איך קרה שתגובות ברשת הן אלו שבונות את הביטחון שלנו?. צילום: shutterstock

איך קרה שתגובות ברשת הן אלו שבונות את הביטחון שלנו?

בדור שלנו כולם מכורים לדברים האלו שנקראים אינסטגרם, סנאפצ'אט וכיוצא בזה. כולנו מתעסקים איתם מדי יום ויומו, ואפילו אובססיביים איתם. נוצר מצב בו הביטחון העצמי שלנו מושפע מהרשתות החברתיות, אולי מצב שלא צריך לקרות - נועה בדש בטור אישי על הנושא

פייסבוק, אינסטגרם, וסנאפצאט הינן רק חלק מהרשתות החברתיות המוכרות ביותר שסובבות סביב כולנו בשנים האחרונות. למרות שלא ממש צריך לפרט, בשלושת הרשתות הללו, אנו מקבלים את האפשרות לעדכן היכן אנחנו נמצאים, עם מי ומתי, לשתף פוסטים או תמונות מצחיקות כאלה שעומד מאחוריהן מסר, ואף תמונות אישיות עליהן ניתן לקבל שלל תגובות, ממגוון אנשים.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

 איזה כיף זה לקום בבוקר לגלות שיש לך בחשבון האינסטגרם כבר יותר מ-100 לייקים,  ומעל 40 תגובות, שבהם קיבלת את כל המחמאות שהגיעו לך, מכל האנשים שאוהבים אותך נכון? זו הקפצת ביטחון מטורפת שברוב המקרים תעלה לנו חיוך על הפנים כאשר אנחנו רואים מספר מסוים של לייקים והמון תגובות. 

רובנו בוודאי מתייעצים עם החברים בכדי לבחור איזה תמונה להעלות, או אפילו עוברים תמונה תמונה מתוך ה-20 שצילמנו (וגם העובדה שצילמנו 20 תמונות מטורפת, רק בשביל אינסטגרם?) וזאת כדי לדעת מי יצאה הכי יפה, וזה בסדר, כולנו רוצים תגובות חיוביות. השאלה העיקרית היא למה.

 התשובה לשאלה מסתכמת בכמה דברים, אך הדבר העיקרי הוא חופש הביטוי בתגובות ובפוסטים ברשתות הללו, הדוגמה העיקרית לכך היא אצל מפורסמים רבים שאצלם אחרי כל כמה תגובות חיוביות, ישנה תגובה שלילית, שלרוב מתפתחת לריב שעלול להגרר לדברים חמורים.

"לכולנו חשוב מה יגידו עלינו" צילום: © shutterstock

לכולנו חשוב מה שיגידו עלינו, במציאות, וגם ברשתות החברתיות, למי יש את הפיד הכי יפה, ולמי יש את הסטורי הכי מיוחד. זה הזוי שנוצר מצב בו הביטחון מגיע מכמה תגובות באינסטגרם, וממה שעשיתם ממהלך היום. גם אני כזו, אבל זה מטריף כשחושבים על זה. בנוסף הביטחון יכול להגיע ממה שהאנשים הקרובים אליכם, שתמיד שם בשבילכם, חושבים עליכם, וכמובן מהרגעים שלא ניתן לתעד בשום מקום חוץ מהזיכרון. 

נכון, אני אחת שמשתמשת ברשתות החברתיות בעצמי, אבל מתוסכלת מהמצב. הביטחון שלנו צריך להגיע מהסובבים אותנו ומהאנשים שאנו אוהבים, לא מתמונה שפרסמנו באינסטגרם ממקום מיוחד או מח"ול לדוגמא, והעובדה שנוצר מצב בו הרשתות החברתיות הן אלו שגורמות לנו להרגיש יפים ולאהוב את עצמנו מעצבנת גם היא. תחשבו על זה שאנחנו גם ברוב התמונות שמים פילטר או מעצבים את התמונה בצורה כזו שזו אפילו לא התמונה המקורית שצילמנו.

אנו גם לא צריכים לחוש שיש לנו חובה לפרסם משהו כי בעיני אחרים הוא יתפס כמגניב, שווה, ומקובל. הדבר החשוב הוא שאנחנו נאהב את את התמונה ואת מה שהיא מייצגת, ולא הסביבה שלנו, ושנוכל לאפשר לעצמנו לקבל ביטחון מהמון דברים אחרים ולא מהרשתות החברתיות שסביבנו בלבד, שהדבר האחרון שהן צריכות לעשות הוא שמהן נקבל את הביטחון שאנחנו יפים. אנחנו יפים בכל דרך מצב, פוזה לבוש או כיוצא בזה, ושאינסטגרם או פייסבוק לא יגידו לכם אחרת.

 

תגובות