טור אישי לכבוד האביב: "למה שלא תעריצו את עצמכם?". צילום: Sutterstock

טור אישי לכבוד האביב: "למה שלא תעריצו את עצמכם?"

"נסו לחשוב על זה לעומק: הרי כל ההישגים, הדרך שתעברו, התכונות שתרכשו, הכישורים שתרוויחו והפוטנציאל שתממשו – כל אלה, הם שלכם ושלכם בלבד. גם אתם יכולים, עם קצת עבודה, להפוך לדמות להערצה ולמודל לחיקוי עבור אחרים ובעיקר עבור עצמכם" • כתבתנו ניקול זילברמן בטור אישי מרגש על דימוי ואהבה עצמית

בתקופת פסח, הלא היא עונת הפריחה, ההתחדשות וכמובן האהבה, אני אוהבת לחשוב מה אני יכולה לחדש בעצמי. איך אני יכולה לפרוח מבחינה אישית, מה יעשה לי טוב ומה אני צריכה לעשות בשביל זה. כל פעם מחדש אני חוזרת לאותו עניין – הדימוי העצמי וכמה חשוב לי להרים אותו.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

כל פעם אני חושבת מה עוד אני יכולה לעשות בשביל לשפר את הדימוי שלי; וכל פעם אני אומרת "אני רוצה להיות כמו..." ונוקבת בשם של דמות נשית מצליחה ומשגשגת, אותה אני מחשיבה כמודל לחיקוי החדש שלי. אבל, עד כמה מודל לחיקוי הכרחי בשביל בניית הדימוי העצמי? ספויילר: תמיד כיף שיש אחד, אבל אפשר גם בלעדיו.

לא מעטים הנערים והנערות שבוחרים בדמות מפורסמת, מתחקים אחר צעדיה ורוצים "להיות כמותה". אני מניחה שאם נשאל חלק מהם מה הם ירצו להיות כשיהיו גדולים, נקבל תשובות הכוללות שמות שונים, מגוונים וזוהרים. אותם בני נוער לוקחים דוגמא ומופת מהאלילים הנערצים עליהם ושואפים להגיע לאותם מקומות. שלא תבינו אותי לא נכון – אני לא טוענת שיש כל רע בדבר, זה נחמד ואפילו נהדר להעריץ ולהציב יעדים בהתאם; אבל למה לא להעריץ ולהעצים את האדם שאיתו נבלה את כל שארית חיינו – הלא הוא אנחנו עצמנו?

© צילום: Fotolia

נסו לחשוב על זה לעומק: הרי כל ההישגים, הדרך שתעברו, התכונות שתרכשו, הכישורים שתרוויחו והפוטנציאל שתממשו – כל אלה, הם שלכם ושלכם בלבד. גם אתם יכולים, עם קצת עבודה, להפוך לדמות להערצה ולמודל לחיקוי עבור אחרים ובעיקר עבור עצמכם. אני מציעה שתתחילו בלהרוויח את המעריץ הכי גדול שלכם, את האדם שיסגוד לכל צעד שתעשו ושיעריך אתכם בזכות מי שאתם. המעריץ הזה, הוא אתם. 

לקח לי לא מעט זמן ועבודה להגיע להבנה שגם אני שווה, בעיקר בפני עצמי, שגם אני ראויה להערכה ולהערצה בזכות מי שאני, בדיוק כמו האלילות שתמונותיהן עיטרו, בעבר, את קירות החדר שלי. הבנתי שאני מיוחדת בדיוק כמותן, בדרך שלי ובמה שאני מסוגלת לתרום לעצמי, לחברה ולעולם. לכבוד חג הפסח הזה, אני רוצה לשתף אתכם בהבנה שלי ולגרום לכמה שיותר אנשים להרגיש את התחושה המופלאה הזאת. בדיוק כמו שאני הצלחתי, כך כל אחת ואחד מכם יכולים להצליח לעשות זאת.

© צילום: AdobeStock

הינה תרגיל קטן שיוכל לעזור לכם – קחו רגע וחשבו בלב, בקול רם או אפילו כתבו על דף: על מה אפשר להעריץ אתכם? מה בכם ראוי להערכה? מהן התכונות הטובות שלכם? מה מייחד אתכם? מה אתם מרגישים צורך לשפר ויודעים שאתם יכולים? על מה הייתם רוצים שיוקירו אתכם? על מה אתם מוקירים את עצמכם? אולי ייקח לכם מספר שניות או דקות, אבל אני בטוחה שבסופו של דבר תצליחו לנקוב בכמה דברים. אני מאמינה שבכל אחד ואחת מאיתנו יש עולם ומלואו. כל אחד ואחת מאיתנו יכולים להגיע למקומות מופלאים וגבוהים, כדאי שגם אתם תתחילו להאמין בכך. בדיוק כמו שהכוכב האהוב עליכם ראוי להערצה על מספר דברים ספציפיים, כך גם בכם יש שלל תכונות ומעלות שמייחדות אתכם, גורמות לכם לבלוט וראויות להערכה.

בזמן שאתם חושבים על אותן תכונות שגורמות לכם להרגיש מיוחדים ונערצים על ידי עצמכם, הרגישו כיצד עולה תחושת הביטחון שלכם. את התכונות האלה בדיוק עליכם לשמר; ולשפר את אלה שהייתם רוצים לעבוד עליהן, בשביל עצמכם (ואתם לגמרי יכולים לעשות את זה!). הרגישו כיצד לאט לאט הערך שלכם בפני עצמכם עולה, נסו לאחוז ברגע הזה ולהנות מהתחושה. לדעתי האישית, זו התחושה הכי כיפית בעולם. נכון שלא פשוט להגיע למקום הזה, אבל עם שינוי מחשבתי קטן, אמונה עצמית ועבודה מול עצמכם, אפשר בהחלט להגיע אליו ולהנות ממנו.

© צילום: Fotolia

לכבוד חג הפסח הזה, אני מציעה לכם לעשות הסכם קטן עם עצמכם: אל תתנו לאף אחד, לעולם, לתת לכם להרגיש שאתם לא שווים או לא ראויים – במיוחד ובעיקר לא לעצמכם. אתם הראשונים שמסוגלים להניף את עצמכם ולגרום לעצמכם להרגיש טוב עם מי שאתם. אין סיבה שלא תעשו זאת, גם אם זה קצת קשה.

אם כבר חג של התחדשות, קחו את תקופת החג הרגועה כדי לנסות לחדש את התודעה העצמית שלכם ואת האופן בו אתם רואים את עצמכם. אל תבהלו אם זה לוקח זמן, כי סך הכל מדובר בתהליך שלכולם מגיע לעבור.

גם אתם, יום אחד, יכולים להגיע למקומות גבוהים, לאן שרק תרצו; והיי – שימו לב איך אתם עושים את זה בלי להגיד את המשפט: "אני רוצה להיות כמו...", אלא: "אני רוצה להגשים את עצמי ולהיות טוב/ה בכל מה שאבחר לעשות".

חג אביב שמח!

תגובות