בלי סודות: "האם לעצור את לקיחת הגלולות"?. shutterstock

בלי סודות: "האם לעצור את לקיחת הגלולות"?

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

האם לעצור את לקיחת הגלולות?

בת 18 שואלת: "התחלתי לקחת בפעם הראשונה גלולות לפני שבועיים בתחילת המחזור. יש לי מאז דימום כבר שבועיים שמציק ומפריע ליחסי המין. החלטתי שאני מפסיקה לפני יומיים ועדיין הדימום ממשיך. אני נוסעת לחופשה עם חבר שלי ואני לא רוצה לדמם, יש משהו שאפשר לעשות כדי לעצור את זה? גם כשהפסקתי עם הגלולות?"

עוד בבלי סודות בפרוגי:

 תשובה: "שלום לך, האם הפסקת את הגלולות בסוף החפיסה או באמצע החפיסה? אם זה באמצע החפיסה, לצערי הדימום ימשיך לעוד כמה ימים. אם סיימת בסוף החפיסה, אז יש יותר סיכוי שזה ייפסק. אני מבינה שאת מתוסכלת מזה אבל כנראה שהגלולות האלה לא התאימו לך. כל הגלולות יכולות לעשות דימום לא סדיר בשלושה חודשים הראשונים לשימוש בגלולות ואז זה אמור לעבור, ולכן לא מומלץ להפסיק אלא אם כן זה ממש בלתי נסבל."

רוצה חבר

בת 15 שואלת: "לכולן מסביבי יש חבר, וגם אני מאד רוצה. איך אשיג? יש משהו שאוכל לעשות? כרגע אני אובדת עצות".

תשובה: "שלום לך, זה טבעי ונורמלי שאת רוצה חבר. האם יש מישהו שאת מחבבת? שאת יכולה לראות אותו כבן זוג פוטנציאלי? אם כן, אני ממליצה לך לגשת אליו ולראות האם גם הוא מרגיש את אותן תחושות כמוך, ואולי תוכלי להזמין אותו לצאת איתך כדי שתכירו יותר לעומק. במידה ואין מישהו ספציפי שאת מחבבת, אז נסי להמתין בסבלנות ואני בטוחה שבהמשך תפגשי מישהו שיהיה מספיק טוב כדי להיות חבר שלך. 

© shutterstock

האם אני מאונן יותר מדי?

בן 14 שואל: "שלום,  אני מאונן מדי פעם. יש לי מספר שאלות: אני עד עכשיו אוננתי כמעט רק עם פורנו ולאחר שקראתי כמה תשובות שלכם לגבי זה, השתכנעתי שזה לא טוב ואני מאוד רוצה להפסיק ולהתחיל לאונן עם הדמיון, אך אני לא מצליח! אני חושב שהתרגלתי לפורנו ואולי אפילו התמכרתי אליו. שנית - אני די דואג בעניין גודל איבר המין שלי. הוא בערך תשעה ס"מ בזקפה. האם זה מתחת לממוצע, בממוצע או מעליו? ודבר אחרון - אני הייתי מאוד מודאג מזה שאני מאונן מדי שבוע, עד שקראתי את התשובות פה והבנתי שזה טבעי אבל אני עדיין דואג ואני נורא לחוץ מפני שחבריי לא מאוננים בכלל לפחות כך הבנתי. תוכלו לעזור לי?"

תשובה: "שלום לך. אתה מעלה כמה שאלות בקשר לאוננות. קודם כל, אני שמחה שהבנת שאוננות עם פורנו לא מומלצת. אם קשה לך ללא הפורנו תנסה עם תמונות זה פחות ישיר ועדיין משאיר מקום לדמיון. חשוב מאד להפעיל את הדמיון בכל הקשור למין. זה יבוא. לגבי גודל איבר המין שלך, אתה עדיין רק בתחילת גיל ההתבגרות ועדיין אמור לגדול וכך גם איבר המין שלך. גודל הפין אינו משנה כלל ולכן הממוצע אינו משנה. תתרכז בהנאה ולא בגודל כי זה ממש לא משפיע, גם לא ביחסי מין. לגבי הדאגה שלך על אוננות, קודם כל לא בטוח שהחברים שלך מספרים את האמת. שנית, ייתכן שהם עדיין בשלב יותר התחלתי של ההתבגרות ועדיין לא חשים צורך לאונן. אם זה נעים לך וטוב לך, זה ממילא משהו שעושים בפרטיות ואתה לא זקוק לחברים שלך ולא צריך לשתף אותם בחוויות שלך אם אתה לא רוצה."

 

תגובות