גם בנים יכולים: המדריך לגבר הפמיניסט. צילום: Fotolia

גם בנים יכולים: המדריך לגבר הפמיניסט

מי אמר שרק נשים יכולות להיות פמיניסטיות? תופתעו לגלות שלא מעט גברים תומכים גם הם בשוויון בין שני המינים. מה זאת אומרת "איך הם עושים את זה"?! בואו לבדוק!

התנועה הפמיניסטית שואפת לשוויון בין שני המינים. אם כך, מדוע רוב תומכי (או תומכות) הפמיניזם הן נשים? מדוע אין כמעט גברים פמיניסטים? יכול להיות שזה בגלל שהם לא יודעים איך להיות כאלה?! מהיום, בלי תירוצים - הכתבה הבאה מיועדת לכל הגברים ש"לא יודעים" איך להיות פמיניסטים.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

למדו על הנושא

כמו כל נושא חדש שאתם רוצים ללמוד עליו: נסו לקרוא, לחקור ולהתעניין בנושא. נסו להבין מאיפה נובע הפמיניזם, הסתקרנו! קראו טורים על פמיניזם, שאלו אנשים סביבכם מה דעתם בנושא. לאחר שתעשו זאת, גבשו לעצמכם דעה בנושא ואספו לעצמכם "מאגר טיעונים" שירחיב לכם את הידע ויעזור לכם להבין את הפמיניזם בצורה הטובה ביותר.

© צילום: Fotolia

הבינו והזדהו

הצעד הבא הוא באמת להבין ולהזדהות. זה לא קשה כי פמיניזם שואף לשיוויון, ולמען האמת - מי לא מתחבר לשיוויון? רוב האנשים חוו בחלק מסוים בחיים שלהם חוסר שיוויון; נסו לחשוב מתי לכם זה קרה, מתי אתם הרגשתם דחויים על לא עוול בכפכם, מתי הוציאו אתכם מהכלל ללא סיבה מוצדקת. חשבתם? יופי, עכשיו היזכרו ברגשות שלכם: בעצב, בכעס או בדיכאון. נסו לחבר את הרגשות האלה לפמיניזם ולהבין על מה הנשים הפמיניסטיות מדברות: על השוביניזם ועל מה שמפריע להן. ברגע שתעשו זאת תוכלו להתחבר ולהזדהות יותר עם ערכי הפמיניזם.

תמכו בשוויון

אם אתם לא יודע מה לומר בלי לצאת שוביניסטים, תמיד תוכלו לתמוך בשיוויון, לא משנה מאיזה סוג: גברים-נשים, דתיים-חילונים, הומוסקסואלים-הטרוסקסואלים. ככל שתתמכו יותר בשיוויון, כך תצליחו להיות פמיניסטיים טובים יותר.

שנו את הצורה בה אתם מתייחסים או מסתכלים על נשים

נכון, לא כל הגברים מחפיצים את האישה ולא כולם מתנהגים בצורה שוביניסטית; אבל עדיין, תמיד יש איפה לשפר. אם זה בצורה בה אתם מתייחסים לבנות, אם אתם מתעלמים מהן או מספרים בדיחות שוביניסטיות - גם אם זה לא בכוונה, יש כאלה שיפגעו. לכן, שקלו את המעשים שלכם, ושפרו את אלה שאתם לא גאים בהם.

© צילום: Shutterstock

אל תעמדו מנגד כשמתרחש חוסר שוויון

אם יש משהו שאסור לכם לעשות, ולנו באופן כללי בתור חברה, הוא לעמוד מנגד כשאנו עדים לחוסר שיוויון. לא קשה לפספס כשמבחינים באחד כזה, לרוב הוא בולט. השאלה היא, מה אתם מעדיפים להיות? צופים מהצד, או פועלים בשטח? האם באמת תעברו על זה לסדר היום? אנחנו בספק שככה מתנהלים פמיניסטים אמיתיים...

אל תוותרו מהר

להיות פמיניסט גברי אולי יכול להיות קשה - אבל היי! אל תוותרו כל כך מהר. היו חזקים, ייתכן שיצחקו עליכם או ילעגו לכם על הניסיון, אבל אתם יודעים מי אתם ומה אתם. אל תתנו לאף אחד להוריד אתכם למטה. אם אתם תומכים במשהו - היו גאים בו ואל תוותרו עליו.

 
תגובות