס על סיפורו. לאחר מותו ועליית הסרט החלו אנשים בכל העולם לציין את יום רציחתו כיום מיוחד לזכרו.

© צילום מסך מהטמבלר
מתוך
מתוך הסרט "גברים אינם בוכים" © צילום מסך מהטמבלר

4. קייטלין ג'נר

קייטלין ג'נר, בעבר ברוס ג'נר, מוכרת לכולנו מהסדרה "משפחת קרדשיאן", והיא טרנסג'נדרית אמריקאית. ביוני 2015 חשפה קייטלין ג'נר את השינויים הפיזיים בגופה ואת שמה החדש כאישה. היא השתתפה בסדרה דוקו ריאליטי בערוץ E בה היא מספרת על המעבר לאישה.

© צילום מסך מהפייסבוק
© צילום מסך מהפייסבוק

5. ליאה טי

ליאה טי היא דוגמנית טרנסג'נדרית שנולדה בברזיל וגדלה באיטליה. בשנת 2012 היא עברה ניתוח לשינוי מין בתאילנד. היא נחשבת לדוגמנית הטרנסג'נדרית המשפיעה והמובילה ביותר בעולם, ובין הקמפיינים שלה אפשר לכלול את ווג איטליה וגיבנשי.

© צילום מסך מהפייסבוק
© צילום מסך מהפייסבוק

אירועים קרובים:

שני 23/11 - טקס יום זיכרון הטרנסג'נדרי 19:30, הבית הפתוח, הסורג 4, ירושלים

שלישי 24/11 - שיעור הגנה עצמית לציון יום הזיכרון הטרנסי ושבוע המאבק באלימות נגד נשים, 19:30 המרכז הגאה, גן מאיר, תל אביב

יש למי לפנות:

"הברנוער" - תל אביב - בית האגודה בת"א, א'-ה', בין השעות 19:30-22:30, 03-6205591.

באר שבע -  רח' הפלמ"ח 83 פינת רח' הרצל, קומה ראשונה. beersheva@glbt.org.il ,08-6654325. 

המרכז הגאה בגן מאיר - גן מאיר, טשרניחובסקי 22, תל אביב-יפו, 03-525-2896

איגי ("ארגון נוער גאה") - 03-620-0429, http://www.igy.org.il/

"הבית הפתוח בירושלים" - רח' הסורג 2, 02-6250502, http://joh.org.il/

"הפוך על הפוך" - רשימת מרכזי "הפוך על הפוך"

 

תגובות