כדור הרס: "הפרובוקציות של מיילי סיירוס פוגעות בנוער". אינסטגרם

כדור הרס: "הפרובוקציות של מיילי סיירוס פוגעות בנוער"

בשבוע האחרון הצליחה הזמרת מיילי סיירוס לעורר סערה לא קטנה ברשתות החברתיות ובקהילה הגאה בפרט. כתבתנו ליאב רוזן בטור דעה על הפרובוקציות של מיילי סיירוס, שפוגעות לא רק בקהילה - אלא גם בבני הנוער

מזה שנים שסיירוס תורמת רבות להסברה ופעילות חברתית להטב"ית, היא בעצמה פאנסקסואלית מוצהרת; אך התבטאויותיה האחרונות ברשתות החברתיות, גרמו לרבים מהקהילה הגאה לכעוס על הזמרת - ובצדק.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

ביום ראשון השבוע, במהלך לייב באינסטגרם שצולם לצד בן זוגה קודי, הפתיעה סיירוס מעריצים רבים, כאשר התבטאה במה שנתפס כהערות פוגעניות כנגד הקהילה הלהטבא"קית. 

"בנות, אל תוותרו," אמרה הזמרת בשידור חי בפני אלפי המעריצים והמעריצות שלה, "אתן לא צריכות להיות לסביות - יש מספיק בנים טובים בחוץ, אתן רק צריכות למצוא אותם". סיירוס המשיכה ואמרה: "תמיד חשבתי שאני צריכה להיות לסבית בגלל שכל הגברים רעים, אבל זה לא נכון," בהתייחסות לבן זוגה לשעבר - ליאם המסוורת'.  

עוקצת את האקס? מיילי והבויפרנד הנוכחי
עוקצת את האקס? מיילי והבויפרנד הנוכחי © צילום מסך מאינסטגרם
 
מיילי חזרה על כך שיש כמה בחורים טובים, שהיא פגשה רק אחד והוא נמצא איתה בשידור חי באותו הרגע. היא למעשה רומזת שקודי סימפסון הוא הבחור הטוב היחיד שראתה בחייה. 
 
סיירוס אמנם פירסמה התנצלות לאחר המקרה, בסטורי שלה ומאוחר יותר גם בטוויטר - אבל הדבר אינו מבטל את המעשה עצמו. הקטע המדובר מתוך השידור החי הופץ ברשת והפך ויראלי. אלפים צפו בו ולא מעט נפגעו ממנו, התנצלות פה לא תשנה את המצב. בתור אישה שתומכת ותורמת רבות למען הקהילה הגאה - ממיילי סיירוס, ציפיתי ליותר. 

מיילי היא מודל לחיקוי עבור בני נוער רבים שמאזינים למוזיקה שלה, עוקבים אחרי קריירת המשחק שלה ושואבים ממנה השראה. אני לא יודעת מה היא ניסתה לעשות בעזרת האמירות האלה, שרק פגעו במוניטין שלה, בליאם המסוורת', בקהילה הגאה והכי חשוב במעריצים שלה - אבל אני כן יודעת שהן היו מיותרות.

אני מאמינה בחופש הביטוי, אני מאמינה שכל אדם ואדם צריך לומר את מה שהוא חושב ואני מעריכה מאוד אנשים כנים, אבל גם לכנות יש גבול. ברגע שאמירה מסוימת, בין אם היא נכונה ובין אם לא, פוגעת באדם אחר, שלא לדבר על קהילה שלמה, אני חושבת שאין לה מקום בחברה שלנו.

"למילים שלה יש כח" © צילום מסך מיוטיוב

כשאדם לא מוכר יוצא באמירות כאלה, הדבר עלול לגרום לכעס, אבל הוא יתפוגג מהר יחסית. כשמובילת דעה בינלאומית אומרת דבר כזה, הדבר בהחלט מעורר זעם בלתי נתפס - וזה לגמרי מובן. לסלבס יש כוח במילים שלהם; לכולנו למעשה יש, אבל הם, לעומת שאר האנשים, נמצאים תחת אור הזרקורים באופן תמידי. צופים בהם ובוחנים אותם 24/7, כך שאין להם מקום לטעויות. לכן, אני חושבת שאותם אנשים מוכרים צריכים לבחור את המילים שלהם בקפידה.

ייתכן והאמירות הללו של מיילי נבעו מתוך כעס על האקס, רצון לעלות לכותרות או אפילו סתם מתוך חוסר תשומת לב. הסיבה לא באמת משנה, כי בעיניי, אין הצדקה לאמירות פוגעניות כלפי קהילה שלמה.

אולי המילה שלנו קטנה בעולם גדול שכזה, אבל היא גם קיימת וגם היא משפיעה. אמירה שלנו יכולה לגרום למישהו לחייך ובאותה מידה גם לבכות. לכן אני חושבת שכולנו יכולים ללמוד מהטעות של מיילי סיירוס ולהשתדל לבחור את המילים שלנו על מנת שלא נפגע באחר. כולנו יכולים לשגות בדיבור לפעמים, זה בסדר וזה אנושי. אולי את הנעשה אין להשיב - אך אפשר בהחלט ללמוד ממנו. 

תגובות