בלי סודות: "כדאי לי לצאת מהארון בתור בי-סקסואלית?". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "כדאי לי לצאת מהארון בתור בי-סקסואלית?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

מה עושים כשיורד דם בזמן חדירה?

בן 15 שואל: "שלום. הבנתי שכאשר מקיימים יחסי מין בפעם הראשונה, לאישה יוצא דם (במידה והיא בתולה). אם יוצא דם לאחר חדירה, האם אפשר פשוט לנגב את הדם, לחכות שהוא יפסיק ואז להמשיך את החדירה, או שצריך להפסיק?"

תשובה: "שלום לך, תודה רבה שפנית אלינו. אכן בקיום יחסים בפעם הראשונה עשוי לרדת דם, אך לא בהכרח; והדבר לא מהווה סימן לכך שהאישה בתולה (או לא). הנרתיק של האישה הוא שריר, שבמהלך קיום יחסי המין מתרחב. הדם שיורד בקיום יחסי המין הוא תוצאה של פציעות קטנות לאורך השריר הזה כתוצאה מחיכוך (כמו למשל כשמצחצחים שיניים חזק מדי). חשוב לי לומר שיחסי מין לא אמורים לכאוב, ולכן במידה וכואב לאישה שאיתך, אני ממליצה להפסיק ולהמשיך בשלב אחר. חשוב מאוד להשקיע במשחק המקדים (מגע עם הידיים או הפה באיברי המין, למשל) ובאווירה הכללית. חשוב שלשניכם יהיה נעים ונוח. המון בהצלחה"

© צילום: Fotolia

דוקטור, תצילי אותי, אני מאוהבת!

בת 12 שואלת: "שלום, אני בכיתה ו ולומדת במרכז למחוננים. יש איתי במרכז מישהו שהתאהבתי בו; אבל אני יודעת שהוא רואה אותי רק בתור ידידה, ואנחנו כנראה לא נהיה ביחד בחטיבה. מה לעשות?"

תשובה: "שלום לך, את מציינת שהתאהבת בנער מכיתתך ושהוא רואה בך רק ידידה. מה גורם לך לחשוב כך? אני מניחה שהיית רוצה לדעת מה הוא מרגיש כלפייך, נכון? אז הדרך הטובה ביותר, לדעתי, היא לשאול אותו באופן ישיר מה הוא חושב עליך. את יכולה לומר לו מה את חושבת ומרגישה כלפיו (אם זה מתאים לך), ותגידי לו שתעריכי מאוד אם יענה לך בכנות. אם זה מביך אותך לשאול אותו ישירות, פנים מול פנים, אז את יכולה גם לכתוב לו את זה בווצאפ; למרות שזה פחות טוב בעיניי משיחה ישירה, כי בשיחה ישירה את יכולה לראות את מבע פניו ואת שפת הגוף שלו. אם את חושבת שזה מביך אז אני מסכימה איתך... אבל תחשבי לרגע: המבוכה היא לשנייה אחת בלבד, ויש סיכוי שתקבלי תשובה ברורה. כמה זה שווה לך? אז מה את אומרת? בהצלחה וכל טוב"

© צילום: Fotolia

לספר או לא לספר שאני בי?

בת 14 שואלת: "לפני כמה שבועות יצאתי מהארון בפני אמא שלי כביסקסואלית. האנשים היחידים שיודעים הם החברה הכי טובה שלי, אמא שלי וסבתא שלי. השאלה שלי היא: האם כדאי לי לספר גם למורה שלי, או לפסיכולוגית בבית הספר? אני בכיתה קטנה ויש לי בעיות רגשיות, ואמא שלי אמרה שהיא לא רוצה לספר לאף אחד כי היא חושבת שאני לא בטוחה בעצמי; למרות שאני מרגישה שאני כן בטוחה בעצמי, וזה קצת מפריע לי שכל כך מעט אנשים יודעים על העניין. אז האם כדאי לי לספר להם, או לבקש מאמא שלי שתספר להם?"

תשובה: "שלום לך, אני שמחה לשמוע ששיתפת את אמך וסבתך איך את מרגישה לגבי המיניות שלך. אני חושבת שזה נפלא, כי עכשיו יש לך אוזן קשבת ומבוגרים אחראים שאוהבים אותך ויכולים לייעץ לך. ועכשיו לשאלתך: האם לספר לאחרים? חשוב לי שתדעי שאת נמצאת בגיל ההתבגרות, ודברים שאת מרגישה בטוחה לגביהם כרגע - יכולים להשתנות, זה מה שקורה בגיל ההתבגרות. הרבה בני נוער שואלים את עצמם שאלות על הזהות המינית שלהם. ההעדפות המיניות שלנו מתפתחות ומשתנות עם השנים, ולא הייתי ממליצה לך להכניס את עצמך לקטגוריה ולקבל הגדרה של מה שאת, כי את נמצאת בגיל ההתבגרות וחווה דחפים ומחשבות שמאוד אופייניים ונורמטיביים לגיל שלך. לעיתים המחשבות הללו יכולות לנבוע ממשיכה מינית, ולפעמים ללא שום סיבה. לכן, בשלב זה אני ממליצה לך להקשיב לאמך ולשמוע לעצתה. כל טוב"

תגובות