קטן עליכם: כל הסיבות לא להיות בלחץ לפני הדייט ראשון. צילום: Fotolia

קטן עליכם: כל הסיבות לא להיות בלחץ לפני הדייט ראשון

עומדים לצאת לדייט ראשון? חשוב שתקראו את הכתבה הבאה, תתמלאו בביטחון ותשחררו מהלחץ!

אמאל'ה, דייט ראשון! לחוצים? מפוחדים? אתם לא לבד. הכתבה הבאה תעזור לכם להפחית מהלחץ ולהיות משוחררים יותר, ותעלה את הביטחון העצמי שלכם לפני "המאורע המכריע" (ספויילר: הוא ממש לא כזה!).

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

גם הם לחוצים

חשבתם שרק אתם עומדים שעות מול המראה, מתלבטים מה ללבוש ומנסים לגרום לשיער שלכם לא להזדקר לכל הכיוונים? נגלה לכם סוד קטן: גם הצד השני נרגש ונלהב לקראת האירוע המתקרב, והם לא פחות לחוצים מכם. אולי אפילו יותר! נסו לזכור זאת כשאתם פוגשים אותם, זה יגרום לכם להרגיש נינוחים יותר. זכרו שגם אתם וגם הם בני אדם, ואם תהיו עצמכם לאורך כל הפגישה - הדייט יילך באופן הרבה יותר חלק ממה שאתם חושבים.

אתם יכולים "לחתוך" בכל רגע

מרגישים שהדייט לא הולך כפי שציפיתם, שכל העניין גדול עליכם, או שפתאום כבר לא בא לכם בכלל קשר רומנטי? אל דאגה! זה בסך הכל ערב אחד שגם לו יש סוף, וגם אם הצד השני כן רוצה להמשיך לדייט נוסף - תוכלו פשוט להסביר להם שזוגיות איתם (או זוגיות בכלל) היא לא ממש מה שאתם צריכים כרגע. אינכם מחוייבים לשום דבר בעקבות הדייט הזה; זו בסך הכל פגישה לניסיון. מעבר לכך, תמיד תוכלו "לברוח" באמצע הדייט - הכינו חבר או חברה קרובים שיתקשרו אליכם במקרה הצורך, וימציאו תירוץ הגיוני שמטרתו לגרום לכם לעזוב הכל ולסור מיד לביתם. 

לא הולך? לא חייב!
לא הולך? לא חייב! © צילום: Fotolia

ואם זה לא יעבוד, אז מה?!

מטרת הערב היא לבחון קשר רומנטי פוטנציאלי עם הצד השני, וזוהי פגישה שאמורה לגרום לשני הצדדים להינות. אינכם אמורים לחשוש ממה יהיה אחרי; תחיו את הרגע, תהנו מהאווירה, מהאוכל ומהחברה, וגם אם בסופו של דבר תגלו שאינכם מתאימים אחד לשני - לפחות הרווחתם איתם ערב רומנטי אחד, ונהנתם מיציאה כיפית. עם זאת, תמיד תוכלו להמשיך ולחפש את האחד או האחת שיכבשו את ליבכם, וסמכו עלינו - זה עוד יקרה.

אתם לא חייבים דין וחשבון לאף אחד

בין אם אלו החברים שכבר מתים לדעת איך היה לכם בדייט, בין אם אלו ההורים, החברים של הצד השני או השכבה כולה - אל תתנו לדבר להלחיץ אתכם. זכותכם לשמור כל פיסת מידע על מה שהיה באותו הדייט לעצמכם (או בכלל את העובדה שיצאתם לאחד!), ואתם לא חייבים לספק סיפורים מעניינים לסובבים אתכם. אתם יכולים לתאר גם בשתי מילים איך היה לכם, או לא לספר כלל - מה שתבחרו. אל תתנו לאף אחד לסחוט מכם את התשובות, או לגרום לכם להרגיש שאתם חייבים לשתף.

ישנם רק שני גורמים במשוואה הזו

היחידים שיכולים להחליט על מהלך הדייט והקשר עצמו, הם שני אנשים בלבד: אתם, והצד השני. זהו זה. החברים, המשפחה והמתחכמים האחרים יכולים לייעץ כמה שהם רוצים, אבל כל ההחלטות הסופיות ייעשו אך ורק על ידכם. אף אחד לא יכול ללחוץ עליכם לעשות משהו שאתם לא רוצים (או ההפך - לא לעשות משהו שאתם כן רוצים). אף אחד אינו רשאי לשחק לכם עם הראש, גם אם הם "בסך הכל מנסים להראות לכם זוויות אחרות". זו זכותכם המלאה להקשיב אך ורק ללב שלכם (וכמובן גם לדייט שלכם), ולא להסתמך על דעות של אחרים.

אתם יותר מרשאים להחליט בעצמכם!
אתם יותר מרשאים להחליט בעצמכם! © צילום: Fotolia

זוהי בסך הכל יציאה למטרת בילוי!

הגיע הזמן לקחת דברים בפרופורציות: אתם בסך הכל יוצאים לבילוי, מעבר לכך שממנו יכול להתפתח קשר רומנטי. שימו את העובדה הזו בצד, ותהנו מהרגע. הרי מטרתה של כל יציאה היא הנאה, לא כך?! אחרת, סתם השקעתם שעות בבחירת בגדים, איפור, עיצוב שיער והון תועפות על הארוחה או הסרט... דייט ראשון היא לא חוויה שחוזרת על עצמה יותר מדי, ולכן חשוב שתנסו להפיק ממנה את ההנאה והטוב המקסימליים. זהו בסך הכל ערב אחד מכל החיים שלכם; אחריו, החיים ממשיכים - ללא שום קשר לתוצאות שהערב יביא איתו. בהצלחה!

תגובות