דימוי הגוף משתלט על התיכון. צילום: shutterstock

דימוי הגוף משתלט על התיכון

לשרוד את התיכון זהו קושי לא קטן שמלווה בפני עצמו במכשולים רבים. אחד מהם הוא דימוי הגוף הנמוך איתו מתמודדות נערות רבות. נתקלנו בסרטון בפייסבוק בו בחורה מלאה מדברת על כך שחווית התיכון שלה הייתה מעולה למרות המשקל, ולכן זה גורם לנו לחשוב, האם המשקל מהווה כזו בעיה?

דימוי גוף נמוך, הפרעות אכילה וכל נושא מהמשפחה הזו הינן תופעות שכיחות אצל בני נוער, ובעיקר אצל בנות נוער רבות. המשקל מהווה 'אישו' גדול במהלך גיל ההתבגרות ורבות הבנות שאם כל כמה שזה הזוי, מגדירות את עצמן לפי משקלן.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

לאחרונה יצא לנו להיתקל בסרטון בו בחורה בשם זהר ברטל, בחורה אלמונית בת 22, שהשתתפה לאחרונה בקמפיין שמטרתו הייתה להציג נשים אלמוניות שעברו את התיכון בשלום אפילו שבאותו זמן התמודדו עם מכשול גדול, וישיתנו את עצותיהן. זהר בחרה לספר בסרטון שעסק בה ובמשקל שלה,  ונתנה 5 טיפים שהתחברו לסרטון אחד שכותרתו כנה וכואבת - "איך לשרוד את התיכון כשאת שמנה":

 

זהר מציגה אופטימיות וחיוביות לגבי הנושא שכמותה לא פגשתי אצל בנות אחרות. מרגש אותי לראות כיצד למרות החברה בה אנחנו חיים, חברה שמציגה על שלטי חוצות ענקיים את מיטב הדוגמניות המושלמות והיפות, חברה צעירה ששופטת מהר, יש מי שלוקחת את הנושא הזה שתמיד חושבים עליו בפן שלילי, למקום כל כך חיובי ושמח. ריגש אותי לראות כיצד זהר אומרת כי המשקל שלה לא שיחק שום תפקיד בחייה, וכשהיו מדברים עליה היו אומרים כי היא זו 'שלא עשתה שיעורים' או זו עם השיער הזה והזה. כיף לראות כיצד בתוך ההמון שמושפע כל כך מהרשתות החברתיות, מאידיאל היופי שבאמת רודף ורודף אותנו, יש מי שלוקחת את הכל למקום אחר, למקום שלא מייחס למשקל שום משמעות או חשיבות. הלוואי והיו עוד המון כמוה.

 

 

 

תגובות