פורצי גבולות: הטרנסג'נדרים שעשו היסטוריה. צילום: Fotolia

פורצי גבולות: הטרנסג'נדרים שעשו היסטוריה

מהמלאכית הטרנסג'נדרית הראשונה של ויקטוריה סיקרט ועד המתארף הטרנסג'נדרי הראשון, אספנו עבורכם מספר טרנסג'נדרים שפרצו גבולות ועשו היסטוריה כנגד כל הסיכויים

שמענו כבר על נשים שעשו היסטוריה, על זמרים וגם על בני נוער. אבל מה עם הלהט"בים שפרצו גבולות? בכתבה הבאה אספנו עבורכם טרנסג'נדרים שעשו היסטוריה בתחומים רבים- מדוגמנות ומשחק ועד ספורט וכתיבה - בואו לגלות מי הטרנסג'נדרים שעשו היסטוריה כנגד כל הסיכויים.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

ולנטינה סמפאיו

תחום השפעה: דוגמנות.

בשישי האחרון נוכחנו לגלות שהדוגמנית ולנטינה סמפאיו בת ה-23, נבחרה להיות הטרנסג'נדרית הראשונה שתופיע במגזין בגדי הים המפורסם "ספורטס איילוסטרייד". זו לא הפעם הראשונה שסמפאיו עושה היסטוריה, שכן, לפני שנה נבחרה להיות ה"מלאכית" הטרנסג'נדרית הראשונה של מותג ההלבשה התחתונה "ויקטוריה סיקרט". בהחלט פורצת דרך!

ג'נט מוק

תחום השפעה: כתיבה.

ביוני 2019, הסופרת והכתבת ג'נט מוק סגרה עסקה בהיקף מיליוני דולרים עם חברת נטפליקס הבינלאומית. כחלק מהעסקה, ג'נט קיבלה אפשרות לכתוב תכנים עבור החברה, כמו כן, קיבלה חופש לקדם קהילות שהוליווד פחות התעסקה בהם עד כה. כך, הפכה מוק לטרנסג'נדרית הראשונה (הגלויה) שכתבה והייתה אחראית על תוכן עבור חברת תוכן גדולה ובינלאומית כמו נטפליקס.

פטריסיו מנואל

השפעה: ספורט (איגרוף).

פטריסיו מנואל עשה היסטוריה לראשונה בשנת 2018, כאשר הפך למתאגרף הטרנסג'נדרי הראשון שהתמודד בקטטה מקצועית - בה ניצח אז. מאוחר יותר, בספטמבר 2019, מנואל הפך לטרנסג'נדר הראשון שייצג את מותג האגרוף Everlast. בראיון ל-CNBC סיפר: "אנחנו חיים פעם אחת. ולמרות שזה נשמע קלישאתי, אני באמת מנסה לחיות את חיי עם הכי קצת חרטות שאפשר".

ניקול מיינס

השפעה: משחק.

בילדותה, נאסר על השחקנית הטרנסג'נדרית ניקול מיינס (22) להשתמש בחדר הרחצה של הבנות בבית הספר. אך במקרה ראוי לציון בקהילה הטרנסג'נדרית, בית המשפט העליון קבע כי זכויות האדם של מיינס הופרו והורה לבית ספרה לאפשר לתלמידים להשתמש בשירותים של המגדר איתם הם מזדהים. בשנה שעברה, הפכה מיינס לגיבורת על הטרנסג'נדרית הראשונה שנראתה אי פעם בטלוויזיה בסדרת "סופרגירל". בראיון ל-USA Today סיפרה: "אם בתקופתי היה גיבור על טרנס, מישהו שנראה כמוני שלובש שכמייה, מתבגר, זה היה משנה עבורי את המשחק. עכשיו לראשונה אני יכולה להרגיש שאני באמת מסוגלת להיות גיבורת על". מעוררת השראה!

תגובות