די לאלימות: השירים הישראלים שעוסקים בנושא האלימות נגד נשים. פוטוליה

די לאלימות: השירים הישראלים שעוסקים בנושא האלימות נגד נשים

היום (ה'), חל יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים. לכן, לכבוד המועד הכה משמעותי ומיוחד הזה, הכנו עבורכם רשימת שירים ישראלים שעוסקים באלימות נגד נשים

מדי שנה, ב-25 בנובמבר, אנו מציינים את יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים שבמסגרתו מתקיימים מגוון פעילויות להעלאת המודעות הציבורית לסוגיית האלימות נגד הנשים בחברה. בעקבות זאת, ערכנו רשימה של מגוון שירים ישראלים שעוסקים בנושא החשוב הזה ושלא ספק מתאימים לרוח היום. 

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

טל גבעמיר - שלך

השיר "שלך" שמלווה בקליפ עוצמתי ומצמרר, עוסק באישה שמתמודדת עם זוגיות אלימה ומתלבטת אם להמשיך אותה או להיפרד. כפי שרואים באחת הסצנות בקליפ, האישה נעמדת בפרשת דרכים ונאלצת לבחור באיזו דרך ללכת – דבר שמקביל להחלטה הקשה שעומדת בפניי נערות ונשים שנמצאות במערכת יחסים אלימה. 

 

לילך שיר - כאב

השיר מבוסס על ילדותה של לילך שיר, שכללה אלימות רבה מצד אביה. המילים מתארות את תחושות הכאב, התסכול והבושה שנערות ונשים רבות חשות בעקבות האלימות שהן חוו או עדיין חוות. גם במקרה הזה הקליפ הוא מרתק ועוצמתי, ובהחלט מומלץ לצפייה.

 

אחינועם ניני - לילה טוב ילד שלי

המילים של השיר הבא נכתבו מנקודת מבט של אישה שמדברת לבנה, ומסבירה לו על מערכת היחסים האלימה בינה לבין אביו של הילד. אמנם מילים אלו נכתבו על ידי יהונתן גפן לפני כ-30 שנה, אך לצערנו המסר שלהן רלוונטי גם היום וכנראה שהן יצמררו כל אחד ואחת מכם.

דנה ברגר – קומי לכי

השיר "קומי לכי" מעודד ילדות, נערות ונשים לצאת ממערכות היחסים האלימות שהן נמצאות בהן ולהשמיע את קולן. בהזדמנות זו, גם נזכיר שתמיד יש למי לפנות ואתן אף פעם לא לבד!

קו חירום לא לאלימות, פועל 24/7: 1-800-353-300

קו חירום ארצי לאלימות במשפחה, פועל 24/7 בשפות: עברית, ערבית, רוסית ואמהרית, חלק ממוקד משרד הרווחה - 118

 
תגובות